А1 отбелязва 7 ноември - Международния ден за борба с кибертормоза - с ангажимент за подкрепа на сигурността в интернет пространството, особено за млади хора.

От години A1 работи целенасочено за изграждане на дигиталната грамотност, култура на позитивно онлайн поведение и противопоставяне на кибертормоза.

Дигиталното присъствие на младите хора в България е основно концентрирано в социални мрежи като Facebook, YouTube, TikTok и Instagram. Това се потвърждава в данните от националното представително проучване на на „Булевард България“ и НАСОКА – „Млада България 2".

На фона на това кибертормозът остава сериозен проблем: средно 16% от юношите по света са били жертви на кибертормоз поне веднъж в последните няколко месеца, а 12% признават, че самите те са участвали в онлайн тормоз според последния доклад на HBSC. Тревожната статистика сочи, че България е сред страните с най-високи нива на кибертормоз, заедно с Литва, Латвия, Полша и Молдова.

„А1 осъзнава своята роля да осигури достъпна, безопасна и полезна интернет среда за всички потребители. Вярваме, че мрежата трябва да е качествена, но е важно и времето онлайн да бъде сигурно и приятно – особено за младите, които са активни потребители. Проучванията показват, че е необходимо да направим интернет по-безопасно място за тях. Ето защо избрахме подходи и платформи, които са популярни сред младите хора, за да можем заедно да променим средата. Насърчаването на позитивно онлайн поведение е ключът към изграждането на толерантно и подкрепящо общество“, коментира Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Кампанията в TikTok – The KindTok залага на силата на позитивното съдържание. А1 кани младите хора да оставят добри и насърчаващи коментари под публикации, като отбелязват @a1bulgaria.

Участниците имат шанс да спечелят технологични награди, а за кампанията е създаден специален филтър, който генерира комплименти и окуражава потребителите да публикуват позитивни видеа.

През октомври А1 стартира и инициативата IONLINE, предназначена за учениците в цялата страна. Чрез специално разработен образователен модул в Часа на класа учениците се запознават с героя Стефоник и неговото приключение в мрежата. Благодарение на тяхната среща участниците преминават през различните опасности и начините да се предпазят от тях, като научават правилата за безопасно сърфиране. Повече за кампанията може да бъде намерено в комикс историята на ionline.bg.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Елеонора Лилова смени Ваня Кастрева начело на образованието в София

Директорът на 2 СУ "Акад. Емилиян Станев" ще ръководи Регионалното управление на образованието

19:08 - 20.08.2025
Важно днес

Бившият главен секретар на МВР при Калин Стоянов стана шеф на полицията в Кърджали

Димитър Кангалджиев получи нов пост близо година след отстраняването

18:44 - 20.08.2025
Важно днес

Нов инцидент с воден атракцион: 16-годишен е в болница след падане от “плаващ дюшек”

Пострадалият се е возил заедно с още трима непълнолетни

17:47 - 20.08.2025
Бизнес

Манията по Labubu утрои печалбата на китайския ѝ производител до над $1,9 млрд.

Продажбите на плюшената кукла Labubu са 34,7% от общите приходи на Pop Mart за първото полугодие на 2025 г.

17:45 - 20.08.2025
Важно днес

Телефони в пъпеш и дрехи, напоени с наркотици, са открити при проверка в затворите

Действията са извършени по разпореждане на правосъдния министър

17:30 - 20.08.2025
Кино и сериали

Сериалът по истинската история на Guinness: "Когато Succession срещне Peaky Blinders"

Задава се един от най-обещаващите сериали на есента

16:33 - 20.08.2025
Важно днес

България премахва монопола на БДЖ: чужди и частни оператори ще се борят за пътническите превози

Очаква се новите договори да бъдат подписани до края на годината

16:21 - 20.08.2025
Важно днес

Достъпът на автомобили до Терминал 2 на летище "Васил Левски" е възстановен

Ремонтите дейности приключиха три дни по-рано от предвиденото.

15:56 - 20.08.2025