Запознайте се с най-евтиния електрически автомобил - Dacia Spring

<p>Dacia Spring е революция - електрически автомобил за 33 500 лева. Започваме с цената, защото, макар да очакваме от марката бюджетен автомобил, този надминава всичко, което можем да предположим. </p>

<p>Dacia Spring се появи още в началото на годината, но едва сега ситуацията с наличностите предполага и по-масови продажби. Новите разширени зони за паркиране в София от 1 декември може и да си причина някои хора да помислят за електрически автомобил, който макар и да няма държавна субсидия, като в други страни, поне е освободен от такса за Синя зона. <br>
<br>
Spring e безспорно най-евтиният електрически градски автомобил на пазара. Има смело SUV излъчване и максимално оптимизиран електрически двигател за оптимален пробег.</p>

Dacia Spring е революция - електрически автомобил за 33 500 лева. Започваме с цената, защото, макар да очакваме от марката бюджетен автомобил, този надминава всичко, което можем да предположим. 

Dacia Spring се появи още в началото на годината, но едва сега ситуацията с наличностите предполага и по-масови продажби. Новите разширени зони за паркиране в София от 1 декември може и да си причина някои хора да помислят за електрически автомобил, който макар и да няма държавна субсидия, като в други страни, поне е освободен от такса за Синя зона. 

Spring e безспорно най-евтиният електрически градски автомобил на пазара. Има смело SUV излъчване и максимално оптимизиран електрически двигател за оптимален пробег.

<p>Spring е 100% електрическа. Сега ще разберете и защо няколко пъти повторихме градски - електрическият двигател е с мощност 33 кВ (еквивалентен на 44 к.с.) и е съчетан с 26,8 кВч батерия.</p>

<p>Тази технология се възползва от десетгодишния опит на Groupe Renault в областта на електрическата мобилност.</p>

<p>Ако се чудите дали тази кола върви, можем да ви убедим, че върви. Няма да сте най-бързият автомобил в най-лявата лента, но спокойно ще си карате из града.  </p>

<p>Spring Electric има пробег от 225 км по цикъл WLTP и 295 км по цикъл WLTP City (цикъл на одобрение, който включва само градската част от цикъла на одобрение). Разбира се, както знаете, тези показатели зависят силно от начина ви на шофиране и от сезона - доколко ползвате климатика в колата и каква е неговата продуктивност. </p>

<p>Имате няколко опции за зареждане: 220 V домашен контакт, използващ стандартно предоставения кабел, Wallbox (с кабел като допълнително оборудване) или на DC станция за зареждане (отново допълнително оборудване).</p>

<p> За 100% заряд на домашен контакт ще ви трябват малко по-малко от 14 часа. </p>

<p>Ако обаче сте на 30 кВ DC станция ще ви е нужен по-малко от час за заряд. </p>

<p>На 7,4 кВ Wallbox станция ще се заредите за по-малко от 5 часа за заряд от 100% и по-малко от 8 часа и 30 мин ще ви трябват за заряд от 100% на 3,7 кВ Wallbox станция. </p>

<p>В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили (A) е 31 км. На база тази статистика Spring ще се нуждае от само едно зареждане на батерията седмично.</p>

<p>Пробегът може да бъде подобрен с почти 10% чрез натискане на бутона ECO на арматурното табло благодарение на ограничение на мощността от 23 кВ (вместо 33 кВ) и ограничение на максимална скорост до 100 км/ч.</p>

Spring е 100% електрическа. Сега ще разберете и защо няколко пъти повторихме градски - електрическият двигател е с мощност 33 кВ (еквивалентен на 44 к.с.) и е съчетан с 26,8 кВч батерия.

Тази технология се възползва от десетгодишния опит на Groupe Renault в областта на електрическата мобилност.

Ако се чудите дали тази кола върви, можем да ви убедим, че върви. Няма да сте най-бързият автомобил в най-лявата лента, но спокойно ще си карате из града.  

Spring Electric има пробег от 225 км по цикъл WLTP и 295 км по цикъл WLTP City (цикъл на одобрение, който включва само градската част от цикъла на одобрение). Разбира се, както знаете, тези показатели зависят силно от начина ви на шофиране и от сезона - доколко ползвате климатика в колата и каква е неговата продуктивност. 

Имате няколко опции за зареждане: 220 V домашен контакт, използващ стандартно предоставения кабел, Wallbox (с кабел като допълнително оборудване) или на DC станция за зареждане (отново допълнително оборудване).

 За 100% заряд на домашен контакт ще ви трябват малко по-малко от 14 часа. 

Ако обаче сте на 30 кВ DC станция ще ви е нужен по-малко от час за заряд. 

На 7,4 кВ Wallbox станция ще се заредите за по-малко от 5 часа за заряд от 100% и по-малко от 8 часа и 30 мин ще ви трябват за заряд от 100% на 3,7 кВ Wallbox станция. 

В Европа средният дневен пробег в сегмента на градските автомобили (A) е 31 км. На база тази статистика Spring ще се нуждае от само едно зареждане на батерията седмично.

Пробегът може да бъде подобрен с почти 10% чрез натискане на бутона ECO на арматурното табло благодарение на ограничение на мощността от 23 кВ (вместо 33 кВ) и ограничение на максимална скорост до 100 км/ч.

<p>Можете да поръчате Spring Electric с допълнителен цветен пакет - страничните огледала, декоративната част на покривните греди и пръстенът под предната решетка са оранжеви.</p>

Можете да поръчате Spring Electric с допълнителен цветен пакет - страничните огледала, декоративната част на покривните греди и пръстенът под предната решетка са оранжеви.

<p>Задните светлини са оборудвани с новия Y-образен LED светлинен подпис на Dacia. </p>

<p>Spring има повишен му просвет, което ви позволява да я карате и по по-неравни терени, като например тази неасфалтирана зона под моста "Чавдар", която е част графити обиколката ни, включена в програмата за тест-драйва с модела на Dacia. Малко по-късно предстои да се качим и на "Витоша", което, ако не броим гъстата мъгла, от гледна точка на поведения на колата е абсолютно безпроблемно. </p>

Задните светлини са оборудвани с новия Y-образен LED светлинен подпис на Dacia. 

Spring има повишен му просвет, което ви позволява да я карате и по по-неравни терени, като например тази неасфалтирана зона под моста "Чавдар", която е част графити обиколката ни, включена в програмата за тест-драйва с модела на Dacia. Малко по-късно предстои да се качим и на "Витоша", което, ако не броим гъстата мъгла, от гледна точка на поведения на колата е абсолютно безпроблемно. 

<p>Стандартното оборудване включва изцяло електрически усилвател на волана, дистанционно централно заключване и четири електрически стъкла. На таблото имате 3,5-инчов цифров дисплей, а гласовото управление с Google или Apple може да се активира просто с натискане на бутон на волана.</p>

<p>Като допълнително оборудване се предлагат ръчен климатик, мултимедийна система - модела на снимката, електрически странични огледала и резервна гума.</p>

<p>Мултимедията е със 7-инчов сензорен екран, сателитна навигация, DAB радио, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto, Bluetooth и USB изход. </p>

<p>Изпробваме Apple CarPlay - за кола от този ценови клас си е направо невероятно, но е факт. </p>

<p>Като опция получавате и три ултразвукови радарни сензора на задната броня и камера за обратно виждане, с изображения с динамични линии за насочване, визуализиращи се на екрана на мултимедийната система.<br>
 </p>

<p> </p>

Стандартното оборудване включва изцяло електрически усилвател на волана, дистанционно централно заключване и четири електрически стъкла. На таблото имате 3,5-инчов цифров дисплей, а гласовото управление с Google или Apple може да се активира просто с натискане на бутон на волана.

Като допълнително оборудване се предлагат ръчен климатик, мултимедийна система - модела на снимката, електрически странични огледала и резервна гума.

Мултимедията е със 7-инчов сензорен екран, сателитна навигация, DAB радио, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto, Bluetooth и USB изход. 

Изпробваме Apple CarPlay - за кола от този ценови клас си е направо невероятно, но е факт. 

Като опция получавате и три ултразвукови радарни сензора на задната броня и камера за обратно виждане, с изображения с динамични линии за насочване, визуализиращи се на екрана на мултимедийната система.
 

 

<p>Може би е трудно да си представите от снимките, но Spring Electric e само 3,73 м. дължина, 1,62 м широчина (без страничните огледала) и 1,51 м височина.</p>

<p>Още с първия обратен завой ще забележите колко маневрена е тази кола. Радиусът на завой е само 4,8 м.</p>

<p>Хоризонталната линия на тънките LED светлини е удължена, така че да се интегрира в дизайна на решетката. Друга характерна черта е ръбатият преден капак и голямата предна броня. Предната решетка на Spring е плътна, както предполага стилът на електрическите автомобили.</p>

Може би е трудно да си представите от снимките, но Spring Electric e само 3,73 м. дължина, 1,62 м широчина (без страничните огледала) и 1,51 м височина.

Още с първия обратен завой ще забележите колко маневрена е тази кола. Радиусът на завой е само 4,8 м.

Хоризонталната линия на тънките LED светлини е удължена, така че да се интегрира в дизайна на решетката. Друга характерна черта е ръбатият преден капак и голямата предна броня. Предната решетка на Spring е плътна, както предполага стилът на електрическите автомобили.

<p>Хромираният въртящ се скоростен джойстик е много лесен за използване със своите три позиции: D (drive), N (neutral) и R (reverse). Правилно забелязвате - няма позиция P - просто дърпате ръчната спирачка. </p>

Хромираният въртящ се скоростен джойстик е много лесен за използване със своите три позиции: D (drive), N (neutral) и R (reverse). Правилно забелязвате - няма позиция P - просто дърпате ръчната спирачка. 

<p>Spring Electric има много системи за безопасност като стандартно оборудване: ограничител на скоростта, ABS, ESP, система за електронно разпределение на спирачната сила, шест въздушни възглавници, спешно повикване (бутон SOS), автоматично активиране на фаровете и активен спирачен асистент. Активна от 7 до 170 км/ч, тази система разпознава, чрез предния радар, разстоянието до автомобила отпред (неподвижен или движещ се).</p>

Spring Electric има много системи за безопасност като стандартно оборудване: ограничител на скоростта, ABS, ESP, система за електронно разпределение на спирачната сила, шест въздушни възглавници, спешно повикване (бутон SOS), автоматично активиране на фаровете и активен спирачен асистент. Активна от 7 до 170 км/ч, тази система разпознава, чрез предния радар, разстоянието до автомобила отпред (неподвижен или движещ се).

<p>Ако бъде установен риск от сблъсък, системата предупреждава водача визуално и звуково, преди да усили работата на спирачната система, ако водачът спира, но рискът все още е налице, или автоматично задейства спирачките или ги задейства по-силно, ако водачът не спира или не спира достатъчно.</p>

Ако бъде установен риск от сблъсък, системата предупреждава водача визуално и звуково, преди да усили работата на спирачната система, ако водачът спира, но рискът все още е налице, или автоматично задейства спирачките или ги задейства по-силно, ако водачът не спира или не спира достатъчно.

<p>Гаранцията на Dacia Spring Electric е 5 години и 100 000 км, а на батерията - 8 години и 120 000 км.</p>

Гаранцията на Dacia Spring Electric е 5 години и 100 000 км, а на батерията - 8 години и 120 000 км.

<p>Приложението MY Dacia позволява на клиентите да следят нивото на заряд в батерията и оставащия пробег в километри в реално време чрез смартфон, да стартират предварителна климатизация на купето (климатик), както и да открият автомобила си в реално време. Когато Spring Electric се зарежда, приложението информира клиентите за прогреса на зареждане и им позволява да го включват или изключват.</p>

Приложението MY Dacia позволява на клиентите да следят нивото на заряд в батерията и оставащия пробег в километри в реално време чрез смартфон, да стартират предварителна климатизация на купето (климатик), както и да открият автомобила си в реално време. Когато Spring Electric се зарежда, приложението информира клиентите за прогреса на зареждане и им позволява да го включват или изключват.

Ние използваме "бисквитки" и други персонализиращи технологии, за да подобрим вашето преживяване в нашия сайт, да ви покажем персонализирано съдържание, таргетирана реклама, за да анализираме трафика на сайта и да проследим откъде идва нашата аудитория. Ако искате да разберете повече по темата можете да прочетете нашата "Политика на поверителност", както и "Политика за съхранение на личните данни", съобразно регламента за GDPR, който е в сила от 23 май 2018г.

Избирайки "Приемам", вие се съгласявате да използваме вашите "бисквитки" и други трафични данни.

Приемам