Lyst Index е класация за най-желаните модни марки и продукти, зад която стои едноименната технологична компания Lyst, специализирана в луксозната мода. Тя развива приложение за пазаруване, което се използва от над 160 милиона потребили и предлага стоките на над 16 хиляди марки и магазини за дрехи.
The Lyst Index взима предвид поведението на купувачите на Lyst, както и търсения извън платформата. Алгоритмите също така включват статистика от споменавания в социалните мрежи, активност и ангажираност в глобален мащаб.
Lyst Index извежда Топ 20 бранда и 3 показателя, довели ги до сегашната им позиция, като ги подрежа като топ 10 "най-горещи" артикула и Топ 3 "пробивни марки".
"Супермарки за суперфенове"
Въпреки глобалната икономическа нестабилност, луксозните модни марки и техните клиенти засега се оказват доста устойчиви.
Италианските къщи вече доминират в Топ 20. Gucci е на първо място второ поредно тримесечие, докато Prada, Valentino, Miu Miu, Fendi, Diesel и Versace се изкачват в Топ 10. Търсенето на Prada се е увеличило с 44% , което изстрелва марката на втора позиция - нейното най-високо място в индекса.
Дъщерната марка Miu Miu скача с две позиции, като вече е на пето място.
През септември големите знаменитости превзеха достъпа до седмицата на модата в Милано. Парис Хилтън дефилира по подиума на Versace, след което последва 2000% ръст на търсенията на марката. Dolce & Gabbana се изкачват с три места, благодарение на работата им с Ким Кардашиян като куратор на една от колекциите им и посланик на марката.
Топ 20 "най-горещи бранда" на Lyst Index:
1. Gucci
- Стана първата най-голяма луксозна марка, която приема плащания с ApeCoin (цифров токен по подобие на Bitcoin, създаден да поддържа "еволюцията на изкуството, игровизацията, както и цифрови и физически събития");
- Пусна 68 двойки еднояйчни близнаци по подиума за колекцията си за сезон 2023;
- Сложи Райън Гослинг за лице на кампанията Gucci Valigeria.
2. Prada
- Опитва да постигне 1 милиард долара капитализация на Миланската фондова борса;
- Отбелязва скок на приходите за първото полугодие;
- Обяви трето ограничено издание на NFT Timecapsule Collection.
3. Valentino
- Пусна изцяло розовата ‘‘Pink PP“ кампания на Пирполо Пичоли (творческият директор на бранда от 2008 насам);
- Партнира с Karma Metrix - изкуствен интелект, който оценява дигиталният въглероден отпечатък на уебсайта на компанията, като го сравнява с други сайтове;
- Облече Флорънс Пю за премиерата на Don't Worry Darling.
4. Balenciaga
- Представи 51-ва модна колекция, проектирана от Ким Кардашиян, Никол Кидман и Кристин Куин;
- Пусна чанта тип „торба за боклук“, която обиколи интернет;
- Домакин на кално шоу за колекцията си за сезон 2023, за което в България се шегуваха, че е мода за квартал "Манастирски ливади", къде асфалтът по улиците все още е мираж.
5. Miu Miu
- Вкара Сидни Суини и Ема Корин в есенната кампания на 2022 г;
- Отпразнува лансирането на колекция в тенис клуб West Side, Ню Йорк;
- Продължава на инициативата за устойчивост чрез лимитирана серия от кожени якета.
6. Dior
- Проектира „скинове“ (виртуални облекла) на Dior за видео играта Gran Turismo 7;
- Представи Haute Couture колекция, вдъхновена от украинската художничка Олеся Трофименко;
- Прекрати сътрудничеството с Травис Скот - Cactus Jack x Dior,
7. Fendi
- Чества 25-годишнината на чантата Baguette;
- Назначи Карим Бензема за нов посланик на марката;
- Сътрудничи с Meta за създаване на виртуална версия на Faster sneaker.
8. Diesel
- Направи отворено шоу за колекцията си за сезон 2023 с достъп за широка публика;
- Спря сътрудничеството с еротичния артист „Tom of Finland”;
- Партнира си с американския ритейлър The Webster, за началото на Седмицата на модата в Ню Йорк.
9. Louis Vuitton
- Пусна унисекс устойчиви маратонки, проектирани от покойния Върджил Абло;
- Моделът Соланж и транс мъжът и LGBTQ+ активист Кай-Исая Джамал участват в кампанията за есен-зима 2022;
- Отвори магазин за мъжко облекло на Rodeo Drive - най-дизайнерската улица в света, намира се в Бевърли Хилс, Калифорния.
10. Versace
- Увеличи цените си с цел да достигне 2 милиарда долара продажби;
- Направи британската актриса Лили Джеймс лице на есенната си кампания;
- Ползва Парис Хилтън, за да закрие последното си шоу.
11. Bottega Veneta
- Генерира 834 милиона евро приходи през първото полугодие;
- Матю Блейзи като творчески директор представи и второ ревю;
- Пусна чанта в сътрудничество с емблематичния за Ню Йорк The Strand Bookstore.
12. Dolce & Gabbana
- Отбелязаха 10 години от тематичното италианско шоу на бранда „Alta Moda“;
- Облякоха Кейт Мидълтън, за да се срещне с доброволци на погребението на кралицата;
- Представиха колекция за сезон 2023, курирана от Ким Кардашиян.
13. Saint Laurent
- Отчете 31% увеличение на приходите през второто тримесечие;
- Направи ревю за мъжко облекло за сезон 2023 в Агафай в Маракеш;
- Пусна пазарската чанта от агнешка кожа Icare.
14. Loewe
- Присъди “The Loewe Foundation craft prize” на корейската художничка Дахйе Джонг;
- Направи съвместна колекция с японския бранд за дрехи GR8;
- Облече Зендея и Дуа Липа.
15. Nike
- Увеличение на приходите с 4% до $12,7 милиарда през първото фискално тримесечие на 2023 г.;
- Представиха новите екипи на САЩ за Световното първенство по футбол за 2022 г;
- Облече Серина Уилямс в рокля с диаманти за прощалния ѝ турнир - US Open 22.
16. Jacquemus
- Отвори първи бутик на авеню "Монтен" в Париж;
- Пусна маратонките Jacquemus x Nike Air Humara изцяло в розово;
- Дизайнерът Симон Порт Джакмюс сключи брак с Марко Маестри в Южна Франция, сред гостите на сватбата бе поп иконата Дуа Липа.
17. Monclear
- Отбеляза 48% увеличение на приходите за първото полугодие;
- Отпразнува своята 70-та годишнина с грандиозно представление в Милано с 18 000 гости;
- Пусна Moncler By Me, нова услуга за персонализиране по поръчка.
18. Adidas
- Обяви, че ще смени главния си изпълнителен директор през 2023 г;
- Наорави партньорство с дизайнера Тибе Магугу за лятната си тенис колекция;
- Ще работи отново с Бионсе за “Ivytopia“ - нова колекция на певицата от серията Ivy Park.
19. Burberry
- Назначи Даниел Лий за нов творчески директор;
- Отложи ревю за колекция 2023 след смъртта на кралицата;
- Пусна виртуални чанти в Roblox.
20. Off-White
- Сключи сделка за екипировка с футболен клуб Миланo;
- Представи първа кампания на стилиста Ибрахим Камара за марката;
- Направи колекция в чест на изложбата „Върджил Абло: Фигури на речта“ в Бруклинския музей.
Обсесията по трите ленти, или как да си обясним партньорствата на висшата мода с adidas
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: