"Да, ваксината може да има желани ефекти..."

"Да, ваксината може да има желани ефекти..." - това е слоганът, който Регионалната здравна служба на френската провинция Алп - Кот д'Азюр използва за оригиналната си кампания за стимулиране на имунизациите срещу Covid-19.

Плакатите със сигурност привличат погледа на всеки. Една от визиите улавя двама влюбени в разгара на целувката им. Друго момиче прегръща своя приятел след дългоочакваното му завръщане. Третият плакат връща носталгичните спомени за летните музикални фестивали, с питие в ръка, в компанията на хиляди фенове и сродни души.

Семейни ваканции на три поколения, приятелски срещи без маски и социална дистанция, спокойно пътуване до всяка точка на света - да, ваксините наистина може да имат много желани ефекти.

Имунизационната кампания във Франция започна с относителни колебания заради скептичните обществени настроения по повод ваксините, създадени много преди появата на Covid-пандемията.

Към началото на юли 50,27%% от французите са получили поне една доза от ваксината, на фона на 61,7% в Белгия, 58,6% в Нидерландия, 56,7% в Италия и 54,7% в Германия.

Кампанията обаче привлече огромно внимание заради положителния си подход: любов, физическа близост, споделени преживявания, свобода.

"С всяка имунизация животът се завръща. Хайде да се ваксинираме", гласи подзаглавието на кампанията на здравната служба.

Промоционалните материали бяха публикувани на 2 юли малко след като започна фазата за имунизиране на най-младите хора във Франция. Именно към тях е насочено и посланието на медиците: "да стимулираме и убедим населението, особено младежите, да се възползват от ваксините".

"Нашето послание "Да, ваксината може да има желани ефекти" предава много позитивна идея към гражданите, като снимките ни напомнят за близките срещи, докато правят препратка с намигване към термина "нежелани ефекти", който се чува често по повод ваксините срещу Covid-19", пишат авторите на кампанията.

Плакатите ще бъдат разпространени през градската рекламна мрежа и в различни обществени места като барове, ресторанти, спортни зали и др. Регионалната здравна служба ще ги използва и в комуникацията си през социалните мрежи.

Според Ouest France, идеята за рекламната визия е на агенцията Zimages.


Примерът на Лондон: Футболните клубове превръщат стадионите си в гигантски ваксинационни центрове

Трите урока от Джърси: Как британският остров убеди гражданите си да се ваксинират



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Задържан е Червения пират, заплашвал съдия Цариградска и Мария Габриел

Той е разследван за заплахи срещу магистрати

21:05 - 29.02.2024
Живот

Как създатели на подкаст успяха да открият терористка, която от 30 години се укрива в Германия

Тя е бивша терористка, която от 30 години живее в нелегалност, но преди дни е заловена и арестувана благодарение на изследовател от сайта Bellingcat и двама.. създатели на подкаст.

19:25 - 29.02.2024
Важно днес

Бившето руско консулство във Варна ще бъде детска градина или общински офис

Дипломатите, които го обитаваха, бяха изгонени от България през 2022 г.

17:31 - 29.02.2024
Бизнес

Безос, Microsoft и Nvidia инвестират 675 млн. долара в стартъп за роботи с изкуствен интелект

Хуманоидните роботи ще бъдат използвани при недостиг на работна ръка

16:17 - 29.02.2024
Важно днес

Агенцията за закрила на детето откри "пропуски" в училището, от което изчезна Ивана

Според началник отдел в Главна дирекция "Контрол по правата на детето" в Агенцията Мариана Илиева в училищната среда има установени пропуски, а проблемите на Ивана са били силно подценявани.

15:02 - 29.02.2024