Как цифрите разказват история?
Отговорът на този въпрос търсиха любознателните младежи, които взеха участие в пилотното издание на финансовото състезание „Business Case Challenge“. Иновативната образователна надпревара бе организирана от Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК, УНСС и Междууниверситетския център за развитие на кариерата. Целта на състезанието бе да даде възможност на студенти в сферите на счетоводството, финансите и мениджмънта да работят по реален бизнес казус с ментори, висококвалифицирани експерти и част от екипа на Кока-Кола.
Проектът се реализира за първа година и ясно показва колко близка и ефективна може да бъде връзката между висшето образование в България и бизнеса. А резултатите вдъхновиха екипа на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК и той вече подготвя следващото издание на състезанието, което ще се реализира в началото на 2023 г.
Богоявлена, Денислава, Християн и Петко, които са студенти в УНСС, успяха да се справят с конкуренцията и заслужено си поделиха наградата за първо място. В продължение на седмица, или така наречената „Mentor Shadowing Week“, четиримата студенти имаха възможност да влязат в обувките на водещи мениджъри от Центъра за споделени услуги на Кока-Кола, да почерпят от знанието и опита им и да се запознаят с предизвикателствата, пред които се изправят те в своето всекидневие.
„Идеята за провеждането на финансовото състезание „Business Case Challenge“ се роди в началото на тази година, с цел да се поставят основите на устойчив проект, който е не само иновативен, но и развива концепцията за партньорство между академичното образование и бизнеса. Вярваме, че и занапред той ще дава възможност на студентите да се докосват до реалните казуси от съвременния бизнес, да мерят знания, сили и умения и да се срещат с доказани експерти от бранша.“, сподели Лилия Велинова, експерт „Изграждане на работодателската марка“ в Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК.
„Винаги търсим нещо различно и ново, което да заинтригува нашите студенти, включвайки и бизнеса, с което да следваме пулса на времето.“, допълни Атанас Димитров, директор на Междууниверситетския център за развитие на кариерата към УНСС.
Едноседмичното приключение на четиримата победители премина в ценни уроци за процеса на работа в бизнес среда под менторството и с подкрепата на Джордже Даскалович, който заема позицията PTP Team Lead в Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК. Студентите научиха повече за обработването на финансови документи и за спецификите на някои чуждестранни пазари, като създадоха основа и безценни контакти, които да им помогнат в бъдещото кариерно развитие.
По време на Mentor Shadowing Week младежите се срещнаха с мениджъри и тийм лидери от различните финансови потоци на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК. Te преминаха през въвеждаща програма, реални предизвикателства и финансови ситуации, свързани с процеса по фактуриране, изчисления и взимане на бизнес решения. След заслуженото си участие в програмата, Богоявлена вече е и сред стажантите в компанията и всекидневно увеличава ангажираността си, благодарение на палитрата от възможности, които Центърът за споделени услуги на Кока-Кола предоставя като част от утвърдените си политики.
След изпълнената с емоции седмица, в която имаха възможност да предадат на бъдещите специалисти своите знания и опит, членовете на екипа на Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК споделят искреното си вълнение от ефективното партньорство, което увеличава усещането за принос към развитието на младите таланти в България. Водени от това усещане те започват подготовката за следващото издание на Business Case Challenge. То ще се реализира в началото на 2023 г.
„Финансите в днешния ден не са само цифри, те са достоен бизнес партньор във вземането на бизнес решения. Цифрите разказват история.“, завърши Николай Боев, COGS Controller в Центъра за споделени услуги на Кока-Кола ХБК.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: