Когато става въпрос за губещи компании, американският производител на самолети Boeing се оказва на едно от челните места в исторически план.
Компанията изпитва сериозни затруднения в последните години. Сега обяви, че очаква загуба от 5,46 долара на акция за четвъртото тримесечие на 2024 г., което прави около 3,8 млрд. долара.
Загубата за годината се очертава в зашеметяващия размер от 11,8 млрд. долара.
Лошите новини се дължат отчасти на седемседмичната стачка на механиците на Boeing, която спря производството на най-продавания самолет на компанията.
Има и хронични закъснения по ключови програми в отбранителното подразделение на Boeing.
Това е шеста поредна година, в която гигантът се бори с проблемите в производството са самолетите си.
През 2019 година, след две смъртоносни авиокатастрофи, Boeing 737 Max беше "приземен" до изясняване на причините за техническите повреди. Общите загуби до момента възлизат на 35,7 млрд. долара. Серията инциденти в небето с машини на компанията продължиха и след това.
Мрачните резултати на Boeing за 2024 г. почти сигурно ще подсилят лидерството на компанията в класацията на най-големите губещ в индекса S&P 500 от 2019 г. насам, според данни на FactSet.
Uber, която до 2023 г. се движеше близо до Boeing, се очаква да отчете печалба за 2024 г., а заемащата трето място Carnival обяви нетна печалба от 1,9 млрд. долара за 2024 г., като намали общите си загуби през последните шест години до 21 млрд. долара.
Ако погледнем назад, Boeing се нарежда на шесто място сред най-губещите компании в S&P 500 в последния четвъртък век.
Въпреки мрачната серия на Boeing, институционалните инвеститори са готови да подкрепят финансите на компанията, отбелязва Forbes.
Компанията има поръчки за близо 5600 самолета, които биха донесли милиарди приходи на компанията, но за целта производствените линии трбява да заработят безпроблемно.
Въпреки това губещата серия на Boeing едва ли ще приключи през 2025 г. Очаква се компанията да отчете отрицателен паричен поток за цялата година.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: