Френската група за луксозни стоки Kering е в процес на придобиване на 30% от италианския моден бранд Valentino от катарския инвестиционен фонд Mayhoola. Сделката е на стойност 1,87 милиарда долара.
Това се случва на фона на спадащите продажби на Gucci - звездна модна марка, част от портфолиото на Kering, която е в директна конкуренция с Valentino.
Както казват успешните управляващи директори: ,,Ако не можеш да победиш нещо, купи го". Такъв ли е случаят тук?
Споразумението от тази седмица включва опция Kering да закупи целия акционерен капитал на Valentino до 2028 г.
„Транзакцията е част от по-широко стратегическо партньорство между Kering и Mayhoola, което може да доведе до това Mayhoola да стане акционер в Kering“, се казва в изявление на френската група.
Kering не обърна внимание на пазарните прогнози за продажбите през второто тримесечие на 2023 г. В него луксозната група постигна само 3% ръст, с което продължи да изостава от конкурентите си.
Именно бизнесът на Gucci е един от пострадалите, след като претърпя промени в управлението и след премахването на творческия директор Александро Микеле. Едно от последните творения на Микеле за бранда бе кампанията, която пресъздаде известни сцени от филмите на Стенли Кубрик с колекцията adidas x Gucci.
Междувременно миналата седмица групата обяви значителни промени в ръководството, целящи съживяване на продажбите на марката - една от тях е напускането на ветерана, главен изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари, който работи с Kering от 2012 г. и поема Gucci през 2015 г.
Общите продажби на Kering възлизат на 5,45 милиарда долара при постоянни темпове на растеж, но под очакванията на анализаторите на групата за 6% увеличение. Паралелно продажбите на Gucci са се повишили с едва 1% през периода. Това сочат данни на финансовата компания Visible Alpha.
Това е катастрофално в сравнение с двуцифрения ръст на други групи за луксозни стоки, включително по-големия конкурент LVMH, която отчете 21% ръст в продажбите на своето подразделение за модни и кожени изделия по-рано тази седмица.
Приходите на Kering от търговия на дребно са паднали с 23% в Северна Америка през второто тримесечие на годината, съобщи главният финансов директор Жан-Марк Дюпле, като добави, че ,,пазарът остава по-сложен за луксозните стоки".
Шефът на Kering Франсоа-Анри Пино посочи, че ,,резултатите са недостатъчни за амбициите и потенциала ни, особено в Gucci".
Kering казва, че ще има представителство в борда на Valentino след финализиране на анонсираната сделка.
Mayhoola, фондът, който купи Valentino през 2012 г., ще остане мажоритарен акционер със 70% от капитала и ще продължи да изпълнява ,,успешната стратегия за издигане на марката".
Покупката на 30% дял се очаква да приключи преди края на годината.
Valentino, която е една от най-известните модни марки в Италия, има 211 бутика с директно управление в страната. През 2022 г. брандът отчете приходи от 1,4 милиарда евро.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: