Министърът на регионалното развитие Андрей Цеков отрича да се е срещал с руския депутат Александър Бабаков, каквито твърдения лансира по-рано днес Бойко Борисов.
Цеков е посещавал Русия "преди повече от 10 години за бизнес срещи в качеството му на юрист", съобщават от МРРБ, но "не се е срещал и не е общувал с политици от Руската федерация" - нито в Москва, нито в "други места по света", казват от институцията, цитирани от "Дневник".
Андрей Цеков е бил дългогодишен главен юрисконсулт на компанията "Главболгарстрой", преди да влезе в политиката.
Позицията идва часове след като Борисов реши да прехвърли фокуса от разследването за тайните срещи и посещения на санкционирания Бабаков в България.
"А излезе ли, че [настоящият] строителен министър е бил в Москва и се е срещнал със зам.-председателя на руския парламент Александър Бабаков. И в кой хотел? Това излезе ли във вашия Антикорупционен фонд? Питайте, нали разследвате", каза той без да дава повече подробности.
Борисов реагира ден след като прокуратурата започна ново разследване за "Турски поток" след данните на Антикорупционния фонд от хакнатите мейли на Александър Бабаков.
Междувременно Лена Бориславова също реагира след намесата на името на Алексей Петров от Борисов по повод преговорите на ГЕРБ и ПП-ДБ преди съставянето на кабинета. Тя обвързва гневната реакция на председателя на ГЕРБ не само с разследването за руския газопровод, но и с подновените проверки на МРРБ за "тънките" магистрали от времето на неговото управление.
"В опит да отклони вниманието от разследването на Турски поток и изнервен от георадара на Хемус, някой претопля и пренаписва истории с бившите си верни крими другари!", пише тя във Facebook.
На 31 август Институтът по пътища и мостове към АПИ започна проверки на равността на настилките по магистрални и първокласни участъци от републиканската пътна мрежа, на които скоро изтича гаранционният срок, като се използва лазерен профилограф - апарат с лазерни датчици, който измерва неравностите на повърхностния слой на пътната настилка съгласно международен индекс за неравности.
Тестът с апарата показва дали има по-сериозни деформации на пътя, което може да е свързано с некачествени материали в настилката или дебелината на пътната конструкция.
Първите изследвания започнаха на отсечка от магистрала "Хемус" между Ябланица и пътен възел "Боаза", който е пуснат в експлоатация през 2019 г. и е строена от консорциум на фирми, свързани с Велико Желев.
Отново негови бяха фирмите, строили Северната тангента на София, където служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков взе проби от настилката и установи липса на 1/3 от изискваните материали.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: