IKEA вече няма да прави каталог на хартия, обявиха от компанията. Промяната идва 70 години след отпечатването на първия брой на най-тиражното списание в света, каквото е каталогът. През 2016 година са издадени най-много копия - 200 милиона екземпляра на над 50 пазара и на 32 езика. През 2020 г. каталогът е отпечатан само в 40 милиона бройки

Промяната изглежда напълно логична на фона на преориентирането на клиентите към онлайн покупките. Паралелно с хартиените си каталози, IKEA развиваше и сайта си, както и приложението си за смартфон, с което клиентите сканират етикетите и си правят собствени списък с покупки или директно пазаруват онлайн. 

"Ситуацията с Covid-19 постави много предизвикателство пред достъпа на клиентите ни до нашите обекти, но също така създаде много нови възможности и увеличи електронната ни търговия", коментира Тина Тересон-Линд, мениджър по комуникациите на ИКЕА. Ръстът, който компанията отчита по отношение на онлайн пазаруването е 45% до края на август. 

 "Днес животът вкъщи е по-важен от всякога за хората. Ще продължим да предлагаме съдържание, но не и чрез каталога", допълва тя.

Стъпката е част от стремежа на ИКЕА да стане по-дигитална, тъй като потребителите все повече търсят вдъхновение онлайн и пазаруват по интернет.

IKEA е основана от Ингвар Кампрад от Смоланд, Швеция. От малък Кампрад има усет за търговия - като е на 7 завърта квартален бизнес по домовете на съседите си, на които продава разни дреболии като химикалки, картички, коледна украса и семена за цветя. На 17 години вече мисли за свой бизнес, като инвестира парите, които баща му е дал като награда за успеха му в училище. Любопитен детайл е, че шведът страда от дислексия. Може би това обяснява и името на магазините му, които са комбинация от неговите първи букви и имената на фермата и селото, в които израства -  IKEA.

В началото в IKEA има всичко от рамки за картини през портфейли, часовници и дори чорапи. Тайната на IKEA е в достъпността, която е възможна благодарение на обема на продажбите. 

Идеята за мебели, които да се побират в компактни опаковки спохожда Ингвар, докато наблюдава негов служител да демонтира краката на маса, за да може тя да се побере в колата на клиент.

Кампрад започва да използва изоставена фабрика и да произвежда собствена продукция. 

Първата реклама на IKEA се появява във вестник през 1945-а, а през 1956-а фирмата става наистина популярна.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Лионел Меси спечели рекордна седма "Златна топка"

Аржентинецът изпревари Левандовски и Жоржиньо за наградата през 2021 г.

Катастрофиралият автобус е минал през сервиз и в Турция

Собственикът на "Беса транс" твърди, че машината не е имала технически проблеми

Kaufland започва да предлага хляб с жива квас

Три нови продукта ще допълнят богатото портфолио на пекарните в София и Варна

Как Витоша се "размина" с 4-етажен подпорен хотел

"Уникалният иновативен нов проект" за "Щастливеца" се оказа визуализация на 4 г.

Община Белица вдига заплатите на всеки ваксиниран служител с 20%

Кметът Радослав Ревански от ДПС призова за масова имунизация

Джак Дорси се оттегля като директор на Twitter

Основателят на Twitter напуска оперативното ръководство за втори път

Спецпрокуратурата не откри престъпление на Гешев по сигнала на Рашков за СРС-тата

Държавното обвинение няма да разследва главния прокурор

От 2022 София пуска билети за 30 и 60 минути в градския транспорт

Цената на първия остава 1,60 лв., вторият ще е 2,20 лв. Има и още промени, предложени от ГЕРБ-СДС