IKEA вече няма да прави каталог на хартия, обявиха от компанията. Промяната идва 70 години след отпечатването на първия брой на най-тиражното списание в света, каквото е каталогът. През 2016 година са издадени най-много копия - 200 милиона екземпляра на над 50 пазара и на 32 езика. През 2020 г. каталогът е отпечатан само в 40 милиона бройки
Промяната изглежда напълно логична на фона на преориентирането на клиентите към онлайн покупките. Паралелно с хартиените си каталози, IKEA развиваше и сайта си, както и приложението си за смартфон, с което клиентите сканират етикетите и си правят собствени списък с покупки или директно пазаруват онлайн.
"Ситуацията с Covid-19 постави много предизвикателство пред достъпа на клиентите ни до нашите обекти, но също така създаде много нови възможности и увеличи електронната ни търговия", коментира Тина Тересон-Линд, мениджър по комуникациите на ИКЕА. Ръстът, който компанията отчита по отношение на онлайн пазаруването е 45% до края на август.
"Днес животът вкъщи е по-важен от всякога за хората. Ще продължим да предлагаме съдържание, но не и чрез каталога", допълва тя.
Стъпката е част от стремежа на ИКЕА да стане по-дигитална, тъй като потребителите все повече търсят вдъхновение онлайн и пазаруват по интернет.
IKEA е основана от Ингвар Кампрад от Смоланд, Швеция. От малък Кампрад има усет за търговия - като е на 7 завърта квартален бизнес по домовете на съседите си, на които продава разни дреболии като химикалки, картички, коледна украса и семена за цветя. На 17 години вече мисли за свой бизнес, като инвестира парите, които баща му е дал като награда за успеха му в училище. Любопитен детайл е, че шведът страда от дислексия. Може би това обяснява и името на магазините му, които са комбинация от неговите първи букви и имената на фермата и селото, в които израства - IKEA.
В началото в IKEA има всичко от рамки за картини през портфейли, часовници и дори чорапи. Тайната на IKEA е в достъпността, която е възможна благодарение на обема на продажбите.
Идеята за мебели, които да се побират в компактни опаковки спохожда Ингвар, докато наблюдава негов служител да демонтира краката на маса, за да може тя да се побере в колата на клиент.
Кампрад започва да използва изоставена фабрика и да произвежда собствена продукция.
Първата реклама на IKEA се появява във вестник през 1945-а, а през 1956-а фирмата става наистина популярна.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: