Някои хора се обличат с много пари, други – с много стил.
При първите марките често се афишират сами, освен ако не става дума за високата класа на Loro Piana, Brunello Cucinelli, The Row и още няколко бранда от този калибър.
Да се облечеш добре с по-ограничен бюджет въобще не е невъзможна задача, но се изискват известни умения. Първо - купувайте по-малко, но по-добри неща. Второ - пазарувайте онлайн, за да можете да пробвате вкъщи на спокойствие и да върнете онова, което не ви харесва. В онлайн магазините няма място за табели от типа “Закупена стока не се връща” - точно обратното.
Трето, което е най-важното - намерете марки, които не са супер популярни и чийто кройки ви стоят добре и се дръжте за тях.
Fashion Days ни поканиха да се разтърсим из техния сайт, където има интересни оферти в средата на сезона. Пролетта в последните години или лесно пуска лятото на мястото си или трудно си пробива път от зимата, но тази година май ще имаме истински сезон на тренчкота.
Кампанията на Fashion Days на прага на най-хубавата част от годината е посветена на The Gatekeepers. Това са хората, която знаят хубавите неща и места, но не публикуват стори за тях в Инстраграм, не се тагват. Когато ги питате “Тази рокля каква е?”, те ви отговарят само с “Ще ти кажа” и после сменят темата. Или ако благоволят да ви кажат, ви застрелват с някоя марка, която не сте и чували никога.
Ние няма да правим точно това, ще сме по-благосклонни като махнем маските на The Gatekeepers и ви разкрием малко лични тайни.
Направихме микс от “неща, които трябва да си купим, защото са яки и са намалени”; “марки, които ги няма в България” и “новите хитове”.
Първо ви обръщаме внимание към един доста нов бранд, който си поставя за цел да наруши ритъма на модната индустрия, като работи за по-съзнателен избор от страна на потребителите и за един по-смислен и дълготраен гардероб.
Става дума за IVY OAK - базиран в Берлин и основан от Каролин Генц през 2016 г.
Марката има много характерен почерк, харесва женствеността. Като се срещнете отблизо с нея ще забележите висококачествените материи и вниманието към детайла.
По отношение на ценообразуването от IVY OAK имат също интересна политика. “Вярваме, че имате право да знаете. Намаляваме ненужните разходи, където можем, и вместо това инвестираме спестените средства в качеството на нашите облекла.”, казват от германския бранд и обещават, че ще ви продадат отговорно изработени дрехи, които издържат дълго.
За последното можем да гарантираме от личен опит.
Спряхме се на две флорални рокли - една дълга от органичен памук, а другата - до коляното от вискоза.
И двете могат да се стилизират така, че да изглеждат по-спортно или по-елегантно в зависимост от обувките, аксесоарите - дали отгоре слагате сако или кожено яке.
Щом ще си разкриваме всички тайни за пазаруване, следва да споделим и още няколко полезни съвета.
Правилният такъв е да не пазарувате на принципа “търся бяла” риза и купувам каквото ми излезе. Ако не знаете какво поръчвате като бранд, може неприятно да се изненадата от кройка и качество. Затова по-скоро анализирайте марките, които вече знаете и оценявате високо и вижте в какво са най-добри. Запомнете каква е номерацията им и се ориентирайте вие къде сте в нея.
Ние, например, най-отговорно можем да кажем, че сред най-качествените и удобни кецове за лятото са тези на Lacoste.
За разлика от повечето модели с много тънки и равни подметки, при които усещате всяка неравност на земята, техните са приятно ергономични и удобни за повечето хора.
Бялата гуменка е като малката черна рокля - отива на всичко, приятно разчупва по-строги аутфити и можете да се носи (почти) навсякъде.
Между другото тази година Lacoste преживяват нещо като ренесанс. От скучна марка за застаряващи хора, дрехите с крокодила изведнъж влязоха отново във фийдовете ни и то не просто, защото Григор Димитров смени Nike с Lacoste.
Кулминацията на това усещане беше появата на Зендея на премиерата на Challengers с правен за нея аутфит от новата модна директорка на Lacoste - Пелагия Колотоурос.
Challengers е романтичната спортна драма с режисьор Лука Гуаданино (Call Me By Your Name, Susperia, Bones and All).
Не по-малко интересно е коя е Пелагия Колотоурос. Кариерата на Колотоурос тръгва от Calvin Klein през 1997 г. През последните години тя работи с The North Face и adidas за линиите Yeezy на Канйе Уест, Ivy Park на Бийонсе и с Фарел Уилямс.
С колекция 2024 дизайнерката дава нова енергия на марката в духа на „Лудите години" на Франция. Става дума за десетилетието между 1920 и 1930 г., известно в историята като Années Folles. Това е времето на Рене Лакост, познат като Крокодила. Той е тенисист номер едно в света между 1926 - 1927 г., а Париж е световна столица на креативността, изкуствата и социалния обмен.
За да уважим марката, избрахме и една тенис пола, която, ако сте по-смели и с достатъчно фантазия, можете да стилизирате и до интересно ежедневно облекло.
Спортните дрехи имат много леки и немачкаеми материи и са направени да са приятни за кожата, въпреки че са изцяло синтетични. Те никога не залепват за тялото, няма да ги видите и да се наелектризират.
Докато сме на Зендея, можем само да кажем, че тя носи Loewe - на вид класически стилетос, само че с много интересни токчета. В сайта на Fashion Days все още няма обувката с тенис топката, но откриваме две предложения с фигура за шах и един чифт чехъл на ток, който ако се загледате, ще разпознаете шишенце за лак.
Криейтив директор на испанската модна марка е Джонатан Андерсън.
Връщаме се обратно близо до земята с още един симпатични кецове на Off-White с цвят морски пясък. Представяме си ги с ленени дрехи, органичен памук, коприна и разбира се - деним.
Колкото и да не сме привърженици на това да се следват “най-модерните” неща, ще обърнем внимание на актуалните дълги дънкови поли.
Тази е на друга must -have за добрия стил марка – All-Saints.
All Saints е британски бранд, който винаги е готов за купон. Може би най-добрите slip-dresses, потници с тънки презрамки, интересни чанти и разкошни кожени якета.
Мъжките колекции на All-Saints също са забележителни, така че не ги подминавайте.
Трудно ни беше да изберем какво да покажем, но водейки се от намаленията, направихте селекция на няколко кожени якета - универсалната дреха за поне 50% от месеците в годината на нашата географска ширина.
Избрахме един стил, но в различни вариации.
Модел Balfern с капси и Balfern Heart, последвани от уголемения модел на AllSaints.
Добавяме към тях и този флорален slip-dress, който може да се носи цяла година. Зимата му добавят каубойски боти и обемен едноцветен пуловер, а лятото само махате пуловера.
За малко да забравим още една марка, която топ в листата ни, когато се каже кецове - Golden Goose. Разпознавате ги по звездата и леко мърлявия вид, който казва - "аз съм премиум бранд и мога да си го позволя”. Марката е италианска, а кецовете ѝ са със статут на модни икони. Рядко променят външния си вид и могат да се носят с години - така и така никога не ги виждате нови.
И стигаме до едни разкошни намаления на The North Face.
Този модел на американския аутдоор бранд сигурно ви е познат, има го от години и стои много добре и в градска среда в студените месеци. Комбинацията от текстури и белият цвят са това, което ни грабна окото. Разбира се и атрактивната крайна цена.
Още един планинарски модел ни замисли дали не е сега моментът да инвестираме в нов чифт обувки за хайкинг - моделът е VECTIV™ Exploris Mid FUTURELIGHT™. Отново отстъпката в комбинацията с качеството на The North Face са мотив за нашия избор.
Докато правим селекцията, забелязваме един трик на сайта на Fashion Day, направен специално за консерви като нас, които знаят какво искат и трудно излизат от коловоза си.
Става дума за опцията “Подобни продукти”. Тоест, под артикула, който сте разгледали, ви излиза още от същото, само че на други производители. Ако не ви е страх, тествайте с нещо различно. Днес, ние тотално свалихме броните пред вас, но молим, когато ви попитат “Тази рокля каква марка е”, отговорете само с две думи – Fashion Days.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: