Абонирайте се за нюзлетъра на "Булевард България", за да получавате селекция с най-интересните теми на седмицата през погледа на нашия екип:


"Демократична България" е похарчила най-много пари в предизборната кампания за парламентарния вот на 11 юли - общо 1 611 510 лв. На второ място се класира БСП с 1 159 512 лв., а "Българските патриоти", които дори не успяха да преминат бариерата от 4% за парламентарно участие, са дали малко над 906 хиляди лева за медийни услуги, масови прояви и агитация.

Това показва анализ на Института за развитие на публичната среда, представен в четвъртък, в който са разгледани различните направления на разходите на партиите.

Общата сума на декларираните похарчени средства за предизборна кампания на 11 юли е оценена на 7 434 468 лв.

2/3 от тези средства са инвестирани за медийни услуги, като сайтовете и социалните мрежи изпреварват частните телевизии с малка преднина в размера на привлечените средства за политическа реклама.

Най-големият дял от разходите в кампанията са за медийно отразяване - 66% от всички средства са заложени в това перо.

Тук са включени и 539 854 лв. от медийни пакети, които партиите без субсидии имат право да ползват за платени участия.

Кампанията на терен е струвала 1,158 млн. лв., а разходи за заплащането на работници по провеждането й са декларирали само БСП и ДПС (Движението отчита символичните 9 лв. по този показател).

Разбивката на средствата за медийни разходи показват, че онлайн медиите изпреварват двете частни телевизии по обем на привлечените средства по време на предизборната кампания.

Сайтовете и социалните мрежи са били най-предпочитани за политическа реклама в предизборната надпревара като към тях са насочени 35% или 1 715 299 лв. За частни телевизии пък са отделени - 34,5% или 1 689 864 лв.

БНТ и БНР, взети заедно, са получили под 750 000 лв. от кампанията за парламентарните избори на 11 юли.

Ефективността на парите им обаче не винаги е висока. "Медийната цена" спрямо 1 получен глас за "Републиканци за България", например е 24.22 лв. - най-високото ниво на фона на всички останали участници във вота. Партията на Цветан Цветанов така и не успя да вземе повече от 1%, като изгуби и възможността за държавна субсидия.

За сравнение - съотношението медийни разходи / получени гласове при първата политическа сила в 46 Народно събрание "Има такъв народ" е само 0,16 лв. Авторите на анализа все пак обръщат внимание, че партията залагаше основно на своята телевизия ⅞ TV като канал за разпространение на послания до своите поддръжници.

За ГЕРБ един привлечен глас е струвал по 1.11 лв. от разходите за агитация.

Скъпата кампания на "Демократична България" е вдигнала "цената" на един глас до три пъти по-висока стойност от тази на ГЕРБ.


Важно днес

Временен срив в мобилното банкиране на ДСК остави потребителите без достъп

Техническият проблем продължи няколко часа

14:22 - 24.12.2025
Важно днес

Катастрофа затрудни движението по АМ "Тракия" край отбивката за АМ "Марица"

Инцидентът е станал в платното в посока Бургас

12:10 - 24.12.2025
Важно днес

Двама полицаи загинаха при взрив в Москва, на метри от експлозията, убила генерал

Бомбата е взривена на пресечка на улицата, на която избухна колата на ген. Фанил Сарваров

09:19 - 24.12.2025
Важно днес

Марко Рубио забрани на бивш еврокомисар да влиза в Америка

Тиери Бретон отговаряше за регулацията на социалните мрежи в ЕС до 2024 г.

08:51 - 24.12.2025
Важно днес

На 24 декември имен ден празнуват Евгени, Евгения, Жени

Отбелязваме паметта на светицата и мъченица Евгения

08:35 - 24.12.2025
Коледен булевард

Коледата идва тихо. Понякога дарителството също.

Повечето от нас искат да помагат, но отлагат

08:04 - 24.12.2025
Живот

Медена магия: канелени сладки, които топят зимата - рецепта

С Dr. Oetker ви каним да направите именно тези нежни меденки – малки, ароматни съкровища, които стоплят и най-студения ден.

08:02 - 24.12.2025
Кино и сериали

Празнични кино вечери пред телевизора – за нея, за него, за децата, идват с Vivacom

Vivacom отключва всички ТВ канали за всичките си ТВ платформи

07:56 - 24.12.2025