Twitter лиши Бийонсе и папата от синя отметка - но Мъск я остави за Стивън Кинг Снимка: © Canva

Twitter започна да премахва сините отметки за верификация от профилите на тези, които не са си платили за това. Сред популярните личности, чиито акаунти останаха без значка, се оказаха Кристиано Роналдо, Лейди Гага, Бийонсе, Шакира, Джъстин Тимбърлейк и дори папата.

Преди синята значка се даваше безплатно на акаунтите на знаменитости и други известни лица в социалната мрежата, като служеше за проверка на самоличността. Собственикът на Twitter Илон Мъск обаче направи така, че само абонатите, които си плащат за нея, могат да я ползват.

Интересното е, че няколко души като писателят Стивън Кинг и баскетболната звезда Леброн Джеймс продължават да имат синя "отметка" до имената си в Twitter - нещо, за което не са платили и изрично заявиха, че не желаят да правят.

Оказа се, че лично Илон Мъск е покрил абонамента им, без да ги пита дали са съгласни.

"Twitter-профилът ми казва, че съм се абонирал за Twitter Blue. Не съм. Twitter-профилът ми кава, че съм дал телефонен номер. Не съм", пише Кинг.

На това Мъск отговаря: "Пак заповядай, namaste".

Абонаментната услуга се казва Twitter Blue и струва 84 долара годишно (185 лв. за една година). Този ход идва в момент, в който Мъск се опитва да преустрои компанията, за да излезе на печалба.

С настъпването на промяната много от бившите верифицирани акаунти написаха туитове, с които се шегуват или оплакват от загубата на синята отметка.

Американската олимпийска състезателка по бобслей Лоло Джоунс написа, че все още е верифицирана там, където това е важно: в профила си за запознанства. Други потребители иронизираха момента. Актьорът Джейсън Съдейкис отбеляза, че е загубил своята значка, но измисленият герой, който играе - Тед Ласо, все още я има.

Американският рапър Ice T се пошегува, че целият шум около проверените акаунти е излишен.

"Фактът, че изобщо обсъждаме сини отметки, е тъжен момент за обществото", написа той.

Twitter въведе за първи път функцията за верификация през 2009 г., след като бивш професионален бейзболист съди технологичния гигант заради фалшиви акаунти. Синята отметка се превърна в символ на статус и знак за авторитет. Но в новата версия на Twitter Мъск иска потребителите да плащат, за да бъдат верифицирани.

Традиционно по-голямата част от бизнеса на компанията идва от реклама. След като Мъск придоби собствеността ѝ, имаше отлив на рекламодатели. Сега той се надява на повече на приходи от абонаменти от потребители и компании, а Twitter Blue е част от плана.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024