По данни на Еврокомисията замърсяванията от автомобилите водят до 70 000 случая на преждевременна смърт на година. Това е три пъти повече от броя на загиналите при катастрофи.
В тази връзка Европейската комисия предлага нови мерки за борба с вредните емисии от автомобилите.
Бяха разкрити детайли за новия екологичен стандарт - Евро 7, който трябва да влезе в сила от лятото на 2025 г.
Новите мерки включват по-строги ограничения на вредните емисии азотни оксиди и фини прахови частици. Включително нови стандарти за замърсяванията от спирачки и гуми. Обмисля се дали спирачките на автомобилите да бъдат задължително от затворения барабанен тип, защото така не се отделят вредни частици в атмосферата.
Освен това, комисията предложи по-ниски граници на емисиите за камиони и определи нива за леки автомобили и микробуси от най-ниските стойности на текущия стандарт "Евро 6". Така например ограниченията за азотен диоксид за дизелови автомобили ще бъдат намалени до 60 милиграма на километър, сегашния стандарт за бензинови автомобили.
Предложението разширява обхванатите условия на шофиране, като екстремни температури и кратки ежедневни пътувания до работното място. Той също така удължава периода, за който трябва да се прилагат стандартите, като го удвоява за автомобил до 200 000 километра или 10 години.
Миналия месец Европа обяви, че от 2035 г. ще бъде забранена продажбата на нови коли с дизелови и бензинови двигатели.
Европейската асоциация на производителите на автомобили ACEA заяви, че предложението за новия стандарт ще доведе до по-високи разходи за превозни средства с много ограничени ползи за околната среда и рискува да забави прехода към транспорт с нулеви емисии.
По-специално за камионите, производителите ще трябва да прехвърлят ресурси от инвестиции в батерии и превозни средства с горивни клетки.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: