"Демократична България" е похарчила най-много пари в предизборната кампания за парламентарния вот на 11 юли - общо 1 611 510 лв. На второ място се класира БСП с 1 159 512 лв., а "Българските патриоти", които дори не успяха да преминат бариерата от 4% за парламентарно участие, са дали малко над 906 хиляди лева за медийни услуги, масови прояви и агитация.

Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда, представен в четвъртък, в който са разгледани различните направления на разходите на партиите.

Общата сума на декларираните похарчени средства за предизборна кампания на 11 юли е оценена на 7 434 468 лв.

2/3 от тези средства са инвестирани за медийни услуги, като сайтовете и социалните мрежи изпреварват частните телевизии с малка преднина в размера на привлечените средства за политическа реклама.

Най-големият дял от разходите в кампанията са за медийно отразяване - 66% от всички средства са заложени в това перо.

Тук са включени и 539 854 лв. от медийни пакети, които партиите без субсидии имат право да ползват за платени участия.

Кампанията на терен е струвала 1,158 млн. лв., а разходи за заплащането на работници по провеждането й са декларирали само БСП и ДПС (Движението отчита символичните 9 лв. по този показател).

Разбивката на средствата за медийни разходи показват, че онлайн медиите изпреварват двете частни телевизии по обем на привлечените средства по време на предизборната кампания.

Сайтовете и социалните мрежи са били най-предпочитани за политическа реклама в предизборната надпревара като към тях са насочени 35% или 1 715 299 лв. За частни телевизии пък са отделени - 34,5% или 1 689 864 лв.

БНТ и БНР, взети заедно, са получили под 750 000 лв. от кампанията за парламентарните избори на 11 юли.

Ефективността на парите им обаче не винаги е висока. "Медийната цена" спрямо 1 получен глас за "Републиканци за България", например е 24.22 лв. - най-високото ниво на фона на всички останали участници във вота. Партията на Цветан Цветанов така и не успя да вземе повече от 1%, като изгуби и възможността за държавна субсидия.

За сравнение - съотношението медийни разходи / получени гласове при първата политическа сила в 46 Народно събрание "Има такъв народ" е само 0,16 лв. Авторите на анализа все пак обръщат внимание, че партията залагаше основно на своята телевизия ⅞ TV като канал за разпространение на послания до своите поддръжници.

За ГЕРБ един привлечен глас е струвал по 1.11 лв. от разходите за агитация.

Скъпата кампания на "Демократична България" е вдигнала "цената" на един глас до три пъти по-висока стойност от тази на ГЕРБ.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

The Freestyle: Въображението, капсулирано в прожектор

The Freestyle е като пълноценен 100-инчов смарт телевизор, който може да носите в раницата си

Der Standard: За Кирил Петков ГЕРБ, Възраждане и ДПС са „коалиция от ада“

ПП е "ясен контрапункт на проруския блок от партии" в България, пише медията

Украйна поиска да влезе в НАТО по бързата процедура

Зеленски би преговарял с Русия - но не и с Путин

Асен Василев: В коалиция на кражбата с ГЕРБ и ДПС няма да участваме

"Нито ще ги подкрепим, нито ще сме златен пръст, нито ще участваме в ограбването на България"

Нинова се противопостави на ПЕС заради Русия: "Не козируваме на чужди решения"

БСП е против резолюцията на европейските социалисти, включваща подкрепа за санкции срещу Москва и военна помощ за Украйна

ЕС слага таван на цените на тока

Според правилата на сделката компаниите, които осигуряват ток в ЕС и печелят непропорционално много от ръста на цените на енергията, ще бъдат облагани допълнително

"Русия има четири нови области": Путин официално обяви анексията на една пета от Украйна

Путин подписа "договорите за присъединяване", с които Русия незаконно анексира четири окупирани региона в Украйна

"Не подкрепям никого"? Задраскана бюлетина? Какъв е смисълът от протестния вот?

Не си губете времето - с това не наказвате нито една политическа сила на парламентарни избори

От актьорската до политическата сцена: 100-те изгряващи звезди според "TIME"

Актрисите Сидни Суини и Лили Колинс, заедно с украинския министър Олександр Кубраков оглавяват списъка на 100-те изгряващи личности.