Италианската Ermenegildo Zegna Group привлече изпълнителен директор на LVMH, за да поеме ръководството на наскоро придобития от нея моден бизнес бранд Tom Ford. Ходът идва на фона на амбициозните цели за разширяване в Европа и Азия.
Базираната в Милано компания нае Лелио Гаваца, който преди това ръководеше продажбите и търговията на дребно в бижутерската компания Bulgari. Той става новият главен изпълнителен директор на Tom Ford Fashion, която включва луксозни мъжки и дамски облекла, линия аксесоари и детска колекция.
Estée Lauder купи Tom Ford миналата година за 2,8 млрд. долара, като изпревари в наддаването базираната във Франция мултинационална корпорация Kering (б.р. – собственик на марките Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen).
Споразумението включва 30-годишен лиценз за търговската марка Tom Ford за италианската група.
Главният изпълнителен директор на модната група Джилдо Зена заяви пред Financial Times, че иска да превърне марката в едно от десетте най-големи модни имена в света. „Целта е да се развие бизнесът с дамско облекло и да се засили дистрибуцията на Tom Ford извън САЩ, т.е. в Европа и Азия“, каза той.
Гаваца, който ще поеме новия си пост през септември, ще работи в тясно сътрудничество с творческия директор Питър Хокингс, наследник на Форд, и с главния изпълнителен директор и президент на Tom Ford Гийом Йезел.
Зена го описа като бъдещ „строител на мостове“ между различните части на бизнеса на Tom Ford.
По-рано този месец бе обявено, че дебютното модно ревю на Хокингс през септември ще се състои в Милано, като знак на почит към наследството на Zegna и италианското майсторство.
„Началото е в Милано, където Том [Форд] направи едно от първите си модни ревюта през 90-те години на миналия век“, казва Зена. Преди да стартира собствената си марка, Форд е творчески директор на базираната в Милано Gucci, която по-късно бе придобита от френския конгломерат Kering.
За групата Zegna, основана от дядото на настоящия главен изпълнителен директор през 1910 г., придобиването на Tom Ford и назначаването на Гаваца са кулминацията на проекта за разширяване, започнал преди две години с листването на компанията в Ню Йорк.
Пазарната капитализация на групата Zegna възлиза на 3,64 млрд. долара, като тя е първата историческа италианска луксозна марка, стъпила на фондовата борса в Ню Йорк. През първото тримесечие на годината тя отчете 13,4% ръст на приходите до 428,3 млн. евро, след като Китай отмени ограниченията срещу коронавируса.
„Когато се листвахме на борсата, казах, че го правим, за да увеличим мащаба си. ... и това е, което правим“, каза Зена. „Уолстрийт учи предприемачите, че не трябва да обещават прекалено много, но трябва да изпълняват много.“
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: