Ние може и да сме забравили вече за Covid-19, но в другата част на планетата ограниченията все още са факт. В Пекин затягат мерките, животът в Шанхай е блокиран пета седмица поред, но в една азиатска държава шоуто може да продължи и това е Южна Корея, където се проведе първото модно ревю от лукс тежка категория, а именно Dior.

Този уикенд френският моден гигант представи най-новата си колекция пред публика от знаменитости в Сеул.

Dior превърна престижния женски университет Ewha Womans в сцена за модното си ревю.

Програмата на шоуто включваше скейтъри, спускащи се по рампа, непосредствено преди моделите да се появят във вълни от жълто каре, прозрачен тюл и плисирани връхни дрехи. Марката също си партнира с университета като част от неговата менторска и образователна програма Women@Dior.

Под управлението на Мария Грация Киури, творческия директор на Dior, колекцията за есен 2022 слага очевиден акцент върху униформите. Визиите често се допълват с блузи и вратовръзки. Само късите поли и байкърските шорти допринасят за това, което марката описва в прессъобщението си като „пънкарски нюанси“. 

Сред присъстващите знаменитости беше певицата Джису от корейската банда Blackpink. Джису е глобален посланик на Dior от миналата година. К-поп звездата беше в компанията други известни личности, включително фигуристката Ким Юна и корейско-американския рапър Джей Парк.

Шоуто е явен знак за нарастващата важност на южно-корейския пазар за Dior. Френската модна къща определи събитието като "безпрецедентно“. В изявление преди ревюто председателят и главен изпълнителен директор Пиетро Бекари на Christian Dior Couture, каза, че лейбълът "изгражда нови мощни връзки" със страната. 

Уебсайтът на Dior посочва 23 бутика в Южна Корея. Седем от тях са в третия по големина квартал в Сеул - Гангнам. Водещият магазин на Dior отвори врати в столицата през 2015. Той е проектиран от носителя на архитектурна награда Pritzker Кристиан де Портзампарк. 

В денят след шоуто, Dior отвори новия си концептуален магазин в модерния столичен квартал Seongsu-dong. Вдъхновен от централата на марката в Париж, просторният бутик разполага с градина на открито и салон с мебели от различни корейски дизайнери.

Dior не е първата европейска модна къща, която организира събития в Южна Корея, докато други азиатски дестинации (най-вече Китай) се оказват трудни за опериране на фона на ограниченията на Covid-19.

Louis Vuitton, например, представи своята мъжка колекция есен-зима 2021 в арт пространство извън Сеул. Едно от последните ревюта, наблюдавани от покойния креативен директор на марката Върджил Абло, включваше K-pop бандата BTS, които станаха посланици на Louis Vuitton по-рано през същата година.

Няколко други бранда също се стремят да назначават южнокорейски звезди за свои посланици, като Gucci, Loewe, Givenchy, Chanel, Prada и Alexander McQueen сред тези, които подписват с К-поп музиканти, актьори или и двете през последните години.

Всички колеги от групата Blackpink на Джису си партнират с големи луксозни марки. Росе е лице на Saint Laurent и Tiffany & Co., Лиза представлява Селин и Bulgari, а Джени работи с Chanel и Calvin Klein.

Междувременно отделът за дамско облекло на Louis Vuitton направи партньорство със звездата от Squid Game Хойон Джънг.

Данните показват, че разходите за луксозни стоки в Южна Корея са се върнали до нивата от 2019, съобщава консултантската фирма Bain & Company. Проучването на световния пазар на луксозни стоки за 2021 на фирмата отбелязва, че корейските купувачи, които избират да купуват у дома, а не в чужбина, са „повече от компенсирани за липсата на туризъм“ в страната.

Южна Корея сега е седмият по големина пазар на луксозни стоки в света, според фирмата за пазарни проучвания Euromonitor.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Министерството на културата сваля решетките от входа на НС

Вратите са монтирани в нарушение на Закона за културното наследство въпреки искането на НСО

Алисия Викандер е звездата в новия сериал на HBO

"Ирма Веп", или когато границите между роля и реалност изчезнат

OLX отчита скок от 71% в търсенето на имоти с цел наем

Най-търсени са двустайните апартаменти за наем и покупка, а най-слабо търсени са едно- и четиристайни

НС запази поста на Мирослав Иванов и сравни нивото на дебатите в зала с мач на "Светкавица"-Вълчи дол и "Ураган"-Суворово

Десислава Атанасова и Андрей Гюров премериха рейтинга на Народното събрание преди и след ГЕРБ

Ресторантьорите пак са недоволни - този път от ДДС на бирата и виното

Собствениците на заведения и хотели се оплакват от "целенасочен удар срещу бранша"

Видяхте ли "най-ясната снимка на слънцето, заснемана някога от НАСА?". Не, не сте

Автор на кадъра е фотограф, който твърди, че е ползвал снимки от телескопа си и ги е обработил софтуерно

Кой ще купи McDonald's в Русия?

Трима кандидати за сделка. Възможно е тя да е "непарична" - с опция веригата за бързо хранене някога да се завърне