ГЕРБ политизира войната по пътищата под претекст, че почита жертвите от катастрофата на бул. "Сливница" Снимка: © Screenshot

Депутатът от ГЕРБ Мартин Харизанов излезе на пленарната трибуна с идеята да почете паметта на двамата младежи, които загинаха при тежката катастрофа на столичния бул. "Сливница". Речта му обаче се превърна по-скоро в назидателен урок към останалите депутати за липсата на мерки и отговорност.

Той цитира черната статистика на загиналите при пътни инциденти през първото тримесечие на годината и критикува МВР, чиито "показни акции" не били достатъчни за овладяването на всекидневните нарушения по пътищата.

"Зад тези цифри стоят съдбите на реални хора и стотици почернени семейства. Техните погледи са вперени към нас - хората в тази зала. Призовавам ви да сведем глава, да поемем отговорност и да предприемем реални действия за прекратяване на войната по пътищата", каза той пред депутатите.

Харизанов упрекна и служебния кабинет на президента Румен Радев за липсата на действия, въпреки че правителството си е поставило за приоритет именно решаването на този проблем. Депутатът от ГЕРБ изрази разочарование и от останалите партии, както и от прокуратурата, но беше особено лаконичен по отношение на пътните инциденти по време 10-годишното управление на ГЕРБ.

"Ше кажете ГЕРБ управлява 10 години? Така е, но не ГЕРБ спря изграждането на пътната мрежа в страната в търсене на политически дивиденти. Припомнете си при кой министър беше установен чадър над Георги Семерджиев", каза той с препратка към правителството на Кирил Петков и инцидента на бул. "Черни връх" от юни 2022 г.

Харизанов обаче изтъкна, че темата не трябвало да се политизира и всички трябвало да поемат отговорност за войната по пътищата.

"Да отговорни сме за войната по пътищата, но не само ние и само вие, а всички вкупом", допълни той, като призова всички партии за незабавни мерки по проблема.

Депутатът поиска незабавно да бъдат изготвени мерки срещу "престъпното поведение на пътя", както и кръгла маса, на която да се дискутира този сериозен проблем.

"Да направим предложения за промени в закона, но такива, които да наказват и да превентират убийствата на пътя. Повече не можем да останем слепи и глухи за почернените семейства. Длъжни сме да почетем паметта на хиляди българи, загинали във войната по пътищата, като я прекратим", заключи Харизанов.

Думите му предизвикаха остра реакция от страна на Георги Свиленски от БСП, който заяви, че някои политици използват жертвите по пътищата, за да извлекат за себе си политически дивиденти.

"Това, което започва да става в тази зала, не ми харесва. Всички партии използвате трагедия, случила се преди няколко дни, за да извличате политически дивиденти. Това, което всички състави на транспортна комисия от 2013 г. досега, сме се опитвали да не го допускаме, виждам днес с очите си как се случва", каза той.

Свиленски критикува както ГЕРБ, така и ПП-ДБ за това, че вчера са имали възможност да включат темата за законодателни промени в дневния ред на правната комисия, но не са го сторили.

"А днес правите декларации колко било важно. Хайде да спрем с лицемерието. Хайде да сложим темата там, където и е мястото“, призова той.

"ГЕРБ замете мерките за по-безопасна София, а се активизира след поредния инцидент"

Темата за пътната безопасност влезе и в извънредно заседание на Столичния общински съвет, свикано именно заради катастрофата на бул. "Сливница", при която 18-годишен шофьор уби двама младежи. Представителите на ГЕРБ в местната власт решиха да потърсят отговорност за пътните инциденти от служебния вътрешен министър Иван Демерджиев.

В своя позиция групата на "Демократична България" критикува тези намерения, като посочва, че партията на Бойко Борисов се опитва да измести фокуса от себе си.

"Поредният трагичен епизод с фатален край от войната по пътищата в София предизвика закъсняла реакция след години бездействие на ръководството на Столична община. Всъщност много преди случилото се местната власт на ГЕРБ и ВМРО тотално неглижира пътната безопасност в София и апелите на опозицията в СОС да се вземат адекватни мерки", се казва в съобщението.

Общинските съветници от ДБ изтъкват, че още през 2020 г. са разработили План за пътна безопасност на София, който отчита значимия ръст на фатални инциденти в столицата и предлага конкретни решения. Документът обаче продължава да остава без реакция от местната власт, олицетворена в ГЕРБ и ВМРО.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024