Модните колекции за Годината на тигъра
Лъвът е кралят на джунглата, но през 2022 тигърът царува.
Въпреки че тигрите са физически по-големи и са единаци, а не част от глутницата, лъвовете винаги са поставени на пиедестал. Едва ли скоро ще чуем, че Дисни пускат "Цар Тигър“, но през тази година и сами можем да определим кой е на трона.
Годината на тигъра започва с Лунната нова година на 1 февруари, а луксозните марки вече пускат тематични капсулни колекции. Китайският зодиакален знак символизира качествата кураж, увереност и амбиция, които са отразени в стиловете, представени от дизайнерите. От аксесоарите с тигрови райета до ярко-червените елементи по дрехите - всичко цели да символизира силното материално състояние, което идва с китайския тигър.
Залозите са високи както винаги. Китайските потребители са двигател на глобалния растеж в разходите за луксозни стоки и регионът е на път да се превърне в най-големия пазар за тях до 2025 г., според Bain & Company.
Намирането на правилните маркетингови послания за Китай е от решаващо значение - особено около ключовия празник на Лунната Нова година.
Границата между успеха и провала е тънка. За щастие, някои от брандовете се обръщат към локални маркетингови екипи и резултатът е добър.
В мъжката колекция на Dior в партньорство с художника Кени Шарф е обърнато внимание, че е годината на водния тигър. Дрехите включват както характерното червено, така и елементи на водата.
Колекцията се състои от ризи, плетива, връхни дрехи и дънки в "късметлийско червено" и "успокояващо синьо'', заедно с аксесоари като чантите Dior Lingot 22 и Dior Lock, обувки и мъжки бижута, които също са със зодиакалния знак на тигъра.
Празничната колекция на Burberry е с характерните ивици на тигъра върху популярни техни чанти като Lola и Olympia. Хищникът също се вижда илюстриран върху мъжки и дамски дрехи заедно с принт TB Monogram с оранжев акцент, който се съчетава с аксесоари от колекцията като кашмирени шалове и маратонки.
Силното животно е вид, изправен пред риск от изчезване, за това тази година Prada обединява кампанията си „Действие в годината на тигъра“ с принос към програмата „Walking with Tiger and Leopard“ на China Green Foundation. Тя е ангажирана с опазването на застрашения амурски тигър.
Актьорът и певец Ли Ифън и актрисата Чун Ся са част от известните личности, участващи в кампанията.
Giorgio Armani залагат на по-изчистена визия с изразен минимализъм. "Less is better" определено им се получава добре.
Покрай цялата шарения и кич, с които идва луксът понякога, чистото черно идва като добра почивка за окото.
The Gucci Tiger Collection преосмисля отпечатъка от архивите на 60-те, когато Виторио Акорнеро поставя тигъра на фона на мека палитра и по-буен фон. Артистичният дизайн украсява кожени изделия и аксесоари, включително връхни дрехи, рокли и други. Текстът на Gucci Tiger също се отразява в тенденцията на логомания, заедно с монограма GG на Gucci.
Кампанията е замислена от Алесандро Микеле и заснета от Анджело Пенета с модели на чай, придружени от истински тигри - които вече излизат по-скъпо на марката от предвидения бюджет за снимките. Gucci си навлече множество критики и нападки, макар че си партнира с фонда Lion's Share, защитаващ застрашените животни и техните местообитания. Мнозина смятат, че рекламата изпраща грешни съобщения.
Fendi са си добре. При тях тигърът е само ивица по чанти и аксесоари от изкуствени материи.
С Louis Vuitton мотивът на тигъра се появява върху гама от текстил, бижута, аксесоари и луксозни домакински принадлежности. Акцентът определено ще бъде Precious Tiger Square, който е направен от 100 процента коприна и изобразява величественото животно, подпиращо се върху емблематичния куфар на Louis Vuitton, във вихъра от листа на джунглата.
Други интересни артикули включват комплект пъзел, тигрови чаши, талисмани за чанти и ключодържатели.
Miu Miu ще влязат с мекота в Китайската нова година. Колекцията им се състои от студени цветове и пастелни тонове. Представена е от бранд адвокатите на марката - Liu Boxin и Qiu Tian.
Аксесоарите са на пиедестал - чанти, обувки, слънчеви очила, дори специален парфюм.
Унисекс колекцията Diesel Lunar New Year въплащава късмет в нощния живот. Акцентът е върху деним и връхни дрехи с тигрови графики. Червеното е основният цвят, докато изображенията на планини внасят по-меко докосване.
Valentino се отдават на буквализма - розово за момиченца, синьо за момченца.
Ferragamo използва китайските художници Sun Yuan и Peng Yu в създадеването на празничния принт, който украсява аксесоари като Studio Box Bag и шаловете им.
Тяхната специална колекция също включва много червено - с връхни дрехи, плетива, чанти и обувки в щастливия цвят. Всичко е изобразено в кампания, която може да се похвали с виртуални черешови цветове и буйни пейзажи. Колекцията насочва към прераждането на Лунната Нова година.