Парти в бяло събра феновете на "Уимбълдън" в София

Снимка: © Мирослава Дерменджиева

Финалът на "Уимбълдън" не е просто тенис, а е култура и традиция. Той е най-старият и престижен турнир по тенис в света и интересът към него е огромен. 

За първи път се е състоял през 1877 година. В публиката винаги има световни знаменитости, а традициите на терена са толкова строги, че дори оранжевата подметка на маратонката на Роджър Федерер през 2013 г. се оказа проблем за порядките - всички играчи трябва да са в бяло. 

Бяло беше и партито на Тенискафе и Булевард България. Негови партньори бяха свежите плодове на Кауфланд България и особено "сладката ягода" от български производители, капсулите за пране на Savex, които се грижат за искрящите цветове на дрехите ви дори и когато не сте на корта, и шотландското уиски на The Glenlivet, чиято дестилерия е по-стара дори и от турнира - от 1824 година. 

Това е второто събитие на Тенискафе за сезона с публично гледане на финал на турнир от Големия шлем, след като на 5 юни се състоя първо френско парти за "Ролан Гарос". 

Менюто беше спазено - ягоди и сметана. 

Около 30 тона ягоди се изяждат от публиката през двете седмици, в които се играят мачовете на "свещаната трева".

Дрескодът за събитието в София беше "Бяло" и за гостите, въпреки че на самия "Уимбълдън" публиката може да е с цветни дрехи. 

През 2015 г. световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън не бе допуснат да гледа финала между Новак Джокович и Роджър Федерер, тъй като не беше спазил дрескода за Кралската ложа на Централния корт.

Хамилтън се появи на мача, облечен със светла риза с флорални мотиви и шапка, но без сако, което е недопустимо за VIP ложата.

Мениджърът на Григор Димитров - Георги Стоименов беше също сред гостите в градина на ул. "Шипка" 23. 

Вляво: Мария Иванджикова, основател на МАНАСО.

Теодор Илиев и Йордан Терзийски в центъра на снимката - цялата мъжка компания беше на страната на Ник Кирьос, който игра първи финал на Голям шлем в кариерата си.

Кирьос не успя да се справи с Новак Джокович, въпреки че до този момент той два пъти беше побеждавал сърбина. 

Цветята също са неделима част от културата.

В бяло беше и д-р Мария Тончева, която дойде с дъщеря си - младата дама от години учи и живее във Великобритания. 

Кафявият лабрадор Кая също прояви интерес към срещата. 

Милена Караилиева, директор „Човешки ресурси“ в „Кауфланд България“, и Кремена Георгиева - нoвият мeниджъp „Kopпopaтивни комуникации".

Елена Софиянска и дизайнерът Теодора Линкова. 

Дрескодът на кортовете в "Уимбълдън" е като 10-те божи заповеди в тениса. Бялото като норма се появява през 1940 г.

По онова време тенисът все още не е толкова спорт, колкото забавление за аристократи. Смята се за недопостумо благородна дама да се поти на публично място - за да се избегне това, се решава екипите да са бели. 

Мария Илиева от BNP Paribas - банката, която подкрепя тениса. 

Надежда Василева - бивш състезател по тенис и настоящ треньор. 

През 1995 г. бялото правило става „почти бяло“ облекло. А през 2014 г. влиза в сила 10-точков дрескод, достигащ до абсурда: „нюансите на бялото и кремавото не се считат за бели“. Цветни може да бъдат само кантовете, не по-широки от 1 сантиметър. 

Официалната напитка на купона беше The Glenlivet - 12-годишно уиски. Коктейлите носеха имената на познати в тениса ситуции "мачбол" - точката, която решава срещата или "точка за пробив". 

Разбира се, на партито в София нямаше глоби за неспазилите дрескода и никой не беше върнат да се преоблича. 

Официалните цветове на турнира "Уимбълдън" са тъмнозелено и лилаво. Те са въведени през 1909 г. след откритието, че предишните клубни цветове - синьо, жълто, червено и зелено - са почти идентични с тези на Кралския морски флот. 

Макар да е фен на баскетбола, Камен Алипиев - Кедъра уважава и тениса. Тази година на финала игра най-добрият баскетболист сред тенисистите, който дори влезе на корта с Air Jordan, а именно Ник Кирьос. 

Гостите получиха комплимент от Savex. 

Savex Super Caps се справят дори и с упоритите петна благодарение на Power Clean Booster технологията си и изпират всички следи от клей по спортния ви екип, а Brightness Activator-ът прави бялото още по-бяло и цветовете още по-ярки.

Шесткратният победител в аматьорските турнири на Тенискафе - Владимир Чунтулов. 

Две поколения любов към тениса. 

Хортензията също се смята за "официалното цвете" на Уибълдън. 

Доброто настроение също е задължително за класата на едно събитие. 

Главният редактор на Тенискафе Емил Евтимов беше водещ и на тенис куиз с любопитни факти за играта. 

Една от наградите беше бутилка The Glenlivet. Този класически малц първо отлежава традиционно в дъб, след това прекарва известно време в американски дъб, откъдето идват ваниловите нотки и характерната му мекота.

Професионалистите казват, че това уиски има деликатен, но все пак сложен характер.

"Кауфланд България" също дадоха награда в куиза - хамак за почивка, който можете да намерите в магазините.

Спечели го един от най-активните участници в форума на Тенискафе - госпожа Стефанова. Освен отличен тенисист, тя е и майстор на сладкишите - факт, който знаят всички участниците в аматьорските турнири на Тенискафе. 

Двама от гостите спечелиха и награди от Оптики Леонардо.

Някои от гостите се вживяха в мача и дори си подхвърляха топки. 

Люлката на Savex се оказа най-удобното място за гледане на мача. Баскетболистът Иван Тилев също беше сред гостите на събитието - можем само да предположил, че е бил за Ник Кирьос.

Финалът продължи 4 сета. Първият беше за Ник Кирьос, но следващите 3 отидоха при Новак Джокович. 

Титлата за Джокович е 7-ма на "Уимбълдън". 

Още една елегантна марка посрещаше гостите - Campo Viejo Cava - свежо леко газирано вино. 

Христо Алмаджиев от Experian, Борис Павлов от "Флат Мениджър" и Иван Ганчев, изпълнителен директор „Финанси и риск“ на ДЗИ. 

Никола Стойнов от радио Тангра Мега Рок и Сава Бобчев, който наред с планините харесва и тениса. 

Йосифа Стоянова от Also България. 

Анастас Георгиев от МАНАСО имоти. 

Ивайло Кирков - бранд мениджър на VW лекотоварни. 

Едно тенис каре с много добри умения. 

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам