Парти в бяло събра феновете на "Уимбълдън" в София
Финалът на "Уимбълдън" не е просто тенис, а е култура и традиция. Той е най-старият и престижен турнир по тенис в света и интересът към него е огромен.
За първи път се е състоял през 1877 година. В публиката винаги има световни знаменитости, а традициите на терена са толкова строги, че дори оранжевата подметка на маратонката на Роджър Федерер през 2013 г. се оказа проблем за порядките - всички играчи трябва да са в бяло.
Бяло беше и партито на Тенискафе и Булевард България. Негови партньори бяха свежите плодове на Кауфланд България и особено "сладката ягода" от български производители, капсулите за пране на Savex, които се грижат за искрящите цветове на дрехите ви дори и когато не сте на корта, и шотландското уиски на The Glenlivet, чиято дестилерия е по-стара дори и от турнира - от 1824 година.
Това е второто събитие на Тенискафе за сезона с публично гледане на финал на турнир от Големия шлем, след като на 5 юни се състоя първо френско парти за "Ролан Гарос".
Менюто беше спазено - ягоди и сметана.
Около 30 тона ягоди се изяждат от публиката през двете седмици, в които се играят мачовете на "свещаната трева".
Дрескодът за събитието в София беше "Бяло" и за гостите, въпреки че на самия "Уимбълдън" публиката може да е с цветни дрехи.
През 2015 г. световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън не бе допуснат да гледа финала между Новак Джокович и Роджър Федерер, тъй като не беше спазил дрескода за Кралската ложа на Централния корт.
Хамилтън се появи на мача, облечен със светла риза с флорални мотиви и шапка, но без сако, което е недопустимо за VIP ложата.
Мениджърът на Григор Димитров - Георги Стоименов беше също сред гостите в градина на ул. "Шипка" 23.
Вляво: Мария Иванджикова, основател на МАНАСО.
Теодор Илиев и Йордан Терзийски в центъра на снимката - цялата мъжка компания беше на страната на Ник Кирьос, който игра първи финал на Голям шлем в кариерата си.
Кирьос не успя да се справи с Новак Джокович, въпреки че до този момент той два пъти беше побеждавал сърбина.
Цветята също са неделима част от културата.
В бяло беше и д-р Мария Тончева, която дойде с дъщеря си - младата дама от години учи и живее във Великобритания.
Кафявият лабрадор Кая също прояви интерес към срещата.
Милена Караилиева, директор „Човешки ресурси“ в „Кауфланд България“, и Кремена Георгиева - нoвият мeниджъp „Kopпopaтивни комуникации".
Елена Софиянска и дизайнерът Теодора Линкова.
Дрескодът на кортовете в "Уимбълдън" е като 10-те божи заповеди в тениса. Бялото като норма се появява през 1940 г.
По онова време тенисът все още не е толкова спорт, колкото забавление за аристократи. Смята се за недопостумо благородна дама да се поти на публично място - за да се избегне това, се решава екипите да са бели.
Мария Илиева от BNP Paribas - банката, която подкрепя тениса.
Надежда Василева - бивш състезател по тенис и настоящ треньор.
През 1995 г. бялото правило става „почти бяло“ облекло. А през 2014 г. влиза в сила 10-точков дрескод, достигащ до абсурда: „нюансите на бялото и кремавото не се считат за бели“. Цветни може да бъдат само кантовете, не по-широки от 1 сантиметър.
Официалната напитка на купона беше The Glenlivet - 12-годишно уиски. Коктейлите носеха имената на познати в тениса ситуции "мачбол" - точката, която решава срещата или "точка за пробив".
Разбира се, на партито в София нямаше глоби за неспазилите дрескода и никой не беше върнат да се преоблича.
Официалните цветове на турнира "Уимбълдън" са тъмнозелено и лилаво. Те са въведени през 1909 г. след откритието, че предишните клубни цветове - синьо, жълто, червено и зелено - са почти идентични с тези на Кралския морски флот.
Макар да е фен на баскетбола, Камен Алипиев - Кедъра уважава и тениса. Тази година на финала игра най-добрият баскетболист сред тенисистите, който дори влезе на корта с Air Jordan, а именно Ник Кирьос.
Гостите получиха комплимент от Savex.
Savex Super Caps се справят дори и с упоритите петна благодарение на Power Clean Booster технологията си и изпират всички следи от клей по спортния ви екип, а Brightness Activator-ът прави бялото още по-бяло и цветовете още по-ярки.
Шесткратният победител в аматьорските турнири на Тенискафе - Владимир Чунтулов.
Две поколения любов към тениса.
Хортензията също се смята за "официалното цвете" на Уибълдън.
Доброто настроение също е задължително за класата на едно събитие.
Главният редактор на Тенискафе Емил Евтимов беше водещ и на тенис куиз с любопитни факти за играта.
Една от наградите беше бутилка The Glenlivet. Този класически малц първо отлежава традиционно в дъб, след това прекарва известно време в американски дъб, откъдето идват ваниловите нотки и характерната му мекота.
Професионалистите казват, че това уиски има деликатен, но все пак сложен характер.
"Кауфланд България" също дадоха награда в куиза - хамак за почивка, който можете да намерите в магазините.
Спечели го един от най-активните участници в форума на Тенискафе - госпожа Стефанова. Освен отличен тенисист, тя е и майстор на сладкишите - факт, който знаят всички участниците в аматьорските турнири на Тенискафе.
Двама от гостите спечелиха и награди от Оптики Леонардо.
Някои от гостите се вживяха в мача и дори си подхвърляха топки.
Люлката на Savex се оказа най-удобното място за гледане на мача. Баскетболистът Иван Тилев също беше сред гостите на събитието - можем само да предположил, че е бил за Ник Кирьос.
Финалът продължи 4 сета. Първият беше за Ник Кирьос, но следващите 3 отидоха при Новак Джокович.
Титлата за Джокович е 7-ма на "Уимбълдън".
Още една елегантна марка посрещаше гостите - Campo Viejo Cava - свежо леко газирано вино.
Христо Алмаджиев от Experian, Борис Павлов от "Флат Мениджър" и Иван Ганчев, изпълнителен директор „Финанси и риск“ на ДЗИ.
Никола Стойнов от радио Тангра Мега Рок и Сава Бобчев, който наред с планините харесва и тениса.
Йосифа Стоянова от Also България.
Анастас Георгиев от МАНАСО имоти.
Ивайло Кирков - бранд мениджър на VW лекотоварни.
Едно тенис каре с много добри умения.