Да оставите колата си на паркинг на Летище София за три седмици и да платите... 1380 лв.? Не, това не е сюжет от филм, а скандална българска реалност, за която разказва издателят и депутат от ПП-ДБ Манол Пейков.
Как започва всичко?
След три седмици отсъствие Пейков каца на Терминал 2, готов да си плати стандартната такса за паркинг – около 220 лева. На място обаче разбира, че трябва да плати сума, която по-скоро наподобява оферта за стара кола - 1380 лв.
След разговор със служител на паркинга става ясно, че Пейков е оставил колата си на външен паркинг (P5), чиито цени са „различни“. Причината? Ново „почасово“ тарифиране, въведено от концесионера на аерогарата „Соф Кънект“.
"След като затварям слушалката се позамислям – и ми хрумват няколко неща. Първо: "Соф кънект" не са просто някаква фирма, на която са дали паркинга за стопанисване, ами – както става ясно от десетки надписи наоколо – са хората, които стопанисват цялото летище. Второ – появата на "новия" паркинг (известен още като Р5) с човекоядните цени очевидно съвпада по време със затварянето на подземния такъв (единственият наличен до съвсем скоро паркинг на Терминал 2) за ремонт", разказва Петков в своя публикация в социалните мрежи.
"Трето: предвид факта, че 9 от всеки 10 човека бързат, когато идват на летището – със сигурност не съм единственият, попаднал в подобна ситуация. Входът на людоедския паркинг е буквално на 10 метра от запречения вход на титулярния паркинг. Колцина според вас са спрели в снега и суграшицата, за да се запознаят със ситно надиплените числа с новите унищожителни цени, преди да се шмугнат в открития паркинг, разположен на десет лакътя разстояние от закрития, на който са спирали десетки пъти през последните 15 години?", се казва още в нея.
Затварянето на подземния паркинг точно преди въвеждането на „новите цени“ за P5 изглежда като добре премерен ход, който за Пейков представлява "злоупотреба с монополно положение".
Пейков обяви намерението си да заведе съдебен иск срещу „Соф Кънект“ и да алармира институциите - включително и омбудсмана.
„Става въпрос за пладнешки грабеж, брутална липса на човечност и отсъствие на държавнически подход,“ коментира той и призова всеки, попаднал в неговата ситуация, да се свърже с него.
На този фон все повече пътници изразяват недоволството си от концесията на Летище София. Сред тях е и гражданският активист Теодор Михайлов, който коментира случая на Пейков, като отново постави този проблем на фокус. Михайлов предлага клиентите на паркинга на летището да си платят сметките след 20 години, без лихва и с възможност за разсрочване за още 15 години - по примера на условията по концесията, които "Соф Кънект" си издействаха от държавата за дължимите годишни концесионни такси.
"Вие не плащате концесионно възнаграждение на държавата от 24 540 000 € вече четвърта година. И сте освободени от такова за първите 10 години, като ще платите тези си задължения след 20-тата до 35-тата година. Без лихвите. Също така бих искал да ви напомня, че нашето мъдро ръководство на държавата, в лицето на Бойко Борисов, ви предпочете пред: - "Еърпортс Де Пари" ЕС ЕЙ, които предложиха 32,824 млн. евро годишно (забавно е, че за 3 години щяха да платят колкото вие не сте платили за 4, но здраве да е)", пише Михайлов в социалните мрежи, обръщайки се към ръководството на летището.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: