А1 отбелязва 7 ноември - Международния ден за борба с кибертормоза - с ангажимент за подкрепа на сигурността в интернет пространството, особено за млади хора.

От години A1 работи целенасочено за изграждане на дигиталната грамотност, култура на позитивно онлайн поведение и противопоставяне на кибертормоза.

Дигиталното присъствие на младите хора в България е основно концентрирано в социални мрежи като Facebook, YouTube, TikTok и Instagram. Това се потвърждава в данните от националното представително проучване на на „Булевард България“ и НАСОКА – „Млада България 2".

На фона на това кибертормозът остава сериозен проблем: средно 16% от юношите по света са били жертви на кибертормоз поне веднъж в последните няколко месеца, а 12% признават, че самите те са участвали в онлайн тормоз според последния доклад на HBSC. Тревожната статистика сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз, заедно с Литва, Латвия, Полша и Молдова.

„А1 осъзнава своята роля да осигури достъпна, безопасна и полезна интернет среда за всички потребители. Вярваме, че мрежата трябва да е качествена, но е важно и времето онлайн да бъде сигурно и приятно – особено за младите, които са активни потребители. Проучванията показват, че е необходимо да направим интернет по-безопасно място за тях. Ето защо избрахме подходи и платформи, които са популярни сред младите хора, за да можем заедно да променим средата. Насърчаването на позитивно онлайн поведение е ключът към изграждането на толерантно и подкрепящо общество“, коментира Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Кампанията в TikTok – The KindTok залага на силата на позитивното съдържание. А1 кани младите хора да оставят добри и насърчаващи коментари под публикации, като отбелязват @a1bulgaria.

Участниците имат шанс да спечелят технологични награди, а за кампанията е създаден специален филтър, който генерира комплименти и окуражава потребителите да публикуват позитивни видеа.

През октомври А1 стартира и инициативата IONLINE, предназначена за учениците в цялата страна. Чрез специално разработен образователен модул в Часа на класа учениците се запознават с героя Стефоник и неговото приключение в мрежата. Благодарение на тяхната среща участниците преминават през различните опасности и начините да се предпазят от тях, като научават правилата за безопасно сърфиране. Повече за кампанията може да бъде намерено в комикс историята на ionline.bg.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Жълт код за значителни валежи е обявен за Западна България

В неделя и понеделник ще бъде предимно слънчево

08:44 - 18.04.2025
Важно днес

Християнският свят отбелязва най-тъжния ден в годината - Разпети петък е

Великден съвпада за православни и католици през тази година

08:19 - 18.04.2025
Спорт

Знаменита вечер за “Ман Юнайтед” с обрат и девет гола в Лига Европа

Хари Магуайър стана герой за "червените дяволи"

01:00 - 18.04.2025
Политика

Тръмп обеща 100% сделка за митата с ЕС, докато посреща Мелони в Белия дом (Обновена)

Американският президент е приел поканата на Мелони да посети Рим

21:07 - 17.04.2025
Важно днес

Вярващи с призив към БПЦ заради ‘Ту-туу’. Патриархът лаконичен - Борисов не бил богослов

Имровизацията на Борисов в Страстната седмица възмути много вярващи

20:33 - 17.04.2025
Коли

Hyundai Inster: джобен размер, големи възможности

Hyundai позиционира електрическия Inster като градски боец

19:06 - 17.04.2025
Важно днес

Въпреки провала във вота на недоверие МЕЧ ще опита да свали Киселова като председател на НС

Според Василев Нататалия Киселова била "председателя на Пеевски" в този парламент

18:15 - 17.04.2025
Важно днес

Властта пак си иска скъпия ток от въглища, но не и пазарни цени за бита

Правителството все пак се надява да спаси второ плащане по ПВУ

18:08 - 17.04.2025