Yettel пусна собствена интерактивна телевизия Снимка: © Yettel

Мобилният оператор Yettel официално навлезе на телевизионния пазар в България с пускането на собствена интерактивна тв услуга. Със своята Yettel TV телекомът се включва в надпреварата на този бурно развиващ се сектор, оценен на над 450 млн. лв. към 2021 г. Ходът е повратен момент за компанията и идва да балансира конкуренцията между трите големи телекома в страната.

Yettel TV е безкабелна и достъпът до платформата ще се случва през 5G мрежата на телекома, т.е. става дума за IPTV разпространение. Услугата е ориентирана към съдържанието и компанията я сравнява по-скоро със стрийминг услугите.

Платформата включва всички основни функции на интерактивната телевизия, като стартиране, пауза, пускане отначало, запис на съдържание и връщане назад до 7 дни, както и smart представяне на съдържание и страница с модерен дизайн с детайли за всяко предаване.

За търговския старт на Yettel TV телекомът е разработил два тарифни плана:

  • TV Favorite + Net 50, който включва интернет и телевизия – 100+ канала, от които 65+ HD канала, 2 екрана, интернет скорост от 50 mbps. Цената на месечния абонамент за този пакет е 1 лв. за първите 6 месеца, след което 32,99 лв. на месец.
  • TV Max + Net 100, който също предлага телевизия и интернет през 5G мрежа – включва 200+ канала, от които 110 в HD качество, интернет със скорост 100 mbps. И тук цената е 1 лв. за първите 6 месеца, а след това по 37,99 лв. на месец.

Потребители ще могат да гледат телевизия на различни видове устройства – на всеки телевизор чрез Smart TV Box, лаптопи/компютри, избрани смартфони и таблети, докато са вкъщи. Скоро предстои и въвеждане на функционалности, които ще позволят гледане на определени модели смарт телевизори чрез приложение, както и в движение навън и дори в чужбина на територията на ЕС.

„Визията ни е насочена към това да пуснем по-добро предложение, отколкото просто да бъдем първи на пазара“, коментира главният изпълнителен директор на Yettel България Джейсън Кинг.

По думите му Yettel TV поставя нови стандарти в потребителското изживяване и използва висок клас технология, за да предложи модерни функционалности и първокласно изживяване. „Нашите клиенти очакват от нас телевизионна услуга без компромис в качеството и с необходимото внимание към детайла. Радваме се, че времето да им я предложим, настъпи.“

Конкуренцията на тв пазара

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) оценява пазара на тв разпространение на над 453 млн. лева към края на 2021 г., като данните за 2022 г. още не са публикувани. Анализът показва, че през последните години най-съществен ръст в приходите има именно в сегмента IPTV (18,7%), докато при кабелното разпространение има спад с 2,5% спрямо 2020 г.

Сред телекомите А1 и Vivacom вече пуснаха свои тв платформи през последните няколко години – съответно Xplore TV и EON. Лидер в разпространението на телевизия остава „Булсатком“, която обаче претърпя сериозни сътресения и беше пред фалит.

По данни на КРС делът на „Булсатком“ се е свил с 2,7 процентни пункта на база брой абонати и с 1,6 процентни пункта по приходи. През 2021 г. компанията държи дял от 31,3% от общия брой абонати на платена телевизия и 34,2% от приходите от услугата през 2021 г.

На второ място е БТК (оперираща под бранда Vivacom), която успя да измести конкурента A1 след серия от придобивания, включително на един от по-големите регионални играчи Net1. В резултат на това делът телеком на тв пазара нарасна до 30,2% по брой абонати (от 25,5% през 2020 г.) и до 24,3% на база приходи (от 21,0% година по-рано).

А1 падна трето място с 25,3% дял на база брой абонати, но с дял от 28,5% изпреварва Vivacom по приходи.

Данните за 2022 г. тепърва предстои да бъдат публикувани от КРС, като регулаторът не изключва да се е случило ново преразпределяне на дяловете, при което БТК да заеме челната позиция. Разпределението им със сигурност ще претърпи още по-големи размествания през настоящата 2023 г., в която Yettel се намесва в надпреварата.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

7-те най-опасни заблуди, в които попадат децата онлайн и как да им помогнем да ги разпознават

Международният Safe Online Global Report 2024 показва, че значителен дял от децата годишно попадат на рисково съдържание, а най-уязвими са онези, които вярват в погрешни представи за това как „работи“ интернет.

10:23 - 22.12.2025
Технологии

Мобилният интернет трафик в България се е увеличил с близо 100% само за две години

Българите използват услугите на телекомуникационния сектор все по-активно, като интернетът и мобилната свързаност са в центъра на ежедневието ни. 

10:20 - 22.12.2025
Важно днес

Актьорът от “The Wire” Джеймс Рансоун e открит мъртъв

Според разследващите Рансоун се е самоубил

10:00 - 22.12.2025
Важно днес

Мария Цънцарова потвърди, че е "свалена от ефира" и благодари за подкрепата

Тя се раздели със зрителите в петък с "ще се видим в понеделник", но сгреши

09:37 - 22.12.2025
Важно днес

Преговорите за мир в Украйна остават без резултат

Срещите са част от поредица дипломатически инициативи през последните седмици

09:36 - 22.12.2025
Важно днес

Руски генерал е убит при взрив в Москва

В колата на висшия военен е била поставена бомба, разследващите подозират украинските специални служби

09:17 - 22.12.2025
Важно днес

Радев повтори - "Трети март" е работа на "измамници и подставени лица на олигархията"

Антон Кутев прогнозира, че ако президентът не направи свой проект, ще загуби рейтинг

09:05 - 22.12.2025
Важно днес

„Slop“ - думата на 2025 г., родена от масовото AI съдържание онлайн

Смущаващо, абсурдно и очевидно фалшиво съдържание все по-често бива наричано „slop“.

09:05 - 22.12.2025
Важно днес

МВР охранява Пламенка Димитрова - свидетелката срещу Благомир Коцев. Тя иска пауза по празниците

Бизнесдамата е поискала от съда временно прекъсване

08:22 - 22.12.2025