Ако не можеш да победиш нещо, купи го: Kering придобива 30% от Valentino Снимка: © Getty

Френската група за луксозни стоки Kering е в процес на придобиване на 30% от италианския моден бранд Valentino от катарския инвестиционен фонд Mayhoola. Сделката е на стойност 1,87 милиарда долара.

Това се случва на фона на спадащите продажби на Gucci - звездна модна марка, част от портфолиото на Kering, която е в директна конкуренция с Valentino.

Както казват успешните управляващи директори: ,,Ако не можеш да победиш нещо, купи го". Такъв ли е случаят тук?

Споразумението от тази седмица включва опция Kering да закупи целия акционерен капитал на Valentino до 2028 г.

„Транзакцията е част от по-широко стратегическо партньорство между Kering и Mayhoola, което може да доведе до това Mayhoola да стане акционер в Kering“, се казва в изявление на френската група.

Kering не обърна внимание на пазарните прогнози за продажбите през второто тримесечие на 2023 г. В него луксозната група постигна само 3% ръст, с което продължи да изостава от конкурентите си.

Kering купува 30% от Valentino

Именно бизнесът на Gucci е един от пострадалите, след като претърпя промени в управлението и след премахването на творческия директор Александро Микеле. Едно от последните творения на Микеле за бранда бе кампанията, която пресъздаде известни сцени от филмите на Стенли Кубрик с колекцията adidas x Gucci.

Междувременно миналата седмица групата обяви значителни промени в ръководството, целящи съживяване на продажбите на марката - една от тях е напускането на ветерана, главен изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари, който работи с Kering от 2012 г. и поема Gucci през 2015 г.

Общите продажби на Kering възлизат на 5,45 милиарда долара при постоянни темпове на растеж, но под очакванията на анализаторите на групата за 6% увеличение. Паралелно продажбите на Gucci са се повишили с едва 1% през периода. Това сочат данни на финансовата компания Visible Alpha.

Това е катастрофално в сравнение с двуцифрения ръст на други групи за луксозни стоки, включително по-големия конкурент LVMH, която отчете 21% ръст в продажбите на своето подразделение за модни и кожени изделия по-рано тази седмица.

Приходите на Kering от търговия на дребно са паднали с 23% в Северна Америка през второто тримесечие на годината, съобщи главният финансов директор Жан-Марк Дюпле, като добави, че ,,пазарът остава по-сложен за луксозните стоки".

Шефът на Kering Франсоа-Анри Пино посочи, че ,,резултатите са недостатъчни за амбициите и потенциала ни, особено в Gucci".

Ако не можеш да победиш нещо, купи го: Kering придобива 30% от Valentino при спадащите продажби на Gucci

Kering казва, че ще има представителство в борда на Valentino след финализиране на анонсираната сделка.

Mayhoola, фондът, който купи Valentino през 2012 г., ще остане мажоритарен акционер със 70% от капитала и ще продължи да изпълнява ,,успешната стратегия за издигане на марката".

Покупката на 30% дял се очаква да приключи преди края на годината.

Valentino, която е една от най-известните модни марки в Италия, има 211 бутика с директно управление в страната. През 2022 г. брандът отчете приходи от 1,4 милиарда евро.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Борисов прехвърли вината за Бюджет 2026 на Асен Василев, но реформа няма да има

Василев: Борисов навърши пенсионна възраст и разбра, че пенсиите трябва да се вдигат

14:54 - 31.10.2025
Важно днес

Прокуратурата предяви обвиненията срещу Благомир Коцев, защитата му поиска делото да бъде прекратено

Няма нито едно ново доказателство, което да обосновава продължаването на задържането, смята Ина Лулчева

14:52 - 31.10.2025
Живот

1995 година: Когато светът се дигитализира, а традицията остана аналогова

Тридесет години по-късно The Glen Grant представя своя шедьовър

14:33 - 31.10.2025
Важно днес

Парламентът забрани по спешност износа на дизел и самолетно гориво от България към ЕС

Целта е превенция, твърдят ГЕРБ и ДПС-Ново начало, но не казват има ли реален проблем

13:49 - 31.10.2025
Здраве

Как седалки в градския транспорт разказват за болката на хиляди жени

Социална кампания под надслов “НАПРАВИ МЯСТО НА ЖИВОТ БЕЗ БОЛКА”, посветена на едно често срещано, но рядко диагностицирано заболяване – ендометриозата, стартира в мрежата на градския транспорт в София.

13:36 - 31.10.2025
Бизнес

Какво са 30 години в рекламата?

30 години Argent Group. Това не е ретроспекция.

13:34 - 31.10.2025
Важно днес

Съдът: Весела Лечева е легитимният председател на Олимпийския комитет

Софийският градски съд се произнесе по една от жалбите срещу избора ѝ

12:14 - 31.10.2025
Технологии

А1 e най-голямата технологична компания и водещ системен интегратор в България според К100 и Digitalk 101

А1 за четвърта поредна година получи признание за най-голямата технологична компания в страната и лидер в системната интеграция. Компанията оглави класацията Digitalk 101 за 2024 г. с 337 млн. приходи от ICT.

11:37 - 31.10.2025