Tom Ford става собственост на Estée Lauder. Какво означава това за компанията? Снимка: © Getty

Мултинационалната козметична компания Estée Lauder Cos. ще придобие Tom Ford за 2,8 милиарда долара, след като изпревари в наддаването базираната във Франция мултинационална корпорация, специализирана в луксозни стоки Kering. Последната е собственик на марките Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen.

Estée Lauder вече притежава лиценза за Tom Ford Beauty - линията за парфюми и грим, която Tom Ford разработи в партньорство с тях през 2011 г. Сега козметичната компания за красота ще разшири бизнес обхвата си с облекло и аксесоари на Tom Ford.

Business of Fashion отбеляза, че ходът е крачка към това Estée Lauder да започна да продава и облекла и аксесоари на други компании.

В момента Ermenegildo Zegna Group държи лиценза за мъжко облекло и мъжки обувки на Tom Ford, докато Marcolin произвежда и разпространява очилата на марката. Не е напълно ясно как сделката ще засегне тези взаимоотношения, както и каква посока ще поеме Estée Lauder за подразделението за дамско облекло на Tom Ford.

Миналото лясто Estée Lauder става собственик на козметичните марки La Mer, Le Labo и MAC Cosmetics. С модната придобивка за близо 3 милиарда долара обаче изглежда, че компанията скача в най-дълбоките води на модния бизнес и вече ще конкурира с Kering и с другия луксозен гигант LVMH.

20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива

Откъде е интересът на Kering към Tom Ford? Модната група, беше наела Tom Ford още когато се състезаваше за придобиването Gucci, според доклад, публикуван в началото на ноември. Kering очевидно се интересува от навлизане в сектора, като се има предвид, че гримът и престижните парфюми на американския бранд бележат забележително търсене. Купуването на Tom Ford, които правят повечето си печалби от популярната си гама аромати, би било идеална входна точка за това.

Това е най-голямата сделка на Estée Lauder до момента и то с пълен контрол в