Европейската комисия започва разследване във връзка с практика на гиганта в продажбата на билети за концерти Ticketmaster. Това съобщават няколко издания, сред които британският вестник "Guardian", като се позовават на свои източници.
Изпълнителният орган на ЕС ще проверява т.нар. "динамично ценообразуване" в платформата. Това е евентуално повишаване на цените на концертите в зависимост от търсенето.
Разследването идва на фона на скорошен спор около билетите за турнето на групата Oasis, които бяха разпродадени само за десет часа след пускането им. Фенове останаха разочаровани, след като споделиха за технически проблеми с платформата при покупката. Тези, които са успели да си купят билети, се оплакаха, че цените са били по-високи от първоначално обявените. Става дума за завишаване на цени от 135 до 350 британски паунда.
Турнето на Oasis ще бъде предимно във Великобритания, но много потребители от ЕС също висяха с часове във виртуалните опашки в опит да купят билети за някоя от датите.
"Guardian" пише, че американският гигант е бил уведомен, че може да е нарушил законите в Европа и във Великобритания заради "динамичното ценообразуване".
Ticketmaster е оправдавал преди използването на тази практика, като я сравнява с услугите на авиокомпаниите и хотелите, които увеличават цените си в зависимост от търсенето и периода. Компанията също така казва, че стойността на билетите се определят от изпълнителите и техния мениджмънт.
Динамичното ценообразуване за концерти е широко разпространено в САЩ и от години предизвиква остри критики както срещу Ticketmaster, така и срещу самите артисти.
Европейската комисия потвърди, че проучва динамичното ценообразуване и как то отговаря спрямо законодателството на ЕС. Очаква се проверката да открои проблемите, свързани с тези действия.
След това евродепутатите ще могат да потърсят решения, които биха могли да стигнат до евентуална забрана. В момента противоречивата практика не е незаконно.
Говорител на ЕК обаче посочва, че тя може да нарушава някои директиви на ЕС - например ако цената се увеличава, след като потребителят вече е поставил билета в онлайн кошницата си, или ако компаниите не предоставят на феновете "необходимата съществена информация" за билетите, преди те да бъдат закупени.
С този случай ще се заеме и Британският антимонополен орган (CMA). Той съобщи, че "спешно преразглежда" използването на динамичното ценообразуване след вълната от недоволство за продажбата около турнето на Oasis следващата година. ю