Китайският гигант Temu ще бъде разследван от Европейската комисия по обвинения, че не успява да спре продажбата на незаконни продукти в онлайн платформата си. Това става ясно от съобщение на изпълнителния орган на ЕС.
Проверката идва само пет месеца, след като Temu беше добавен в списъка на големите онлайн платформи, които оперират в ЕС. Включването му означава, че той трябва да отговаря на изискванията съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) на блока. Това е широкообхватен наръчник с правила, чиято цел е да следи за безопасността в онлайн платформите.
Предварителен анализ е установил, че Temu може би не успява да изпълнява задълженията си по европейското законодателство. Разследването ще се съсредоточи върху това какви мерки се взимат срещу "нелоялните търговци", които продават нерегламентирани стоки. Комисията обаче не посочва за какви точно незаконни продукти става въпрос.
Тя ще проверява и потенциално "пристрастяващия" за потребителите дизайн на сайта. На него могат да бъдат намерени различни типове "игри" за печелене на награди и точки за закупуване на стоки.
От месеци има опасения, че в платформата се разпространява и съдържание, което може да е незаконно. Подобни оплаквания вече бяха изразени в жалба от паневропейската организация на потребителите BEUC и 17 от нейните национални членове.
С мотото "пазарувай като милиардер" Temu бързо се разрасна на европейския пазар след стъпването ѝ на него си през април миналата година. Онлайн търговецът на дребно продава всичко - от козметика и дрехи до мебели, техника и пособия за дома, доставени директно от Китай. Сайтът има близо 92 млн. потребители, които го изполват на територията на ЕС.
"Искаме да гарантираме, че Temu спазва Закона за цифровите услуги. Особено като гарантира, че продуктите, продавани на платформата им, отговарят на стандартите на ЕС и не вредят на потребителите", заяви Маргрете Вестагер, еврокомисар за въпросите по конкуренцията.
В изявление говорител на китайската компания заяви, че Temu "приема сериозно задълженията си по DSA" и непрекъснато инвестира в системи за защита на потребителите. Гигантът посочва, че ще сътрудничи на ЕС в хода на разследването.
Ако бъде установено нарушение, DSA предвижда големи глоби, които могат да достигнат до 6% от глобалния оборот на платформата.
Един бизнес похарчи $21 милиона за три реклами на Супербоул и всички вече знаят името му
ЕК ще удари с мита поръчките от Shein и Temu
Китайската Temu се изправя пред по-строги регулации в Европейския съюз