На теория всички искаме да живеем в чист и подреден град, да имаме красива и зелена градска среда и да можем да се разхождаме в парковете, без да газим фасове и да подритваме пластмасови бутилки.
На практика обаче няма софийски парк, в който човек да може да пусне децата да играят, без да се притеснява, че има риск да паднат и да си одерат лицето в счупено стъкло.
Все пак, има светлина в тунела. На празника на София, 17 септември, стотици граждани се включиха в организираната от British American Tobacco (БАТ) инициатива "Пчелен мед за смет" и събраха близо 200 килограма неправомерно изхвърлени отпадъци в Борисовата градина.
Това е второто годишно издание на екологичната акция, която цели освен почистване на парка, популяризиране на отговорното отношение към градската среда и превенция срещу замърсяването с дребни отпадъци.
Сред неправомерно извърлените боклуци, които доброволците събраха, имаше фасове, пластмасови и стъклени бутилки, капачки, метални предмети и още купища отпадъци, за които въображението и на най-гениалния фантаст няма да се сети.
Участниците, които предодаха отпадъци получиха символичен подарък бурканче с мед, а за тези с най-голямо събрано количество боклук, се състоя награждаване с допълнителни изненади. Вечерта се състоя и второто издание на церемонията по връчването на наградите „Златната пчела“.
Организаторите от БАТ България и Парк-театър Борисова градина раздадоха награди на Юлиан Вергов и Боряна Братоева за най-добри съответно мъжка и женска роля в представления, играни на сцената на парк-театъра, а British American Tobacco Bulgaria бяха отличени за прилагане на екологични, социални и корпоративни политики и инициативи (т.нар. ESG - environmental, social and corporate governance).
Кампанията „Пчелен мед за смет” е част от годишната ESG програма на БАТ България за устойчиво развитие на компанията и подкрепя националната годишна програма „Да изчистим България заедно“.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: