Warner Bros. Discovery ще се раздели на две самостоятелни компании, съобщиха от компанията, цитирани от Reuters. Едната ще обедини стрийминг платформите – начело с Max (новата версия на HBO Max) – и филмовото студио Warner Bros., а другата ще поеме кабелните телевизионни канали като CNN, TNT и Discovery Channel.
Решението цели по-добро позициониране в ерата на стрийминг доминацията и е описано като стратегическа промяна, която ще позволи на HBO и останалите дигитални услуги да се развиват, без да бъдат обременени от спадащите приходи на традиционната телевизия.
Главният изпълнителен директор Дейвид Заслав ще ръководи новата компания, фокусирана върху стрийминг и студийна продукция, а финансовият директор Гунар Виденфелс ще поеме самостоятелното звено с телевизионни мрежи. Заслав е сред най-влиятелните фигури в съвременната медийна индустрия – като дългогодишен ръководител на Discovery той разшири глобалното ѝ присъствие, а през 2022 г. договори сливането с WarnerMedia. Известен е с безкомпромисния си подход – именно той стои зад решението за спиране на филма Batgirl, въпреки че продукцията беше почти завършена и с бюджет от 90 млн. долара.
Гунар Виденфелс, от своя страна, е германски финансов експерт с опит в европейските медийни пазари, бивш CFO на ProSiebenSat.1. В Warner Bros. Discovery той отговаря за оптимизацията на разходите и финансовото планиране и играе ключова роля в преструктурирането на компанията.
„Като оперираме като две различни компании, даваме на тези емблематични марки по-ясен фокус и стратегическа гъвкавост, за да се конкурират успешно в динамичния медиен пейзаж“, коментира Заслав.
Според Reuters, разделението е още един знак за разпадането на десетилетната вълна от мегасливания в медийния сектор, които обединяваха съдържание, дистрибуция и телекомуникации в рамките на една и съща корпорация.
Разделението ще бъде реализирано като трансакция, при която не се дължат данъци върху прехвърлянето на активи – обичаен модел при корпоративни преструктурирания в САЩ. След съобщението стойността на акциите на Warner Bros. Discovery нарасна с близо 6%.
Решението на Warner Bros. Discovery идва на фона на по-широка тенденция в медийния сектор – по подобие на Comcast, която също отделя част от телевизионните си канали в отделна структура. Comcast е една от най-големите медийни компании в САЩ и притежава канали като NBC, MSNBC и CNBC, както и студиото Universal и стрийминг платформата Peacock.
През последната година компанията предприе преструктуриране, като отдели своите по-малко печеливши новинарски и кабелни канали, за да се съсредоточи върху по-високодоходни активи като стрийминг, киноразпространение и премиум съдържание.
Подобно на Warner Bros. Discovery, и тя се адаптира към променящия се пазар, в който стрийминг услугите изместват традиционната телевизия.
Успоредно с това Warner Bros. Discovery започва програма за обратно изкупуване и преструктуриране на дълга, финансирана с временен заем от 17,5 милиарда долара, осигурен от J.P. Morgan – една от водещите инвестиционни банки в света.
Компанията ще запази до 20% дял от новото стрийминг-студио дружество, като планира да го продаде на по-късен етап, за да намали дълга си и да укрепи финансовата стабилност.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: