След като и във второто полугодие на 2023 г. Мъск не успя да реши проблема с оттеглящите се рекламодатели, платформата продължава с опитите да спечели повече приходи от съществуващите потребители.
Първата стъпка беше синият бажд, който вече всеки може да си купи, а сега в ход е и абонамент без реклами. В момента има 13% отстъпка и срещу 371, 98 лева на година всеки с профил в мрежата, който иска да има чист от рекламни послания X, може да се освободи от тях. Редовната цена, която не е на промоция е 36 лева на месец, което прави 432 лева на година.
Този ход индиректно показва и посоката, към която Х се движи - повече видео съдържание, при което рекламите, прекъсващи гледането са особено досадни.
Възможно ли е X (Twitter) да фалира?
В момента X получава приблизително 12 долара на потребител месечно само от приходи от реклами, изчислява digitalinformationworld.com. Тоест, сегашната такса от 20 долара (36 лева) изглежда рентабилна.
Освен приходи за платформата, всяка форма на абонамент носи и още една полза. Основната идея зад това X да насърчава потребителите да се регистрират в нейната програма за проверка - чрез сините баджове за 8 долара на месец или чрез ползване без реклами е, че всичко това действа и като защитна стена срещу ботове.
Понастоящем създателите на ботове могат бързо да генерират множество профили за различни съмнителни цели. Дали Мъск ще успее да верифицира истинските профили като ги накара да внасят малък месечен разход, това е спорен въпрос.
Хипотетично обаче това би могло да предотврати създаването на ботове, като оскъпи цикъла.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: