Ние може и да сме забравили вече за Covid-19, но в другата част на планетата ограниченията все още са факт. В Пекин затягат мерките, животът в Шанхай е блокиран пета седмица поред, но в една азиатска държава шоуто може да продължи и това е Южна Корея, където се проведе първото модно ревю от лукс тежка категория, а именно Dior.
Този уикенд френският моден гигант представи най-новата си колекция пред публика от знаменитости в Сеул.
Dior превърна престижния женски университет Ewha Womans в сцена за модното си ревю.
Програмата на шоуто включваше скейтъри, спускащи се по рампа, непосредствено преди моделите да се появят във вълни от жълто каре, прозрачен тюл и плисирани връхни дрехи. Марката също си партнира с университета като част от неговата менторска и образователна програма Women@Dior.
Под управлението на Мария Грация Киури, творческия директор на Dior, колекцията за есен 2022 слага очевиден акцент върху униформите. Визиите често се допълват с блузи и вратовръзки. Само късите поли и байкърските шорти допринасят за това, което марката описва в прессъобщението си като „пънкарски нюанси“.
Сред присъстващите знаменитости беше певицата Джису от корейската банда Blackpink. Джису е глобален посланик на Dior от миналата година. К-поп звездата беше в компанията други известни личности, включително фигуристката Ким Юна и корейско-американския рапър Джей Парк.
Шоуто е явен знак за нарастващата важност на южно-корейския пазар за Dior. Френската модна къща определи събитието като "безпрецедентно“. В изявление преди ревюто председателят и главен изпълнителен директор Пиетро Бекари на Christian Dior Couture, каза, че лейбълът "изгражда нови мощни връзки" със страната.
Уебсайтът на Dior посочва 23 бутика в Южна Корея. Седем от тях са в третия по големина квартал в Сеул - Гангнам. Водещият магазин на Dior отвори врати в столицата през 2015. Той е проектиран от носителя на архитектурна награда Pritzker Кристиан де Портзампарк.
В денят след шоуто, Dior отвори новия си концептуален магазин в модерния столичен квартал Seongsu-dong. Вдъхновен от централата на марката в Париж, просторният бутик разполага с градина на открито и салон с мебели от различни корейски дизайнери.
Dior не е първата европейска модна къща, която организира събития в Южна Корея, докато други азиатски дестинации (най-вече Китай) се оказват трудни за опериране на фона на ограниченията на Covid-19.
Louis Vuitton, например, представи своята мъжка колекция есен-зима 2021 в арт пространство извън Сеул. Едно от последните ревюта, наблюдавани от покойния креативен директор на марката Върджил Абло, включваше K-pop бандата BTS, които станаха посланици на Louis Vuitton по-рано през същата година.
Няколко други бранда също се стремят да назначават южнокорейски звезди за свои посланици, като Gucci, Loewe, Givenchy, Chanel, Prada и Alexander McQueen сред тези, които подписват с К-поп музиканти, актьори или и двете през последните години.
Всички колеги от групата Blackpink на Джису си партнират с големи луксозни марки. Росе е лице на Saint Laurent и Tiffany & Co., Лиза представлява Селин и Bulgari, а Джени работи с Chanel и Calvin Klein.
Междувременно отделът за дамско облекло на Louis Vuitton направи партньорство със звездата от Squid Game Хойон Джънг.
Данните показват, че разходите за луксозни стоки в Южна Корея са се върнали до нивата от 2019, съобщава консултантската фирма Bain & Company. Проучването на световния пазар на луксозни стоки за 2021 на фирмата отбелязва, че корейските купувачи, които избират да купуват у дома, а не в чужбина, са „повече от компенсирани за липсата на туризъм“ в страната.
Южна Корея сега е седмият по големина пазар на луксозни стоки в света, според фирмата за пазарни проучвания Euromonitor.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: