Европейският съюз ще отвори разследване срещу Facebook и Instagram за потенциални нарушения при модерирането на съдържание в двете платформи. Това съобщава европейското издание "Politco", като се позовава на свои източници.
Проверките ще бъдат насочени към различни въпроси, включително работата на компанията майка на двете социални мрежи Meta с реклами, особено политически. Разследването ще е съгласно новите правила по Закона за цифровите услуги (DSA). Съгласно него големите платформи като Facebook, Instagram и TikTok трябва да предприемат повече действия за справяне с незаконното съдържание и рисковете за обществената сигурност.
Това идва на фона на разкритията за руска кампания във Facebook, която се опитва да оказва влияние за предстоящите европейски избори, като прокарва прокремълски наративи с реклами, закупени чрез фалшиви акаунти.
Ще бъде проверявано и как Meta управлява рекламите си - особено тези с политическо съдържание. Социалните мрежи на гиганта трябва да гарантират, че всякакви политически реклами или такива, които използват изкуствен интелект, са ясно обозначени като такива съгласно DSA.
На последната пленарна сесия преди изборите евродепутатите изразиха притеснение относно евентуална руска намеса във вота. Те приеха резолюция, с която изразяват безпокойството си и от опитите на Русия за намеса в парламентарните избори на България.
Към момента обаче няма официална информация от ЕС какъв точно ще бъде обекта на разследването, което ще бъде заведено срещу Meta.
През октомври Комисията поиска от технологичната компания да отговори за материали, свързани с нападението на "Хамас" срещу Израел, а през ноември поиска информация за честността на изборите. Едва миналия месец обаче ЕС поиска информация за алгоритмите, дълбоките фалшификати и начина, по който се ограничава видимостта на някои акаунти или публикации.
Говорителят на Meta Бен Уолтърс заяви, че компанията има "добре установен процес за идентифициране и намаляване на рисковете" в своите платформи.