"Барселона" се договори със Spotify за 280 млн. евро Снимка: © Getty Images

Изпадналият в дългове футболен клуб „Барселона“ е постигнал споразумение със Spotify, което ще донесе на каталунския отбор 280 милиона евро (320 млн. долара) за период от три години.

Все още „блаугранас“ и компанията на Даниел Ек не са обявили официално подписването на договора. Информацията беше съобщена от каталунското радио RAC1, цитирана от Reuters.

Сделката с аудио платформата означава, че играчите на мъжкия и женския отбор на „Барселона“ ще носят логото на Spotify на екипите си. От 2017 спонсорът на фланелките на мъжете е японската компания Rakuten, а на жените – производителят на индустриални инструменти Stanley Black & Decker (Кънектикът, САЩ).

Spotify ще стане и първият бранд, който ще е спонсор на стадиона на „Барса“ – „Камп Ноу“. Очаква се името на компанията да се включи в наименованието на съоръжението.

Преговорите са продължили няколко месеца, като вече са завършили успешно. Представители на ръководството на Spotify дори са гледали от ВИП-ложите победата на „Барселона“ над „Атлетико“ (Мадрид) с 4:2 този уикенд.

„Барса“ е в много тежка криза – последната информация от декември 2021 г. гласи, че дълговете на клуба са 1,35 милиарда евро. От тях 673 милиона каталунците дължат на различни банки. Въпреки това отборът направи силен трансферен прозорец, привличайки Феран Торес, Адама Траоре, Пиер-Емерик Обамеянг и Дани Алвеш.

Плановете на клуба са да реновира „Камп Ноу“, като работата по стадиона започва тази година и трябва да е готов до края на 2025 г. Стратегията на „Барселона“ е той да бъде разширен до 105 хиляди души капацитет.

Spotify още в началото на 2021 г. изразиха интерес към футбола, когато изпълнителният директор Даниел Ек заяви, че обмисля да отправи оферта за купуването на мажоритарния дял акции в английския „Арсенал“. Telegraph дори писа, че към сделката ще се присъединят три от легендите на „артилеристите“ - Тиери Анри, Денис Бергкамп и Патрик Виера, които бяха част от отбора на „Непобедимите“ през 2004 г. До споразумение със собственика Стан Крьонке обаче не се стигна.

В момента Spotify също е в криза, свързана не с финанси, а с имиджа на компанията - заради конспиративните теории за Covid и ваксините на подкастъра Джо Роугън. Мненията и спорните му гости принудиха музиканти като Нийл Йънг и Джони Мичъл да напуснат платформата.

Преди дни американецът, който има подписан договор с компанията за 100 млн. долара, използва и обиди на расова основа. Даниел Ек осъди поведението му, но няма намерение да го сваля от платформата.


Директорът на Spotify осъди поведението на Джо Роугън, но не смята да го заглушава Директорът на Spotify осъди поведението на Джо Роугън, но не смята да го заглушава



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024