Това е последният брой на Gen Z дневници преди да се върнем към нормалността с повече слънчева светлина и по-дълги дни. Тази събота сменяме стрелките на часовника и губим цял астрономически час. Аз обаче ще ви "изгубя" само няколко минути, за да ви преведа из най-интересните (и леко смахнати) неща, направили впечатление на едно Gen Z.
Тази седмица гледаме ексклузивна емисия новини с Ани Салич, забързваме още повече бързата мода и продължаваме да живеем най-луксозния живот, на който сме способни. Ако сте объркани, ви уверявам, че не е от смяната на времето - животът на Gen Z поколението понякога просто е такъв.
Лицето на бързата мода
Ако някога сте търсили причини да не харесвате бързата мода - вероятно сте намерили такива. Тази седмица аз открих още една.
Модният гигант H&M разкри, че планира да използва изкуствен интелект, с който изглежда ще пести от времето на моделите. Компанията обяви, че ще създаде 30 "дигитални клонинги" на модели, които ще бъдат използвани вместо реални хора в маркетинга и социалните мрежи.
Професионалистите ще трябва все пак да дадат разрешение за авторските права върху облика им. H&M посочва, че моделите ще притежават правата върху своя дигитален двойник, потенциално ще могат да работят за други марки и ще получават заплащане за всяка рекламна кампания.
Гигантът изтъква това като творческси подход, с който ще търсят как да представят модата си "по нови креативни начини". Аз си мисля, че думите по-мързеливи и пестеливи го описват по-добре.
Въпреки, че компанията опита да каже, че няма да промени своя "човешки подход", решението ѝ предизвика вълна от критики от модели, фотографи и инфлуенсъри.
H&M не е първата марка, която започва да проучва възможностите около изкуствения интелект. Производителят на дънки Levi Strauss & Co. обяви през март 2023 г., че ще използва модели, генерирани от изкуствен интелект, които да "допълват човешките модели". След силни публични критики брандът уточни, че това няма да доведе до намаляване на фотосесиите на живо.
През юли миналата година Mango пусна кампания, генерирана изцяло от ИИ, за да популяризира нова колекция от младежката си гама.
Мисля, че съм гледал този епизод на сериала "Black Mirror". И финалът му никак не ми хареса.
Ани Салич е в своята вайръл ера
Ако преди, гафовете по телевизията получаваха внимание и само леки подхилквания по "Господари на ефира", сега неудобните моменти живеят много по-дълъг живот. Превръщат се в онлайн смешка, която не спира да се върти, колкото и да скролвате в TikTok.
Това изпита на гърба си водещата на новините по Nova Ани Салич. След една от емисиите микрофонът на журналистката продължаваше да работи, въпреки че тя беше извън кадър и говореше със свой колега от екипа. Ефирът обаче продължаваше.
Салич попадна в неловката ситуация на т.нар. hot mic - когато микрофонът на някого е включен и излъчва реплики, които са предназначени за личен разговор. В конкретния случай водещата се оплакваше от някакъв елемент, който искаше да бъде свален от нея, тъй като я "дърпа" и кара гърдите ѝ да излизат навън. Проблемът е, че Салич обясни това с малко по-цветущ език.
Клипът светкавично се разпространи в социалните мрежи и мнозина решиха да се посмеят като деца от детската градина, които не са чували за женски бюст. Паралелно с това се появиха мемета със Салич и TikTok видеа, които интерпретират аудиото от клипа в други сценарий. За да направи нещата в детската градина още "по-забавни" Шоуто на Слави (без самия Слави) също яхна онлайн вълната на подигравки и се включи със собствен скеч.
Изцепки и странни моменти на публични личности, които стават вайръл посредством TikTok и Instagram, не са нещо ново. Gen Z често определя себе си като "най-несериозното поколение" именно заради хумора, с който реагира към различни ситуации. Изглежда обаче не всички вайръл неща са забавни. Можем да използвааме този повод като призив да направим хумора в социалните мрежи отново смешен.
Скуби Ду, къде си? Не се показвай.
През последните години Холивуд се затвърди като любител на рециклирането на сюжети и идеи.
Netflix обяви, че ще прави игрален сериал по анимационната поредица за "Скуби-Ду", а по всичко личи, че това ще е проект, който вероятно ще има повече прилики с "Еуфория" (Euphoria) и "Sex Education", отколкото с анимацията по Cartoon Network, с която Gen Z израстна (а и не само това поколение).
Първият червен флаг идва от самия стрийминг гигант, който обещава, че новата продукция ще представи "модерно пресъздаване на емблематичната група тийнейджъри, които разрешават загадки, с тяхното много специално куче".
На хоризонта се вижда и втори червен флаг. Продуцентският екип на модерното "Скуби-Ду" е този зад тийн драмата "Riverdale". Ако сте били тийнейджър в периода 2017-2023 г., когато се излъчваше сериалът, може би добре помните, че историите от комиксите и анимациите за Арчи и приятели бяха превърнати в миш-маш от криминале, еротика, мюзикъл, фентъзи и сапунена драма. Ако "Riverdale" така и не е попадал в списъка ви за гледане, то навярно сте благословени от съдбата и времето.
Netflix сега ви дава втори шанс, който аз лично не бих приел. В името на франчайза много неща са позволени, включително продължаването на история, започнала през 1969 г.
Луксозният живот, който заслужаваме
Сега се пренасяме към друг сериал по телевизията, но само за да канализираме енергията на лукса и спокойствието. Последните две думи вероятно издават, че става дума за "The White Lotus".
Въпреки смесените реакции около третия сезон, продукцията на HBO продължава да е хит, включително в социалните мрежи. Последното доказателство за това е вайръл репликта на героинята на Паркър Поузи - Виктория, която казва: "Просто не мисля, че на тази възраст ми е писано да живея неудобен живот".
В сериала думите идват от майка на три големи деца, но според Gen Z това е цитат, който много добре описва 20-те им години, както и бъдещето, което искат. То трябва да спокойно и луксозно.
@elyseelmer you’ll never catch me in a mixed dorm again #luxuryhotel #luxuryhotels #luxurytravel #luxuryaccommodation #luxurytravels ♬ original sound - Marc Walsh-Greene
Репликата на Виктория се превърна в тренд в TikTok. Тя е използвана хиляди пъти във видеа, с които Gen Z манифестират и споделят, че животът на практика трябва да се върти около харчене, пътувания и и живот на макс. Или както една потребителка го описва: "лукс или нищо".
Всичко останало попада в графата "неудобен живот" и трябва да се избягва. Там попадат работни задължения, стрес и всичко, което може да ви развали настроението.
Предстоят по-светли дни
За финалите на Gen Z дневници харесвам да се разделяме с песен или филм. Тази седмица Ариана Гранде ни дава и двете.
Малко повече от година след като пусна албума си "Eternal Sunshine", поп звездата издаде и делукс версия към него с шест нови песни. За маркетинг кампанията около проекта си е избрала не сингъл, а късометражен музикален филм.
Гранде публикува 26-минутно музикално видео, в което съчетава различни песни от "Eternal Sunshinе", които са навързани в по-общата история на албума. Героинята ѝ от предишния музикален клип - "we can't be friends", се връща, за да прегледа някои от спомените си. Те включват както песни от албума, така и лични кадри от детството на самата Гранде и дори препратки към номинирания за "Оскар" филм с нейно участие - "Wicked".
Точно както и предишните видеа за сингълите "We Can't Be Friends (Wait for Your Love)" и "The Boy Is Mine", 26-минутният късометражен проект е режисиран от Гранде и Кристиан Бреслауер и е вдъхновен от филма от 2004 г. "Eternal Sunshine of the Spotless Mind". Едно доказателство за Холивуд, че някои неща могат да имат дълъг живот и без римейкове.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: