20-те най-успешни модни бранда за 2022 досега и маркетинговите решения, които ги направиха такива Снимка: © Getty

Lyst Index е класация за най-желаните модни марки и продукти, за която стои едноименната технологична компания Lyst, специализирана в луксозната мода. Тя развива приложение за пазаруване, което се използва от над 160 милиона потребили и предлага стоките на над 16 хиляди марки и магазини за дрехи.

The Lyst Index взима предвид поведението на купувачите на Lyst, както и търсения извън платформата. Алгоритмите също така включват статистика от споменавания в социалните мрежи, активност и ангажираност в глобален мащаб.

Lyst Index извежда Топ 20 бранда и 3 показателя, довели ги до сегашната им позиция, като ги подрежа като топ 10 "най-горещи" артикула и Топ 3 "пробивни марки".


"Супермарки за суперфенове"

Въпреки глобалната икономическа нестабилност, луксозните модни марки и техните клиенти засега се оказват доста устойчиви.

Италианските къщи вече доминират в Топ 20. Gucci е на първо място второ поредно тримесечие, докато Prada, Valentino, Miu Miu, Fendi, Diesel и Versace се изкачват в Топ 10. Търсенето на Prada се е увеличило с 44% , което изстрелва марката на втора позиция - нейното най-високо място в индекса.

Дъщерната марка Miu Miu скача с две позиции, като вече е на пето място.

През септември големите знаменитости превзеха достъпа до седмицата на модата в Милано. Парис Хилтън дефилира по подиума на Versace, след което последва 2000% ръст на търсенията на марката. Dolce & Gabbana се изкачват с три места, благодарение на работата им с Ким Кардашиян като куратор на една от колекциите им и посланик на марката.

Топ 20 "най-горещи бранда" на Lyst Index:

1. Gucci

  • Стана първата най-голяма луксозна марка, която приема плащания с ApeCoin (цифров токен по подобие на Bitcoin, създаден да поддържа "еволюцията на изкуството, игровизацията, както и цифрови и физически събития");
  • Пусна 68 двойки еднояйчни близнаци по подиума за колекцията си за сезон 2023;
  • Сложи Райън Гослинг за лице на кампанията Gucci Valigeria.

Gucci 86 двойки близнаци Milan Fashion week - седмица на модата в Милано

2. Prada

  • Опитва да постигне 1 милиард долара капитализация на Миланската фондова борса;
  • Отбелязва скок на приходите за първото полугодие;
  • Обяви трето ограничено издание на NFT Timecapsule Collection.

3. Valentino

  • Пусна изцяло розовата ‘‘Pink PP“ кампания на Пирполо Пичоли (творческият директор на бранда от 2008 насам);
  • Партнира с Karma Metrix - изкуствен интелект, който оценява дигиталният въглероден отпечатък на уебсайта на компанията, като го сравнява с други сайтове;
  • Облече Флорънс Пю за премиерата на Don't Worry Darling.

4. Balenciaga

  • Представи 51-ва модна колекция, проектирана от Ким Кардашиян, Никол Кидман и Кристин Куин;
  • Пусна чанта тип „торба за боклук“, която обиколи интернет;
  • Домакин на кално шоу за колекцията си за сезон 2023, за което в България се шегуваха, че е мода за квартал "Манастирски ливади", къде асфалтът по улиците все още е мираж.

5. Miu Miu

  • Вкара Сидни Суини и Ема Корин в есенната кампания на 2022 г;
  • Отпразнува лансирането на колекция в тенис клуб West Side, Ню Йорк;
  • Продължава на инициативата за устойчивост чрез лимитирана серия от кожени якета.

тенис клуб West Side в Ню Йорк - Miu Miu  колекция

6. Dior

  • Проектира „скинове“ (виртуални облекла) на Dior за видео играта Gran Turismo 7;
  • Представи Haute Couture колекция, вдъхновена от украинската художничка Олеся Трофименко;
  • Прекрати сътрудничеството с Травис Скот - Cactus Jack x Dior,

Олеся Трофименко колекция Dior

7. Fendi

  • Чества 25-годишнината на чантата Baguette;
  • Назначи Карим Бензема за нов посланик на марката;
  • Сътрудничи с Meta за създаване на виртуална версия на Faster sneaker.

8. Diesel

  • Направи отворено шоу за колекцията си за сезон 2023 с достъп за широка публика;
  • Спря сътрудничеството с еротичния артист „Tom of Finland”;
  • Партнира си с американския ритейлър The Webster, за началото на Седмицата на модата в Ню Йорк.

9. Louis Vuitton

  • Пусна унисекс устойчиви маратонки, проектирани от покойния Върджил Абло;
  • Моделът Соланж и транс мъжът и LGBTQ+ активист Кай-Исая Джамал участват в кампанията за есен-зима 2022;
  • Отвори магазин за мъжко облекло на Rodeo Drive - най-дизайнерската улица в света, намира се в Бевърли Хилс, Калифорния.

 Louis Vuitton, Rodeo drive store, Луи Витон бутици, магазин Бевърли Хилс, Калифорния

10. Versace

  • Увеличи цените си с цел да достигне 2 милиарда долара продажби;
  • Направи британската актриса Лили Джеймс лице на есенната си кампания;
  • Ползва Парис Хилтън, за да закрие последното си шоу.

Versace Парис Хилтън

11. Bottega Veneta

  • Генерира 834 милиона евро приходи през първото полугодие;
  • Матю Блейзи като творчески директор представи и второ ревю;
  • Пусна чанта в сътрудничество с емблематичния за Ню Йорк The Strand Bookstore.

Ню Йорк The Strand Bookstore x Bottega Veneta чанта

12. Dolce & Gabbana

  • Отбелязаха 10 години от тематичното италианско шоу на бранда „Alta Moda“;
  • Облякоха Кейт Мидълтън, за да се срещне с доброволци на погребението на кралицата;
  • Представиха колекция за сезон 2023, курирана от Ким Кардашиян.

Кейт Мидълтън на среща с доброволци на погребението на Кралица Елизабет 2 - палто Dolce and Gabanna

13. Saint Laurent

  • Отчете 31% увеличение на приходите през второто тримесечие;
  • Направи ревю за мъжко облекло за сезон 2023 в Агафай в Маракеш;
  • Пусна пазарската чанта от агнешка кожа Icare.

Агафай в Маракеш -  Saint Laurent шоу 2023

14. Loewe

  • Присъди “The Loewe Foundation craft prize” на корейската художничка Дахйе Джонг;
  • Направи съвместна колекция с японския бранд за дрехи GR8;
  • Облече Зендея и Дуа Липа.

15. Nike

  • Увеличение на приходите с 4% до $12,7 милиарда през първото фискално тримесечие на 2023 г.;
  • Представиха новите екипи на САЩ за Световното първенство по футбол за 2022 г;
  • Облече Серина Уилямс в рокля с диаманти за прощалния ѝ турнир - US Open 22.

16. Jacquemus

  • Отвори първи бутик на авеню "Монтен" в Париж;
  • Пусна маратонките Jacquemus x Nike Air Humara изцяло в розово;
  • Дизайнерът Симон Порт Джакмюс сключи брак с Марко Маестри в Южна Франция, сред гостите на сватбата бе поп иконата Дуа Липа.

Jacquemus - Симон Порт Джакмюс сключи брак с Марко Маестри, сватба, дуа липа

17. Monclear

  • Отбеляза 48% увеличение на приходите за първото полугодие;
  • Отпразнува своята 70-та годишнина с грандиозно представление в Милано с 18 000 гости;
  • Пусна Moncler By Me, нова услуга за персонализиране по поръчка.

18. Adidas

  • Обяви, че ще смени главния си изпълнителен директор през 2023 г;
  • Наорави партньорство с дизайнера Тибе Магугу за лятната си тенис колекция;
  • Ще работи отново с Бионсе за “Ivytopia“ - нова колекция на певицата от серията Ivy Park.

19. Burberry

  • Назначи Даниел Лий за нов творчески директор;
  • Отложи ревю за колекция 2023 след смъртта на кралицата;
  • Пусна виртуални чанти в Roblox.

Burberry x Roblox - виртуална колекция чанти

20. Off-White

  • Сключи сделка за екипировка с футболен клуб Миланo;
  • Представи първа кампания на стилиста Ибрахим Камара за марката;
  • Направи колекция в чест на изложбата „Върджил Абло: Фигури на речта“ в Бруклинския музей.

 изложбата „Върджил Абло: Фигури на речта“ в Бруклинския музей, off-white


Обсесията по трите ленти, или как да си обясним партньорствата на висшата мода с adidas

Gucci пресъздава сцени от филмите на Стенли Кубрик

10 есенни тоалета от модните столици по света


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

БСП "събори" областния управител на Хасково. Той твърди, че мишената е президентът

Минко Ангелов подава оставка, но очаквал атака: заради сигнал за незаконно строителство но "Капитан Андреево"

18:42 - 29.11.2022

ЕК започна две наказателни процедури срещу България заради пътната безопасност

Брюксел изпраща уведомително писмо до София за случаите

17:58 - 29.11.2022

Футболът в криптовселената: Търговията с фен токени расте покрай Катар 2022. А после?

Криптомонетите на любимия отбор за едни са забавление, а за други - инвестиционна възможност

17:10 - 29.11.2022

"72 сезона" или първите 18 години от живота: Metallica обяви нов албум и турне

Групата изкара и първия сингъл от албума

16:43 - 29.11.2022

С гласовете на ГЕРБ, ДПС, БСП и "Български възход" депутатите удължиха закона за бюджета

Решението означава, че държавата няма да има редовен бюджет за 2023 г.,

16:01 - 29.11.2022

Донев за кодовете: Това не е флашка, която се разнася назад-напред, а сложна система

"Няма как човек от партия да държи кодовете и да манипулира вота", каза още той

15:40 - 29.11.2022

Столтенберг: Путин се проваля и е готов на бруталност, невиждана от Втората световна война

Русия опитва да използва зимата като оръжие в Украйна, казва генералният секретар на НАТО

13:27 - 29.11.2022

Мексикански боксьор заплаши Меси: Да се моли на Господ да не го намеря

Задочният спор е заради "подритната фланелка" сред победата на Аржентина над Мексико на Световното в Катар

13:01 - 29.11.2022