Birkin за бедни от Walmart - чантата за $80, която превзе TikTok Снимка: © Копието на Walmart (ляво), Birking bag (дясно)

Чантите Birkin на френската модна къща Hermés винаги са били символ на изтънченост, богатство и лукс. Цените започват от 10 хиляди долара и на търг най-ексклузивните модели могат да достигат до космически цени. Купувачите често чакат с години, за да се сдобият с емблематичната чанта. Но какво се случва, когато ексклузивността на лукса започне да се предлага в супермаркет?

Най-голямата американска верига супермаркети Walmart намери решение за всички, които искат да се "потопят в лукса", но на достъпна цена. Компанията пусна очевидна имитация на луксозната чанта Birkin - при това само за 78 долара, което е с няколко хиляди по-евтино от оригиналната стока. "Двойникът" на Hermès Birkin бързо стана хит в социалните мрежи като зарадва едни и вбеси други.

Walmrt предлагаше онлайн две колекции под марките KAMUGO и Aidrani, които се състоят от серия кожени чанти в три различни стила и четири цвята. Всеки от моделите копира формите на най-известната чанта в света Birkin, като дизайнът, елементите отпред и размерът на дръжките съвпадат.

Почти идентичната визия веднага беше забелязана от потребителите в TikTok, където бюджетната чанта се превърна в хит. Те ѝ дадоха и друго по-подходящо име - "Wirkin bag", защото е таргетирана към хора от работническата класа, които рядко могат да си позволят луксозни стоки.

Един от първите акаунти в TikTok, които привличат вниманието към модната находка, е на американката Кристи (styledbykristi). Във видео, събрало над 8,8 млн. гледания, тя се хвали със закупената от нея имитация от Walmart за 79,99 долара. Чантата се доближава много до дизайна на подобен артикул на Hermès Berkin, чиято цена е над 28 хил. долара.

"Тя е толкова красива. За 80 долара можете да се преструвате, че имате Birkin. Искам да кажа, че всички сигурно ще разберат, че не е оригинал, защото кой, по дяволите, ще похарчи толкова пари за истинска Birkin. Не и аз", казва Кристи.

@styledbykristi Walmart Birkin. Thanks for the recommendation @Jessi My ♬ original sound - StyledByKristi

Последва цяла вълна от стотици видеоклипове с разопаковане на пратки от въпросната чанта под хаштага #walmartbirkin.

Малко след като стана вайръл, Wirkin чантата беше напълно разпродадена на уебсайта на Walmart. Впоследствие тя напълно изчезна от секцията с предлагани.

Въпреки процъфтяващата популярност на дубликата на Birkin, веригата супермаркети премахна всякакви предишни обяви за артикула си. Старите онлайн линкове вече водят към съобщение: "Не можем да намерим тази страница".

Не всички обаче харесаха дубликата. Потребителите с ограничен бюджет се радват на възможността да имат чанта, толкова близка на външен вид до тази, за която копнеят. Докато знаменитостите и тези, които притежават Birkin, се чудят как евтиното копие изобщо е стигнало до пазара със сходната си структура и естетика със запазената марка Birkin.

Бюджетната чанта, предлагана в Walmart, си спечели и редица критики, включително, че е "менте с нулево качество".

Модната инфлуенсърка Джесика Елис смята, че някои хора са си купили аксесоара не защото им харесва, а само защото е станал популярен.

Снимка на оригинална чанта Birkin.


Засега нито Hermès, нито Walmart са направили публичен коментар за еуфорията около Wirkin. Не са ясни и причините, поради които артикулът вече не се предлага на уебсайта на веригата супермаркети.

Модното издание "Glamour" пише, че вайръл чантата вероятно е привлякла вниманието на адвокатите на френския луксозен бранд. Продуктите, които много приличат на емблематични дизайнерски артикули, без открито да нарушават търговската им марка, се намират в правна сива зона.

Мнозина твърдят, че културата на дубликатите е вредна за околната среда, тъй като създава евтина алтернатива на висококачествен продукт. Докато Birkin се изработва ръчно от естествена кожа, имитацията на Walmart е пример за бърза мода и е направена от синтетични материали.

От години индустрията за луксозни стоки се бори с процъфтяващия пазар на фалшиви или имитиращи артикули, като според някои оценки той трупа печалби от няколко трилиона долара. През последните години купуването на реплики или "ментета" се превръща и в тренд сред много младежи.

Да си купиш менте вече не е табу, а тренд: Защо младите харесват фалшификати?

Чанти Gucci в магазин "Ловци на ментета": Модните марки търсят нови начини да се борят с фалшификатите


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Хиляди гледат финала на Световното по волейбол на голям екран пред храма "Св. Александър Невски"

Българският отбор играе срещу тима на Италия

14:45 - 28.09.2025
Важно днес

"Восъчните" Доналд и Мелания Тръмп станаха повод за шеги в България и Северна Македония

Американският президент Доналд Тръмп и съпругата му Мелания изглежда са усвоили до съвършенство умението да позират за снимки

14:00 - 28.09.2025
Важно днес

Камион се запали на магистрала "Тракия" и допълнително затрудни движението

Километрични задръствания затрудняват движението по магистралата

12:39 - 28.09.2025
Живот

Тийнейджър вкъщи: родителска GPS навигация

При всички положение, ако чуете "ок, бумър", разговорът ви е приключил, дори да не е последвал звук от тръшната врата.

12:05 - 28.09.2025
Живот

Внучката на Доналд Тръмп рекламира модната си марка в Белия дом

18-годишната Кай Тръмп публикува серия от снимки и видеа, заснети в Белия дом, за да рекламира суитчъри с инициалите ѝ

11:47 - 28.09.2025
Важно днес

Лена Бориславова обясни отсъствието си от форума на ПП

Асен Василев е единственият кандидат за председател на партията

09:58 - 28.09.2025