Снимка: © Getty Images

Amazon преживява „златна ера“ по време на Covid-пандемията. Компанията за онлайн търговия на Джеф Безос е увеличила продажбите си с 44% за първото тримесечие на 2021, спрямо същия период преди година, съобщи Financial Times.

Увеличеното ниво на онлайн шопинг и стрийминг в платформата Amazon Prime са донесли нетни продажби от 108,5 млрд. долара в периода януари – март. Нетните печалби се равняват на 8,1 млрд.

„Бизнесът на Amazon в сферата на електронната търговия, облачните услуги, рекламата и стрийминга расте и очаквам да продължи нагоре през следващото тримесечие“, казва анализаторът от Futurum Research Даниел Нюман.

Същото очакват и от компанията на Безос. Те правят доставки до домовете, пуснаха здравни услуги по време на епидемията, експериментираха дори със салон за красота в Лондон. Най-много приходи, разбира се, генерират от търговия и уеб услуги.

Онлайн търговията донесе приходи от 52,9 млрд. долара спрямо 36,7 млрд. за същото тримесечие на 2020 г. Уеб-звеното добави 13,5 млрд. – увеличение с 32 на сто.

За второто тримесечие на 2021 г. от компанията очакват между 110 и 116 млрд. долара постъпления, което би било трето поредно тримесечие с над 100 млрд. Очакванията на анализаторите за периода януари – март бяха за 104,6 млрд., но бяха надминати, пише Bloomberg. Taĸa Аmаzоn ce пpeвърна в eднa oт чeтиpитe aмepиĸaнcĸи ĸoмпaнии, ĸoитo oтчитaт пpиxoди oт нaд $100 мpлд. зa тpи мeceцa. Ocтaнaлитe ca Аррlе, Еххоn Моbіl и Wаlmаrt.

Джеф Безос отчете като най-важни стрийминг услугата Amazon Prime и AWS – отделът за уеб-услуги. „Prime навършва 10 години, а през изминалата над 175 милиона абонати са гледали филми и сериали. AWS се съревновава срещу най-големите технологични компании в света вече 15 години“, каза той.

Безос ще се оттегли от поста изпълнителен директор това лято. Той ще стане изпълнителен председател – ход, който, по неговите думи, ще му даде „време и енергия“ да се съсредоточи върху други проекти. Заменя го Анди Джаси, който в момента ръководи бизнеса на компанията с облачни услуги.

Това обаче няма да промени бизнес модела на Amazon и няма да прекъсне ръста на печалбите, смята анализаторът Николас Хайет от Hargreaves Lansdown. „Тяхната стратегия винаги е била да наливат вътрешно генерирани пари в нови инвестиционни възможности. Това може да е златна ера за компанията. Amazon е естественият дом за потребителите, където да похарчат заделения кеш, а услугите им AWS предлагат дистанционна работа, която вече се превърна в норма“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Делян Пеевски получи бустерна доза от медсестрата на Борисов

"Категорично подкрепяме ваксинацията"

Ефектът на Covid-сертификата: Как ваксинирането се ускори за един ден

21 октомври е довел до почти 4-кратно увеличение на поставените дози ваксини

Иван Костов: Партиите са в плен на зловреден популизъм за Covid-мерките

"При това положение трябваше твърдо да се затвори всичко, за да продължат учениците да ходят на училище"

Кацаров след призивите за оставка: Налагам Covid-сертификата, за да спася животи - няма алтернатива

"Правя го с нежелание, но да сте чули тези, които искат оставката ми, да са предложили алтернатива?"

Всички са против покупката на "Нюкасъл" от принц Бин Салман: "Какво ли си мисли вдовицата на Хашоги"

Политици, организации и клубове протестират, феновете на тима се радват

Хората не са луди, политиците са некадърни

Ваксинационната кампания най-после помръдна от дъното - но не заради малодушието на партийните лидери

Прокуратурата разследва кой е авторът на снимката „Pi Ar Sevi Boiko”

Държавното обвинение разследва човека, който засне Гешев да си пише със Севделина Арнаудова - заплашен е със затвор или глоба