Снимка: © Getty Images

Изпадналият в дългове футболен клуб „Барселона“ е постигнал споразумение със Spotify, което ще донесе на каталунския отбор 280 милиона евро (320 млн. долара) за период от три години.

Все още „блаугранас“ и компанията на Даниел Ек не са обявили официално подписването на договора. Информацията беше съобщена от каталунското радио RAC1, цитирана от Reuters.

Сделката с аудио платформата означава, че играчите на мъжкия и женския отбор на „Барселона“ ще носят логото на Spotify на екипите си. От 2017 спонсорът на фланелките на мъжете е японската компания Rakuten, а на жените – производителят на индустриални инструменти Stanley Black & Decker (Кънектикът, САЩ).

Spotify ще стане и първият бранд, който ще е спонсор на стадиона на „Барса“ – „Камп Ноу“. Очаква се името на компанията да се включи в наименованието на съоръжението.

Преговорите са продължили няколко месеца, като вече са завършили успешно. Представители на ръководството на Spotify дори са гледали от ВИП-ложите победата на „Барселона“ над „Атлетико“ (Мадрид) с 4:2 този уикенд.

„Барса“ е в много тежка криза – последната информация от декември 2021 г. гласи, че дълговете на клуба са 1,35 милиарда евро. От тях 673 милиона каталунците дължат на различни банки. Въпреки това отборът направи силен трансферен прозорец, привличайки Феран Торес, Адама Траоре, Пиер-Емерик Обамеянг и Дани Алвеш.

Плановете на клуба са да реновира „Камп Ноу“, като работата по стадиона започва тази година и трябва да е готов до края на 2025 г. Стратегията на „Барселона“ е той да бъде разширен до 105 хиляди души капацитет.

Spotify още в началото на 2021 г. изразиха интерес към футбола, когато изпълнителният директор Даниел Ек заяви, че обмисля да отправи оферта за купуването на мажоритарния дял акции в английския „Арсенал“. Telegraph дори писа, че към сделката ще се присъединят три от легендите на „артилеристите“ - Тиери Анри, Денис Бергкамп и Патрик Виера, които бяха част от отбора на „Непобедимите“ през 2004 г. До споразумение със собственика Стан Крьонке обаче не се стигна.

В момента Spotify също е в криза, свързана не с финанси, а с имиджа на компанията - заради конспиративните теории за Covid и ваксините на подкастъра Джо Роугън. Мненията и спорните му гости принудиха музиканти като Нийл Йънг и Джони Мичъл да напуснат платформата.

Преди дни американецът, който има подписан договор с компанията за 100 млн. долара, използва и обиди на расова основа. Даниел Ек осъди поведението му, но няма намерение да го сваля от платформата.


Директорът на Spotify осъди поведението на Джо Роугън, но не смята да го заглушава



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Министерството на културата сваля решетките от входа на НС

Вратите са монтирани в нарушение на Закона за културното наследство въпреки искането на НСО

Алисия Викандер е звездата в новия сериал на HBO

"Ирма Веп", или когато границите между роля и реалност изчезнат

OLX отчита скок от 71% в търсенето на имоти с цел наем

Най-търсени са двустайните апартаменти за наем и покупка, а най-слабо търсени са едно- и четиристайни

НС запази поста на Мирослав Иванов и сравни нивото на дебатите в зала с мач на "Светкавица"-Вълчи дол и "Ураган"-Суворово

Десислава Атанасова и Андрей Гюров премериха рейтинга на Народното събрание преди и след ГЕРБ

Ресторантьорите пак са недоволни - този път от ДДС на бирата и виното

Собствениците на заведения и хотели се оплакват от "целенасочен удар срещу бранша"

Видяхте ли "най-ясната снимка на слънцето, заснемана някога от НАСА?". Не, не сте

Автор на кадъра е фотограф, който твърди, че е ползвал снимки от телескопа си и ги е обработил софтуерно

Кой ще купи McDonald's в Русия?

Трима кандидати за сделка. Възможно е тя да е "непарична" - с опция веригата за бързо хранене някога да се завърне