Снимка: © Vivacom

Vivacom генерира почти 30% от приходите на United Group за първото тримесечие на 2021.

Собствениците на телекома и на НОВА ТВ са увеличили приходите си проформа до близо 2 млрд. евро за 2020 г. в сравнение със 742 млн. година по-рано. Освен това годишната печалба преди лихва, данъци и амортизации се е увеличила до 763 млн. евро годишно – над два пъти повече от 2019.

Това са основните изводи от финансовия доклад на компанията за 2020 и за периода януари – март 2021 г., в който се отбелязват продължителни положителни тенденции във всички бизнес сегменти.

United Group е водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа. По време на пандемията компанията направи ключови придобивания на нови пазари и утвърди лидерската им позиция в региона – Сърбия, Хърватия, Словения, България, Босна и Херцеговина, Черна Гора и Гърция.

Навлизането на United Group в Хърватия, България и Гърция увеличи цялостно покритието на пазара, обслужван от компанията, до приблизително 40 милиона души. В края на първото тримесечие услугите са нараснали с повече от 120% в сравнение с година по-рано, равняващи се на близо 11 милиона.

Въпреки че по-голямата част от увеличенията са постигнати през придобивания, компанията успешно реализира и допълнителен растеж през този период. Това включва платена кабелна телевизия, мобилни мрежи и интернет, както и нарастващ дял на пакетни услуги.

През първото тримесечие на 2021 г. българският оператор Vivacom генерира 29% от приходите на компанията, следван от Telemach Словения с 14%, гръцкия Forthnet също с 14%, SBB Сърбия с 13% и Telemach Хърватия с 10%. Telemach Босна и Херцеговина и  Telemach Черна гора са допринесли с по по-малко от 5% от приходите на United Group.

Медийното подразделение United Media отговаря за 13% от общите приходи на United Group през тримесечието.

Най-големите приноси към консолидираната EBITDA (печалба преди лихва, данъци и амортизации) през тримесечието идват от Vivacom (34%), SBB (17%), United Media (14%) и Telemach Словения (13%).

United Group реализира значими постижения на всеки от новите пазари, на които е навлязла през последната година. Тя ребрандира Tele 2 Хърватия в Telemach Хърватия. Това включваше и разработването на първата хърватска 10G оптична мрежа, предоставяща супербърз широколентов интернет. Отделно започна нова стратегия в словенската Tušmobil, която вече е Telemach Slovenia.

През първото тримесечие на 2021 г. United Group представи и нова стратегия за Vivacom в България, която съдържа подновяване на бранда Vivacom и въвеждане на платформата на United Group – EON, една от най-популярните телевизионни и интернет платформи в региона.

Компанията също реализира придобивания в България в края на 2020 г. и началото на 2021 г., за да подсили бизнеса на United Media. Те включваха най-голямата медийна компания в страната – Nova Broadcasting Group и вестникарския бизнес “Вестник Телеграф“.

Компанията успешно увеличи своя пазарен дял в мобилните комуникации до около 25%, преминавайки броя от 600 000 потребители.

Инвестиционната програма е в основата на растежа на United Group. Компанията продължава да инвестира в региона - както във фиксирани и мобилни мрежи, така и в медийния бизнес. Това включва програма за 500 милиона евро, обявена през март, която да подкрепи нейното превръщане в мрежа от следващо поколение в Югоизточна Европа, за да ѝ позволи да предостави нови ултра широколентови и 10Gbps услуги за милиони допълнителни частни и бизнес клиенти.

United Group ускорява разгръщането на 5G мобилни услуги в Югоизточна Европа, като инврестира 51,6 милиона евро за придобиване на нови честоти за Telemach Словения в търга за 5G в Словения и 2,3 милиона евро в българския 5G търг.

В края на 2020 г. United Group навлезе и в електронната търговия със старта на платформата Shoppster.com в Сърбия и Словения.

Приходите на компанията са се увеличили с 56,5% до 1,16 млн. евро за 2020, а за първото тримесечие на 2021 нарастването е със 126,5% - до 439,4 млн. евро.

Печалбата преди лихва, данъци и амортизации се увеличава с 52,5% до 481,3 млн. евро през 2020 г., а за първото тримесечие на 2021 цифрите сочат растеж със 111,8% - до 179,2 млн. евро.

Капиталовите разходи за цялата 2020 г. са нараснали с 57.3% до 310.2 милиона евро, а през първото тримесечие на 2021 г. – с 57.9% до 91.3 милиона евро.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Авторът на "Боен клуб" Чък Паланюк хареса цензурираната версия в Китай

Писателят смята, че тя се доближава повече до оригиналния финал в книгата

САЩ и НАТО изпратиха предложенията си на Русия, без отстъпки за Украйна

НАТО поиска Москва да изтегли войските си от Украйна, Молдова и Грузия

26% позитивни тестове за Covid-19, 9916 нови случая

70 пациенти с Covid са починали през последното денонощие

Херо Мустафа пародира публикациите за "тайни срещи" с кабинета

„Измамата и предателството са практики на глупаци, които нямат достатъчно ум, за да бъдат честни“

Петков и Гешев потвърдиха участие в изслушването в Европейския парламент

Те ще присъстват на заседание на Комисията по граждански свободи, правосъдие и вътрешни работи - LIBE

България ще подкрепи НАТО с учения на собствен батальон

Изслушването на Кирил Петков и министрите на отбраната и външните работи в парламента

Заснетият в тайна филм за Навални направи премиера, има и българско участие

Журналистът Христо Грозев е с основна роля за разследването срещу извършителите на нападението