Gen Z дневниците тази седмица започват с най-лошите новини за хора, които, като мен, никак не са ранобудни. А именно тенденция, промотираща ставане в 04:00 ч. сутринта. Едва ли съм единственият, който изпитва ужас само като си помисли за това.
През последните години събуждането в 4 ч. сутринта беше пример, който световноизвестни спортисти и бизнесмени задаваха. Главният изпълнителен директор на Disney Боб Игър е известен с това, че започва деня си с тренировка преди зазоряване. Шефът на Apple Тим Кук също е споделял, че отговаря на имейли преди изгрев слънце. Всички тези примери са част от разбирането, че за да сте успешни - трябва да ставате рано. И да вършите повече неща.
Събуждането в 4 ч. сутринта естествено има и своето продължение в света на социалните медии, където главен герой е доста мускулест американец на име Аштън Хол. От месеци той събира подигравки (но и милиони гледания) със сутрешната си рутина, която включва лепенка за уста (и аз не знам защо), ледена вана, и бананова кора, разтрита по лицето му. Цялото това "подготвяне за деня" започва в 3:55 ч. сутринта.
Почти половината интернет вече има клипове, иронизиращи рутината на Хол, сред които Ед Шийран и зелената сова на Duolingo - последната е доста в час с вайръл нещата в мрежата.
В своя скорошна статия "The Wall Street Journal" разглежда идеята за ставането в 04:00 ч. и казва, че тя се практикува не само от успели бизнесмени, а намира място и във всекидневието на хора, които търсят самодисциплина или самоусъвършенстване.
Ако питате който и да е специалист по съня, ще ви каже, че всичко това е лудост.
Аз самият вярвам, че ранното ставане в действителност може да носи ползи за продуктивността и личното удовлетворение, но то изисква лишаване от каквито и да било нощни навици - срещи, излизане, сериали. Друг е въпросът обаче дали подобни вайръл сензации изобщо са истински.
Това ли е най-горещата реклама в историята?
Тази седмица една добре премислена реклама създаде фурор в социалните мрежи. Създателите ѝ изглежда са заложили на добрия стар сексапил.
Актьорът от сезон 2 на "Белият лотос" Тео Джеймс и италианският супермодел Витория Черети се пекат под жарките лъчи на слънцето във Фараглиони, Италия и плуват полуголи, докато камерите се фокусират основно върху телата и банските им. Двамата се целуват на фона на романтичната гледка. В края за зрителя обаче има изненада, тъй като това се оказва реклама не на бельо или бански, а на парфюм.
"Горещата" кампания е дело на Dolce&Gabbana и пресъздава друга емблематичната реклама от 2007 г. с Дейвид Ганди и Анна Ягоджинска в ролята на любовници.
Според компанията OnePoll, която се занимава с проучване на потребителите, оригиналната телевизионна реклама с Ганди е една от най-сексапилните за всички времена. Сега Dolce&Gabbana просто се опитват да я повторят - но с ново лице.
Gen Z разбира се веднага реагира на провокацията. Потребители създадоха свой собствни монтажи от кадрите (много от които в забавен каданс) и се пошегуваха, че рекламата изцяло е "променила живота им".
@metroaex This ad is life changing || #theojames #dolcegabbana #theojamesedit #dolcegabbanalightblue #madeinitaly #whitelotus #fyp ♬ original sound - metroaex
"Мемевизия"
Тази седмица започнаха и "музикалните Олимпийски игри" a.k.a. песенният конкурс "Евровизия". Както традиция повелява, веднага се появиха критики срещу участието на Израел, както и коментари, че "Украйна се класира само и единствено заради войната". Подобни "задълбочени" мнения обикновено са от хора, които не са си направили труда дори да чуят украинската песен, но въпреки това са убедени, че това не е нищо повече от един "геополитически конкурс".
От години "Евровизия" е истински хит сред младите зрители. Те, разбира се, не се интересуват толкова от политическата нотка, колкото от ексцентричните изпълнения и... меметата.
И този път различни моменти от полуфиналите на конкурса станаха вдъхновение за множество смешки и хумористични подигравки в социалните мрежи.
Особено внимание получи представителката на Полша Юстина Стечковска. 52-годишната певица изпълнява песента си "GAJA", като същевременно опитва да покаже всичко, на което е способна - пее, танцува, крещи и се върти едновременно, а в даден момент дори полита над сцената.
Някои се шегуват с част от движенията на полякинята, като се чудят дали гледат изпълнение на "Евровизия" или храната си в микровълновата (за повече яснота просто вижте видеото):
Според дргуи, Юстина е истинска вещица или се е вселила в тялото на 19-годишно момиче, защото триковете, които изпълнява, са впечатляващи за възрастта ѝ.
Най-новият хит от тази "Мемевизия" обаче е реакцията на представителката на Дания - Сисал, след като научава, че се е класирала за финалите на конкурса. Емоционалното ѝ изражение стана вдъхновение за много мемета, в които потребителите го ползват, за да го свържат със собствени моменти от живота:
"Това е изражението ми, когато разбера, че утре ще е неучебен ден" // "Реакцията ми, когато си проверя банковата сметка, след като съм си казал/а, че "тази вечер ще се поглезя".
Ако трябва да се включа със собствена реакцията, то това би били моментът, в който наземният транспорт в София бива отново пуснат и повече няма да ми се налага да вървя 30 минути в дъжда.
(HBO) Max пак сменя името си и е готово за подигравките
Стрийминг платформата Max отново сменя името си и отново ще се казва HBO Max - както голяма част от абонатите ѝ така или иначе продължаваха да я наричат.
Решението е необичайно и рязко, тъй като идва близо две години след последната (не)окончателна смяна. Компанията обаче изглежда е готова за саркастична обратната връзка и дори е решила сама да я провокира.
След като компанията майка на HBO - Warner Bros. Discovery - обяви "промяната", социалните мрежи на (HBO) Max решиха да проявят голяма доза чувство за хумор и да се самоиронизрат – най Gen Z нещото, което можеха да направят.
"Извънредно: От водната кула на Warner Bros. се вижда бял дим. Избрана е нова марка", шегува се официалният профил на стрийминг гиганта в X с очевидна препратка към Ватикана и начина, по който се избира папа.
Не липсваха и малко класически мемета, като това със Супермен:
V2 approved by legal. pic.twitter.com/uUhH3RU4T6
— Max (@StreamOnMax) May 14, 2025
В подигравките се включи дори и българския акаунт на (HBO) Max, който пусна сцена от хитовия тийн сериал "Gossip Girl" и събра отново HBO и Max. Надявам се поне този път двете имена да заживеят дълго и щастливо.
The Weeknd може би трябва да се откаже от филмовите си мечти
The Weeknd казва, че винаги е искал да се занимава с кино и смята, че славата му на поп звезда е само обходен път, за да достигне и до Холивуд. Близо две години след като създаде и участва в главната роля в провалилия се сериал по HBO "The Idol", сега певецът пуска нов проект с участието на Джена Ортега и Бари Кийгън, който по думите му щял да върне "радостта в киното". Критиците обаче са на друго мнение.
"Hurry Up Tomorrow" излезе селектирано по кината на 16 май. Той е свързан с последния едноименен албум на The Weeknd, който беше издаден неотдавна.
И вторият опит на музиканта за пробив в кино занаята обаче се оказва провал - поне ако се съди по първите реакции на критиците.
Те посочват, че филмът му е лишен от сюжет и е просто скучен. Entertainment Weekly го нарича "105-минутно упражнение" по кино, а "Los Angeles Times" спори дали това изобщо е филм или просто един "суетен проект за дълъг музикален клип".
В скорошно интервю The Weeknd говори за стъпките си в бранша като казва: "Винаги съм искал да правя филми и да създавам музика с филми. В моите албуми, музикални клипове, изпълнения и сцени винаги се чува и вижда ДНК-то на киното. Така че то е част от мен".
Първият му проект по HBO отнесе подобни критики за липа на сюжет и пълна скука, а сега певецът повтаря формулата. Може би не зад всяка поп звезда се крие гениален режисьорски ум. Кой би предположил?
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: