Tom Ford става собственост на Estée Lauder. Какво означава това за компанията? Снимка: © Getty

Мултинационалната козметична компания Estée Lauder Cos. ще придобие Tom Ford за 2,8 милиарда долара, след като изпревари в наддаването базираната във Франция мултинационална корпорация, специализирана в луксозни стоки Kering. Последната е собственик на марките Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen.

Estée Lauder вече притежава лиценза за Tom Ford Beauty - линията за парфюми и грим, която Tom Ford разработи в партньорство с тях през 2011 г. Сега козметичната компания за красота ще разшири бизнес обхвата си с облекло и аксесоари на Tom Ford.

Business of Fashion отбеляза, че ходът е крачка към това Estée Lauder да започна да продава и облекла и аксесоари на други компании.

В момента Ermenegildo Zegna Group държи лиценза за мъжко облекло и мъжки обувки на Tom Ford, докато Marcolin произвежда и разпространява очилата на марката. Не е напълно ясно как сделката ще засегне тези взаимоотношения, както и каква посока ще поеме Estée Lauder за подразделението за дамско облекло на Tom Ford.

Миналото лясто Estée Lauder става собственик на козметичните марки La Mer, Le Labo и MAC Cosmetics. С модната придобивка за близо 3 милиарда долара обаче изглежда, че компанията скача в най-дълбоките води на модния бизнес и вече ще конкурира с Kering и с другия луксозен гигант LVMH.

20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива

Откъде е интересът на Kering към Tom Ford? Модната група, беше наела Tom Ford още когато се състезаваше за придобиването Gucci, според доклад, публикуван в началото на ноември. Kering очевидно се интересува от навлизане в сектора, като се има предвид, че гримът и престижните парфюми на американския бранд бележат забележително търсене. Купуването на Tom Ford, които правят повечето си печалби от популярната си гама аромати, би било идеална входна точка за това.

Това е най-голямата сделка на Estée Lauder до момента и то с пълен контрол върху бързоразвиващия се Tom Ford. Той е от основно значение за възстановяването на Estée Lauder в Китай - вторият по-обем пазар на луксозни стоки в света след САЩ

Като се има предвид високото премиум позиционирането на Tom Ford в сектора на красотата, анализаторите вярват, че марката трябва да стане двигател на растежа на Lauder. Линията на ароматите на Ford е номер 15 по продажби в САЩ и номер 10 в Китай.

.„В момента марката за красота на Tom Ford е 47% козметика, 50% аромати и 3% други изделия. Грижата за кожата представлява 50% от портфолиото на Estée Lauder. Затова вярваме, че е вероятно те да използват опита си в престижната луксозна грижа за кожата, за да разширят сегмента на Tom Ford. Трябва да се има предвид, че грижата за кожата носи най-висок оперативен марж, следвана от парфюмите и след това от грима.“, казва друг анализатор на пазара.

Съгласно споразумението физическото лице Том Форд, основател и главен изпълнителен директор на Tom Ford, ще продължи да е творчески визионер на марката след затварянето на сделката и до края на календарната 2023 г.

Армандо Брачини от консултантската фирма за луксозни стоки InterCorporate, твърди, че пред Том Форд винаги ще стои опцията да поднови договора си след една година или да остане като консултант.

Обсесията по трите ленти, или как да си обясним партньорствата на висшата мода с adidas


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Елеонора Лилова смени Ваня Кастрева начело на образованието в София

Директорът на 2 СУ "Акад. Емилиян Станев" ще ръководи Регионалното управление на образованието

19:08 - 20.08.2025
Важно днес

Бившият главен секретар на МВР при Калин Стоянов стана шеф на полицията в Кърджали

Димитър Кангалджиев получи нов пост близо година след отстраняването

18:44 - 20.08.2025
Важно днес

Нов инцидент с воден атракцион: 16-годишен е в болница след падане от “плаващ дюшек”

Пострадалият се е возил заедно с още трима непълнолетни

17:47 - 20.08.2025
Бизнес

Манията по Labubu утрои печалбата на китайския ѝ производител до над $1,9 млрд.

Продажбите на плюшената кукла Labubu са 34,7% от общите приходи на Pop Mart за първото полугодие на 2025 г.

17:45 - 20.08.2025
Важно днес

Телефони в пъпеш и дрехи, напоени с наркотици, са открити при проверка в затворите

Действията са извършени по разпореждане на правосъдния министър

17:30 - 20.08.2025
Кино и сериали

Сериалът по истинската история на Guinness: "Когато Succession срещне Peaky Blinders"

Задава се един от най-обещаващите сериали на есента

16:33 - 20.08.2025
Важно днес

България премахва монопола на БДЖ: чужди и частни оператори ще се борят за пътническите превози

Очаква се новите договори да бъдат подписани до края на годината

16:21 - 20.08.2025
Важно днес

Достъпът на автомобили до Терминал 2 на летище "Васил Левски" е възстановен

Ремонтите дейности приключиха три дни по-рано от предвиденото.

15:56 - 20.08.2025