Футбол и изящно изкуство се срещат във фотографиите на Луис Бевър

Снимка: © Луис Бевър

Футбол и изящно изкуство преодоляват пропастта помежду си във фотографиите на Луис Бевър. Лондончанинът пресъздава шедьоври на изобразителното изкуство (предимно от ренесанса) под формата на фотографски портрети, в които моделите са облечени с ретро футболни фланелки от 90-те години на миналия и началото на новия 21-ви век. 

Една от картините, която авторът пресъздава, е "Рандеву“ от Малкълм Липке, 1953 г.

 

Бевър се вдъхновява от емблематични произведения от живописта като "Момичето с перлена обица" на нидерландския майстор Йоханес Вермер, наред с други произведения.

Бевър снима с аналов фотоапарат.

За фотографите средноформатният модел RZ67 на японския производител на фототехника Mamiya е добре познат. Апаратът е от 1982 г. продължава да бъде търсен до ден днешен, като може да бъде намерен в ebay и други платформи за препродажба. Не е изненада, че лондончанинът снима точно с този модел - предпочитан избор сред модните и портретните фотографи. Легендарната Ани Лейбовиц снима с Mamiya RZ67. Известният десктоп със зелените хълмове на Windows XP "Bliss" също е заснет с японската камера.

Колкото до лентата - по топлите тонове може да се ориентирате, че е Kodak

Картината тук е  "Портрет на артилерийски командир“ от Амброджо Фиджино, 1551 г.

За проекта си, наречен Flat 92, Луис Бевър показва над 120 портрета на мъже, жени и двойки в рамките на година-две. Той използва предимно хола на апартамента си в Лондон за студио. Понякога и спалнята. 

Този път за модел на портрета е послужило платно от неизвестен автор.

На този портрет виждаме рядък фен артикул на "Барселона" - викинг шапка от 1998 г. С нея Бевър пресъздава „Автопортрет с фригийска шапка“ - картина от 1800 г. на Ан-Луи Жироде де Руси-Триозон. 

Ако се чудите каква е тази фригийска шапка, става въпрос за историческото царство Фригия в централната част на Мала Азия през 12 век преди новата ера. Явно аксесоарът е бил автентичен сред фригийците. 

Ето друга ретро фланелка от 1995 г. на националния отбор на Бразилия. Тук авторът е бил вдъхновен от по-неизвестна картина - "Жълтата рокля“ на Джон Бълок Сутер.

Тази двойка е облечена с екипите на френския клуб "Марсилия". Едната фланелка е от 1993 г., другата е от 2001 г. 

Картината, послужила за вдъхновение, е  "В градината“ от основоположника на импресионизма Пиер-Огюст Реноар, 1885 г.

Може да видите и няколко снимки в портфолиото на Бевър, в които полът на модела няма значение, стига да прилича на персонажа от произведението на изкуството. 

Тук къдравелкото Томи влиза в ролята на Елена Наришкина от картината "Портретът на Елена Наришкина“ на Владимир Боровиковски от 1799 г. Боровиковски е виден руски имперски художник от украински казашки произход, който служи в двора на Екатерина Велика и доминира в портретната живопис в Руската империя в началото на 19-и век.

Пак засичаме фен артикул на "Барселона" от същата 1998 г. 

Картината: "Портрет на Прасковя Земчугова“ (известна и като Графиня Шереметиева) от Николай Иванович Аргунов, 1803 г.

Тук спонсорите сякаш са по-забележими от имената на бразилските футболни отбори "Ботафого" и "Крузейро" на фланелките.

Картина: "Фауст и Гретхен през 19-ти век“ на австриеца Франз Добичофски, 1849 г. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам