Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и неговият екип сами са си одобрили изплащане на премии за над 2,27 млн. лв. за "добре свършена работа". Това твърди в своя позиция Институтът за пътна безопасност (ИПБ).
Неправителствена организация, която се занимава с мониторинг и анализ за безопасността по пътищата в България, иска обяснение за основанието на тези големи бонуси, които са били одобрени през 2024 г.
В отворено писмо ИПБ пише, че пътната мрежа е в тежко състояние – липсват маркировки, мантинели, пътни знаци и осветление. АПИ не извършва ремонти, тъй като "няма договори за поддръжка", както самата агенция призна след трагедията с 12-годишната Сияна, загинала на пътя Телиш-Радомирци.
"България остава сред страните с най-много жертви по пътищата в ЕС, докато сигнали за опасни участъци не водят до действия от страна на агенцията. В тази ситуация разпределянето на милиони левове бонуси звучи като подигравка с обществото и с жертвите на пътя", посочват от ИПБ.
Организацията настоява пътната агенция да даде обяснение на какво основание председателят и членовете на Управителния съвет се възнаграждават допълнително.
Този случай идва на фона на поредица скандали около АПИ през последните месеци. През май 2025 г. разследване на Антикорупционния фонд разкри схема за корупция с отклоняване на пари от обществени поръчки за пътна маркировка. Според публикацията част от парите са били подкупи за висши служители в агенцията.
BIRD: Фирма, свързвана с Таки, прави системата за наблюдение на целия пътен трафик
Антикорупционният фонд осветли схема за милиони и нагласени търгове в пътното строителство
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: