Yettel пусна собствена интерактивна телевизия Снимка: © Yettel

Мобилният оператор Yettel официално навлезе на телевизионния пазар в България с пускането на собствена интерактивна тв услуга. Със своята Yettel TV телекомът се включва в надпреварата на този бурно развиващ се сектор, оценен на над 450 млн. лв. към 2021 г. Ходът е повратен момент за компанията и идва да балансира конкуренцията между трите големи телекома в страната.

Yettel TV е безкабелна и достъпът до платформата ще се случва през 5G мрежата на телекома, т.е. става дума за IPTV разпространение. Услугата е ориентирана към съдържанието и компанията я сравнява по-скоро със стрийминг услугите.

Платформата включва всички основни функции на интерактивната телевизия, като стартиране, пауза, пускане отначало, запис на съдържание и връщане назад до 7 дни, както и smart представяне на съдържание и страница с модерен дизайн с детайли за всяко предаване.

За търговския старт на Yettel TV телекомът е разработил два тарифни плана:

  • TV Favorite + Net 50, който включва интернет и телевизия – 100+ канала, от които 65+ HD канала, 2 екрана, интернет скорост от 50 mbps. Цената на месечния абонамент за този пакет е 1 лв. за първите 6 месеца, след което 32,99 лв. на месец.
  • TV Max + Net 100, който също предлага телевизия и интернет през 5G мрежа – включва 200+ канала, от които 110 в HD качество, интернет със скорост 100 mbps. И тук цената е 1 лв. за първите 6 месеца, а след това по 37,99 лв. на месец.

Потребители ще могат да гледат телевизия на различни видове устройства – на всеки телевизор чрез Smart TV Box, лаптопи/компютри, избрани смартфони и таблети, докато са вкъщи. Скоро предстои и въвеждане на функционалности, които ще позволят гледане на определени модели смарт телевизори чрез приложение, както и в движение навън и дори в чужбина на територията на ЕС.

„Визията ни е насочена към това да пуснем по-добро предложение, отколкото просто да бъдем първи на пазара“, коментира главният изпълнителен директор на Yettel България Джейсън Кинг.

По думите му Yettel TV поставя нови стандарти в потребителското изживяване и използва висок клас технология, за да предложи модерни функционалности и първокласно изживяване. „Нашите клиенти очакват от нас телевизионна услуга без компромис в качеството и с необходимото внимание към детайла. Радваме се, че времето да им я предложим, настъпи.“

Конкуренцията на тв пазара

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) оценява пазара на тв разпространение на над 453 млн. лева към края на 2021 г., като данните за 2022 г. още не са публикувани. Анализът показва, че през последните години най-съществен ръст в приходите има именно в сегмента IPTV (18,7%), докато при кабелното разпространение има спад с 2,5% спрямо 2020 г.

Сред телекомите А1 и Vivacom вече пуснаха свои тв платформи през последните няколко години – съответно Xplore TV и EON. Лидер в разпространението на телевизия остава „Булсатком“, която обаче претърпя сериозни сътресения и беше пред фалит.

По данни на КРС делът на „Булсатком“ се е свил с 2,7 процентни пункта на база брой абонати и с 1,6 процентни пункта по приходи. През 2021 г. компанията държи дял от 31,3% от общия брой абонати на платена телевизия и 34,2% от приходите от услугата през 2021 г.

На второ място е БТК (оперираща под бранда Vivacom), която успя да измести конкурента A1 след серия от придобивания, включително на един от по-големите регионални играчи Net1. В резултат на това делът телеком на тв пазара нарасна до 30,2% по брой абонати (от 25,5% през 2020 г.) и до 24,3% на база приходи (от 21,0% година по-рано).

А1 падна трето място с 25,3% дял на база брой абонати, но с дял от 28,5% изпреварва Vivacom по приходи.

Данните за 2022 г. тепърва предстои да бъдат публикувани от КРС, като регулаторът не изключва да се е случило ново преразпределяне на дяловете, при което БТК да заеме челната позиция. Разпределението им със сигурност ще претърпи още по-големи размествания през настоящата 2023 г., в която Yettel се намесва в надпреварата.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

„Да направим Германия отново велика“ - Мъск се включи в предизборната кампания на AfD

Обръщайки се към залата с 4500 души, Мъск говори на живо чрез видеовръзка за "запазването на германската култура"

09:00 - 26.01.2025
Спорт

Абсурд за милиони - как удрянето на шамари се превърна в огромна спортна индустрия

Шефът на UFC стои и зад "Power Slap" - мания, която вече е машина за пари

08:54 - 26.01.2025
Спорт

“Ман Сити” се справи с “Челси”. Победи за “Арсенал” и “Ливърпул” във Висшата лига

Битката за титлата в Англия остава завързана

21:48 - 25.01.2025
Технологии

Huawei FreeBuds Pro 4 - свободата да живееш и друг живот

Huawei FreeBuds Pro 4 са за хора, които търсят високо качество на звука и комфорт при продължителна употреба.

17:38 - 25.01.2025
Живот

Юра Борисов - руснакът с шанс за "Оскар", чиято номинация разпали дебат

Юра Борисов е първият руснак, номиниран за "Оскар" от близо пет десетилетия. Не всички обаче са развълнувани от това

16:20 - 25.01.2025
Спорт

Изненада на Australian Open: Мадисън Кийс детронира двукратната шампионка Сабаленка

Американката сложи край на серията от 20 поредни победи на световната №1

13:53 - 25.01.2025
Политика

Гърция избира президент с ясен победител и без президентски избори

Вотът е в парламента и се очакват четири тура

13:45 - 25.01.2025
Живот

Трима от обвинените български шпиони в Лондон са били в любовен триъгълник

Любовен триъгълник и изневяра се оказаха в центъра на делото срещу българските шпиони от Лондон

12:48 - 25.01.2025