Vol. 83: Рядката естетика с бонбони "Таралежки", благодарим на терапевтите, как полет за Ница кацна в Тунис

Тазседмичното издание на Gen Z дневници идва с подарък – своеобразен наръчник за живота, който може и да не следвате.

Ще разберем как да не се озовем в Тунис с полета ни до Ница, ще дадем и пример с въпроси, които е по-добре да останат незададени. Измежду тези житейски съвети все пак ще намерим време да въздъхнем и за доброто старо време, когато продаваха бонбони „Таралежки“.

Добре дошли в (Ту)Ница

Ако понякога се почувствате много глупави и си мислете, че всичко в живота ви върви накриво - просто отворете TikTok. Там безсъмнено ще намерите някой, който ще ви задмине в тази категория.

През последната седмица една нелепа история стана вайръл в световен мащаб, предизвика буря от реакции, мемета, смешки и дори вдъхнови някои маркетинг екипи.

В центъра ѝ се оказаха две много объркани американки, тръгнали на пътешествие из Европа. Двете туристки резервират полет от Рим до френския град Ница, но след като се качват на борда разбират, че всъщност са си купили билет за Тунис. Цялото объркване идва от произнасянето на имената на двата града. Жените са си купили билети за Тунис, а не до Ница, който на английски се произнася “нис” (to Nice).

Бритни Дзяло и приятелката ѝ решават да документират всяка част от цялото приключение, предизвикано от собствената им глупост. Когато пристигат, те бързо се отправят към бюро “Информация” и настояват “още тази вечер да напуснат Африка”. Служителите обаче не могат да разберат двете американки заради езиковата бариера, а те продължават да настояват за полет “to Nice”, което отново звучи като Тунис.

Цялата драма беше “запечатана” на видео в 24 части, като най-гледаното от тях събра над 34 млн. гледания.

@brittneydzialo_ Replying to @graysworld ♬ original sound - Brittney Dzialo

В крайна сметка Бритни сподели снимка на приятелката си, позираща до фонтан в Ница.

Историята от туристическия им кошмар се превърна в сензация, съпътствана от подигравки как точно човек може да се качи на самолет за съвсем друг континент.

@nostalgiacore1307 Jet2Holiday #CapCut #Nice #tunis #confused ♬ original sound - 𝐁𝐥𝐢𝐬𝐬

Освен множество мемета и забавни видеа от потребители, в шегата се включи и платформата за изучаване на езици Duolingo с пост как да се научим да казваме “Искам билет до Ница” на френски.

Gen Z пак мисли за миналото…

София Ленд, скачане на дама пред блока, бонбони “Таралежки”, ретро компютърни игри - Gen Z отново изразява топлите си чувства към миналото с нов тренд в TikTok.

Видеоклиповете са посветени на запечатването на спомени от детството, но въпреки това трендът все пак носи доста по-модерно име - rare aesthetics.

@plsventi Mnogo mi lipsvat chat ☹️💔🥀 #bg #bgtiktok #bulgaria #🇧🇬 #fyp ♬ original sound - sunny

Тази т.нар. “рядка естетика” е като капсула на времето от началото на 2000-те години, с която Gen Z се връща към различни неща от живота тогава. Реакциите на подобен тип клипове обаче са почти идентични - общото разбиране е, че са “най-добрите времена” за детството - нещо, което по-младите от Gen Z поколения няма да имат.

Това е поредният тренд сред Gen Z, свързан с отминали времена - в предишни издания на тази рубрика съм разглеждал и други подобни примери. Всъщност самата носталгия е мода и тя фаворизира 2000-те години и старите сериали като начин за бягство от несигурното бъдеще.

В свой анализ Forbes отчита обаче, че за разлика от предишните поколения, днешната младеж по-скоро изпитва т.нар. анемоия – носталгия по време, което не е преживяла или не помни много добре. За тях обаче миналото носи много по-голяма сигурност и изглежда по-безопасно от това, което ги очаква.

Неслучайно и много компании вече залагат на т.нар. "носталгичен маркетинг", който прилагат, за да привлекат младите. Но както Forbes изтъква предизвикателството не само за брандовете, но и за обществото е не просто да преживеят отново миналото, но и да го използват най-вече като „вдъхновение за изграждането на бъдещето“.

@randomcanofbeans67 #nostalgia #balkan #childhood #fyp #goviral ♬ Gorof (Elixir) (feat. Sahra Dawo) - Dur Dur Band

Наръчник за лошо интервю

Още един вайръл момент от седмицата предизвика дискусии онлайн и спокойно може да го причислим към нашия своеобразен „наръчник за живота“. Тази част е посветена на въпросите, които е по-добре да не задаваме... особено ако те са абсурдни.

Интервю на италианска журналистка с Андрю Гарфийлд, Джулия Робъртс и Айо Едибри се превърна в сензация заради остра проява на нетактичност.

По време на рекламната кампания за филма “After the Sun” журналистката Федерика Полидоро реши да зададе належащ за нея въпрос, а именно „Какво идва в Холивуд след края на ерата на политическа коректност и движенията МеТоо и Black Lives Matter“. Интервюиращата визира разкритията за сексуално посегателство върху жени в Холивуд, както и протестите, свързани с полицейско насилие срещу чернокожи.

Гарфийлд, Робъртс и Едибри видимо остават изненадани от странния въпрос, а Робъртс дори моли жената да го повтори – може би с надеждата, че той ще бъде поне малко пояснен. Журналистката обаче не само задава отново въпроса, но казва, че той е специфично насочен само към Гарфийлд и Робъртс.

@feminegra During the After the Hunt press tour, a journalist asked Julia Roberts and Andrew Garfield about the future of Hollywood after the Me Too and Black Lives Matter movements. Ayo Edebiri, seated beside them, was deliberately excluded from the question. She intervened with composure, pointing out the oversight before making her view clear. The movements, she said, are far from finished. While hashtags may no longer dominate headlines, activists continue vital work every day. Her response carried added weight given that both movements were created by Black women—Tarana Burke founded Me Too in 2006, while Alicia Garza, Patrisse Cullors, and Opal Tometi launched Black Lives Matter in 2013. The moment revealed how easily Black women can be erased from conversations about causes they began, yet Edebiri’s words made sure their ongoing struggle and leadership were not ignored. #ayoedebiri #juliarobert #andrewgarfield ♬ original sound - feminegra

Едибри, която е чернокожа актриса, остава изключена от разговора. Въпреки това обаче именно тя решава да отговори на въпроса, като пояснява, че тези движения съвсем не са „приключили“.

„Може да няма толкова много хаштагове за тях и да не са отразявани широко, но мисля, че много активисти и хора работят по тези кауси ежедневно и това е важно“, отвръща Едибри.

Тази част от интервюто предизвика възмущение както заради нелепия въпрос, така и за изключването на Едибри от разговор по тема, по която тя би имала мнение.

Отвъд острите реакции потребителите все пак намериха начин да извлекат малко хумор от цялата ситуация – като превърнаха реакцията на Едибри във вайръл меме.

„Благодаря на терапевта си“

Тази седмица се проведоха и емблематичните награди на MTV – VMAs. Макар шоуто вече да не привлича чак такъв интерес сред младите, както преди години, то остава чудесна възможност за поне няколко вайръл момента.

Тазгодишните награди обаче поставиха под прожекторите не само артистите и продуцентите, но и изненадващо техните терапевти.

Rosé, която стана първата K-pop изпълнителка, спечелила награда на MTV за „Песен на годината“, благодари на терапевта си от сцената с думите: „Както ми казва всеки ден моят терапевт, бих искала да благодаря на себе си, че не се предадох, дори и в най-трудните моменти.“ По-късно Ариана Гранде направи същото. Докато приемаше статуетката за видеоклип на годината тя специално благодари на психолоаналитичката си.

И двата момента са интересни, защото се открояват от обичайните речи, в които знаменитостите обикновено се обръщат към своите партньори, родители или мениджъри.

В днешната култура признаването на подкрепата за психичното здраве все повече се нормализира. Неслучайно това е и тема, по която Gen Z говори най-открито от почти всички други поколения.

Това, което прави речите на Rosé и Ариана значими, не е само разкритието, че посещават терапевти, а съзнателното признание, че техните терапевти са допринесли за успеха им. Обръща се внимание на това как грижата за психичното здраве може да дава сила и да е неразделна част от постиженията.

Кога стана толкова секси?

Финалът тази седмица е музикален и е благодарение на новия албум на Сабрина Карпентър, който оглави престижната класация на Billboard. По-специално внимание обръщам на песента When Did You Get Hot, която се превърна в нов тренд в TikTok.

В парчето Сабрина пее за мъж, който незабелязано е станал по-привлекателен отпреди:

When did you get hot?
All the sudden, I could look you up and down all day (Hey)
When did you get hot?
I think I would remember if you had that face (That face)

Фразата роди различни видеоклипове. Някои представляват монтажи на известни личности или филмови и телевизионни герои, в които се подчертава тяхната скрита привлекателност.

В друга серия от авторски клипове потребители – предимно от женската аудитория, показват „промяната“ във външния вид на гаджетата си. За много от мъжете това е станало именно с малко женска помощ.

@minii_kayy That’s my husband 😍 #husband #GlowUp #sabrinacarpenter #wifeeffect #fyp ♬ original sound - user1836633838
@leonajespersen ingenting slår kjæresten min sin glow up 😍 #glowup #boyfriendglowup #transition #momtok #hotdad ♬ оригинальный звук - julia౨ৎ˚

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Влиянието на "Ново начало" и Пеевски расте за сметка на ГЕРБ, отчита Добромир Живков от "Маркет линкс"

АПС и ИТН остават извън парламента, ако изборите бяха днес

09:50 - 13.09.2025
Живот

Николаос Цитиридис: В "България търси талант" аз съм преградата между посредствеността и величието

В новия телевизионен сезон Николаос Цитиридис се завръща в bTV като член на журито в "България търси талант".

09:36 - 13.09.2025
Важно днес

САЩ пред ООН: „Ще защитим всеки сантиметър от територията на НАТО“

Алиансът обяви операция „Eastern Sentry“ за подсилване на източния фланг

09:36 - 13.09.2025
Спорт

Хаос в Първа лига. В Пловдив нахлуват на терена, скандал между треньор и фенове в Стара Загора

Българският футбол се завърна с гръм и трясък

23:25 - 12.09.2025
Важно днес

Стотици излязоха на протест в подкрепа на кмета на Варна Благомир Коцев

По-рано днес Софийският градски съд реши да остави в ареста кмета на Варна Благомир Коцев.

20:48 - 12.09.2025
Бизнес

Minimart привлича нов инвеститор – Венелин Георгиев влиза с 20 млн. евро и 19% дял

Очакванията са компнията да разшири мрежата си от магазини, като отвори още 50 обекта до края на годината

18:58 - 12.09.2025
Важно днес

Петима кандидати за директор на БНТ - от Емил Кошлуков до Милена Милотинова

СЕМ обяви имената на участниците в конкурса, който се оспорва в съда

18:04 - 12.09.2025
Важно днес

Прокуратурата проверява КПК за натиск върху свидетел по делото "Коцев", но без да го разпита

Диан Иванов сигнализира за заплахи, след като оттегли показанията си срещу кмета на Варна

17:06 - 12.09.2025
Бизнес

Завещанието на Джорджо Армани разклаща бъдещето на модната империя

Завещанието предвижда продажба на дялове или листване на борсата, с приоритет за гиганти като LVMH, L’Oréal и EssilorLuxottica

17:01 - 12.09.2025