Вeржиния Джевелекова: Разказът за IQOS винаги е за разбиване на стереотип

Точно преди 10 години, през ноември 2014 г., "Филип Морис Интернешънъл" (PMI) направи анонса си за революция в тютюневата индустрия с IQOS в Япония и Италия.

Десетилетие по-късно IQOS се предлага в 92 държави и над 30 млн. души са преминали от цигари на тази бездимна алтернатива, като 400 000 са в България.

Разговаряме с мениджъра Връзки с обществеността на "Филип Морис България" Вержиния Джевелекова за изминаващата 2024 г. в навечерието на събитието по случай 10-годишнината на IQOS.


Тази година стават 10 години от съществуването на IQOS и 7 от присъствието на бранда в България, каква е вашата оценка?

Беше месец ноември, а годината - 2017 г., когато на първото IQOS-събитие у нас за първи път смело обявихме, че слагаме „началото на ера без тютюнев дим“ в България. И историята на тютюна рязко тръгна в друга посока, в която тютюнът вече не е само цигари, а е без горене, без дим и без пепел.

В тази посока тръгнаха и мнозина, а днес IQOS общността у нас наброява около 400 000 пълнолетни хора, които ни се доверяват, а пушенето на цигари за тях остава само част от личната им история. Ако е вярно, че първите 7 години били най-важни за изграждането на основните качества и ценности на характера, то ние сме свършили добра работа и можем уверено да продължим да надграждаме характера на бранда.

Как се гради един напълно нов бранд за нов продукт от нулата, как е възможно да се предвиди бъдещето му?

Най-сигурният начин да предвидиш бъдещето е да го създадеш.

IQOS е създаден с амбицията чрез него да променим статуквото и да изградим по-добро бъдеще без цигари и без дим. Разбира се, изграждането на бранда е резултат от опита и таланта на хората и екипите в компанията. Да не забравяме, че сме създали едни от най-знаковите и успешни глобални цигарени брандове и те са такива десетки години наред.

Една от основните ценности на бранда IQOS обаче е, че той създава общност, отворена днес за всички онези над милиард пушачи на цигари по света, за които пълният отказ от тютюн не е вариант, но биха изоставили пушенето на цигарите, ако имат друга приемлива за тях алтернатива.

IQOS e точно това – алтернативата без дим с бранд, който изпълнява заявените от Ден 1 обещания за промяна, отнася се с грижа към всеки, който се е доверил, чува всички мнения и се надгражда въз основа на обратната връзка. Нека да напомня първото обещание на IQOS пред света, превърнало се в слоган на бранда в началните години на прохождането и то е изпълнено: “This changes everything”.

А в следващите години със слогана “Together Forward” по пътя ни напред към изграждане на свят без дим стотици хиляди пушачи на цигари прегръщаха промяната с IQOS - за тях и техните близки започваше нова ера без цигари и без дим. IQOS ще продължи да вълнува и изненадва - именно това е следващото ни обещание: „Forever Qurious”.

В днешния технологичен свят, много брандове бързо се развиват, но биват измествани от други. Например две трети от марките смартфони са изчезнали за последните 6 години. Как се отнасяте към тази теза по отношение на IQOS като технологичен бранд?

IQOS, освен технологичен бранд, носи и лично изживяване и специални моменти, с което се различава от чисто технологичните брандове като смартфоните.

Има и много световни брандове, които са се превърнали в нарицателни за цяла нова категория от даден продукт, които дори се членуват – например, шампанското за групата на пенливите вина, нескафето за разтворимите кафета или цайсите за качествените слънчеви очила. Защо не в бъдеще брандът IQOS по сходен начин да може да се превърне в нарицателно за бездимните устройства за нагряване на тютюна.

Тази година е първата кръгла годишнина на IQOS в световен мащаб – напълно основателен повод да го празнуваме шумно и подобаващо, и то заради равносметката.

Тя показва не просто пускането и успеха на нов продукт, а раждането на емблематичен бранд с несравним революционен дух и положителен заряд, който се свързва по специален и емоционален начин с всеки, който го е избрал, а после свързва всички в голяма общност от единомислещи, за които IQOS е цивилизационен избор.

Равносметка и празник – кое първо предпочитате за 10-годишния юбилей от световната премиера на IQOS?

Тук няма място за скромност - IQOS е успех не само за нас от Филип Морис, а за цялата 30-милионна IQOS общност от 92 държави по целия свят. Представете си – за всеки един от преминалите от цигари на IQOS, срещата с този бранд е не само покупка на един продукт, а е лично преживяване, което човек започва да споделя с близки, приятели и колеги като свой знаков житейски момент на голяма промяна.

Така е, защото разказът за IQOS винаги е за разбиване на стереотип, за преобръщане на представата за вреден навик, за победа над рутина.


Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Пореден ремонт на АМ "Тракия", движението ще е затруднено

Скоростта ще бъде ограничена до 50 км/ч

07:30 - 16.06.2025
Спорт

Джордж Ръсел спечели Гран при на Канада

Състезанието се оказа много трудно за пилотите на “Макларън”

22:55 - 15.06.2025
Спорт

Летящият Дуплантис отново счупи световния рекорд

Спортистът отдавна доказа, че се състезава само и единствено със себе си

21:38 - 15.06.2025
Важно днес

„Не сме превишили правомощията си“: Разказът на полицаите, арестували Явор Георгиев

Светлозар Димитров и Ивайло Ненов отхвърлиха обвиненията в полицейско насилие

18:15 - 15.06.2025
Важно днес

50 българи искат евакуация от Израел, има заявки и от Иран

Въздушното пространство на Израел и Иран остава затворено

14:50 - 15.06.2025
галерия

Военен парад и „No Kings“ протести срещу авторитаризма: Америка на рождения ден на Тръмп

Парадът се оценява на 45 милиона долара

14:12 - 15.06.2025
Коли

Peugeot представи новия E-208 GTi по време на “24 часа на Льо Ман”

Първият 100% електрически автомобил, проектиран от PEUGEOT Spor

10:57 - 15.06.2025