Едно от качествата на California 6.1, за което всички споделят, е, че те предизвиква да поемеш по необичаен път. Ей така, заради щастието от пътуването.

Докато седя на задната седалка на Volkswagen California 6.1, който пъпли през позатлачения трафик на излизане от София, в главата ми упорито се появява една друга картинка. В нея е месец юни, локацията е озарен от слънцето морски бряг, освежаван от летния бриз и на него е същият California 6.1 - с разпъната тента, под която се наслаждавам на живота.

Това е друг от ефектите на кемпера върху хората - позволява такива приятни мечти.

Поредицата ни с Volkswagen и кемпера California 6.1 няма как да носи по-подходящо име - California Dreaming. Тя трябваше да включва няколко гости, които прекарват по един уикенд в компанията на автомобила. Ние пък трябваше да разберем какво им се е случило и къде са попаднали с него.

Владислав Терзийски: Търсачът на златна светлина

Цветан Илиев от Roadhunter тества California 6.1: Отляво море, отдясно море, направо море

Свободата лежи върху четири гуми

Може би точно мечтателската енергия на кемпера накара замесените в проекта да направим нещо различно. А именно да съберем за един следобед част от екипа на Булевард България с Ивайло Кирков, бранд мениджър лекотоварни автомобили в Porsche България, и шеф Цветомир Николов от Niko'las 0/360, отскоро и собственик на рибен магазин FishFishFish.

Целта на това събиране беше да отидем до, цитирам дословно “някое приятно място с вода край София”, където да се насладим на вкусна рибна храна.

Това беше и начинът да видя California 6.1 от първо лице, след всички разкази на останалите герои в рубриката.

Затова и кемперът, който пъплеше в трафика на излизане от София, събираше тази необичайна компания. На предната седалка Ивайло и Цветомир обсъждаха едно искрящо зелено Porsche Panamera, от колоните звучаха Daft Punk, а аз си мечтаех на широката задна седалка. Мечтаех си и се чудех къде, по дяволите, са скрити всички екстри, за които слушах, че California 6.1 имаше.

Масата, столовете, допълнителните легла… След внимателен оглед започнах да виждам къде са нещата, както и всичките лампи, входове за запалки и другите екстри, които правят това всъщност комфортен кемпер.

Дестинацията ни беше язовир Пожарево, който се намира отвъд Божурище и очевидно е зона за спортен риболов, която предлага приятна гледка и много малко сянка. Въпреки че бреговете му са полегати, стигането до тях изисква преминаване през стръмен черен път, по който не бих минал с всяка кола. Ивайло обаче отбеляза, че няма проблем за 4 motion автомобила и смело потърси място, което да е домакин на може би най-бляскавия пикник в живота ми. Пикник под тентата на California 6.1, с която липсата на сянка на самия язовори ми направи впечатление чак като си тръгвахме и се замислих дали бих се върнал тук.

На този свят има два типа хора - такива, които готвят и такива, които хапват. Аз съм от втория вид и срещата с Цветомир за пореден път ме убеди в това. Той е от онези, които не просто готвят, а директно се грижат за задоволяването на сетивата на околните. Съответно има и някои реципрочни изисквания към гостите на ресторанта си, най-вече през лятото - а именно да не са по джапанки и по къси панталони.

С пристигането ни на язовира, Цецо започна да вади и подрежда най-разнообразни неща от няколко торби, които носеше. Освен за очевидните тигани и чинии, беше помислил за всички дребни детайли - подправки, салфетки, допълнителни чаши за вино и т.н.

Трудно е да си съставиш мнение за шеф Николов от пръв поглед. Извисяващ се на малко над 2 метра, той е един наистина голям мъж, който въпреки че може да изглежда доста респектиращо, очевидно предпочита широката усмивка и забавните истории. В кухнята, дори когато това е кухнята на California 6.1, страстта към храната го обзема и от него се излъчва най-вече концентрация.

За да не прекъсвам този процес, реших да оставя Цветомир да прави кулинарните си магии на спокойствие и снабден с чаша бяло вино - ризлинг от Австрия, се възползвах от момента, за да науча повече за California 6.1 от Ивайло Кирков.

Бранд мениджърът Volkswagen Лекотоварни леко ме изненадва като се самоопределя по следния начин - “аз съм много стандартен, клонящ към скучен човек, с много стандартни хобита”. Доколко това отговаря на реалността ми е трудно да преценя, защото Ивайло притежава два автомобила - служебен Volkswagen Caddy и стар кабриолет за забавление. “С жена ми гледаме поне веднъж годишно да си оставим една цяла седмица и заедно правим изцяло хедонистични пътувания из Европа с кабриото”, разказва той. “Понякога са по-авантюристични, понякога са клиширани и кичозни, но нямаме слабо пътуване”.

Като пътешественик Ивайло оценява високо California 6.1 и си личи, че тази енергия, култура и начин на живот го вълнуват отвъд корпоративните му задължения. След като ми споделя, че сред мечтите му е един такъв автомобил, но не смята, че има нужното свободно време, в което да се възползва от него, няма как да не го питам кои са хората, за които е създаден California.

“За основната група клиенти този автомобил е точно по средата между лек автомобил и кемпер”, разказва той. “Габаритите му са такива, че е с 15 см. по-дълъг от VW Passat, който е наложена градска кола. California може както да е кемпер, така и да е ежедневна кола с всички произтичащи от това предимства - кара се с нормална шофьорска книжка, плащат се по-малки магистрални такси, фериботът е по-евтин и т.н.”

Реалността в България е малко специфична според Ивайло, защото хората тук са концентрирани в големия град, където е тясно и паркирането е проблем. Затова и образът на California у нас е повече на кемпер, но напоследък и това се променя, благодарение на навлизащата мода на т.нар. глемпинг. Тази дума идва от glamorous camping или преживяване, което смесва свободата, спокойствието и досега с природата, предоставени от къмпингите, с по-лъскавото и луксозно преживяване на обичайните почивки.

“С ежедневието на модерния човек, след свободното време, най-голямата ценност е спокойствието”, коментира Ивайло. “Да си на тази поляна с тази кола и долу да е водата не може да се сравни с това да си в хотел, където в съседната стая някой си води съвесем различен начин и режим на живот.”

Обединяването на ежедневния автомобил и кемпера обаче е само началото за California. “Това е модел с много история, има страхотно наследство, това е бус с душа и над 70 години история”, обяснява Ивайло. "Произвежда се за първи път през 1951 г., първоначлно се е казвал Westfalia, а след това - през последните 30 години - California".

“California удивлява с практични и хитроумни решения за това кое как се прибира, които са събрани на много малко пространство. Не на последно място, когато човек си купи такава машина, си подсигурява съвсем друг живот. Започва се с уикенди, после ти харесва и продължаваш да си напасваш живота към възможностите, които имаш.”

Удобствата на леката кола, които дава California са най-вече в това, че се управлява като лек автомобил. Ивайло уточнява, че причината е електромеханичното управление със сервотроник, които позволяват екстри като асистирано движение и паркиране.

Другите важни елементи са, че може да е с мощност до 204 конски сили, автоматична скоростна кутия с двоен съединител и 4motion задвижване.

Докато с Ивайло обсъждаме коя версия на California бихме си купили - тази с повече кемпер екстри и по-малко седалки или другата, Цветомир е почти готов с храната.

Менюто ни е риба пастърва - "Нали сме на язовир!" , сервирана под формата на сандвич. Целият процес на готвене, можете да видите във видеото.

Истината е, че California 6.1 е автомобил, който някак те кара да се движиш по приятния ръб между плановете и мечтите за едни по-приятни дни. Независимо дали си в пъплещия трафик или на някоя свежа поляна, кемперът, който става за градска кола, предразполага към спокойствие и лекота. Все пак знаеш, че от това да хванеш пътя и да направиш нещо приятно за себе си, да избягаш от шумотевицата, те дели просто едно решение.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024