ГЕРБ политизира войната по пътищата под претекст, че почита жертвите от катастрофата на бул. "Сливница" Снимка: © Screenshot

Депутатът от ГЕРБ Мартин Харизанов излезе на пленарната трибуна с идеята да почете паметта на двамата младежи, които загинаха при тежката катастрофа на столичния бул. "Сливница". Речта му обаче се превърна по-скоро в назидателен урок към останалите депутати за липсата на мерки и отговорност.

Той цитира черната статистика на загиналите при пътни инциденти през първото тримесечие на годината и критикува МВР, чиито "показни акции" не били достатъчни за овладяването на всекидневните нарушения по пътищата.

"Зад тези цифри стоят съдбите на реални хора и стотици почернени семейства. Техните погледи са вперени към нас - хората в тази зала. Призовавам ви да сведем глава, да поемем отговорност и да предприемем реални действия за прекратяване на войната по пътищата", каза той пред депутатите.

Харизанов упрекна и служебния кабинет на президента Румен Радев за липсата на действия, въпреки че правителството си е поставило за приоритет именно решаването на този проблем. Депутатът от ГЕРБ изрази разочарование и от останалите партии, както и от прокуратурата, но беше особено лаконичен по отношение на пътните инциденти по време 10-годишното управление на ГЕРБ.

"Ше кажете ГЕРБ управлява 10 години? Така е, но не ГЕРБ спря изграждането на пътната мрежа в страната в търсене на политически дивиденти. Припомнете си при кой министър беше установен чадър над Георги Семерджиев", каза той с препратка към правителството на Кирил Петков и инцидента на бул. "Черни връх" от юни 2022 г.

Харизанов обаче изтъкна, че темата не трябвало да се политизира и всички трябвало да поемат отговорност за войната по пътищата.

"Да отговорни сме за войната по пътищата, но не само ние и само вие, а всички вкупом", допълни той, като призова всички партии за незабавни мерки по проблема.

Депутатът поиска незабавно да бъдат изготвени мерки срещу "престъпното поведение на пътя", както и кръгла маса, на която да се дискутира този сериозен проблем.

"Да направим предложения за промени в закона, но такива, които да наказват и да превентират убийствата на пътя. Повече не можем да останем слепи и глухи за почернените семейства. Длъжни сме да почетем паметта на хиляди българи, загинали във войната по пътищата, като я прекратим", заключи Харизанов.

Думите му предизвикаха остра реакция от страна на Георги Свиленски от БСП, който заяви, че някои политици използват жертвите по пътищата, за да извлекат за себе си политически дивиденти.

"Това, което започва да става в тази зала, не ми харесва. Всички партии използвате трагедия, случила се преди няколко дни, за да извличате политически дивиденти. Това, което всички състави на транспортна комисия от 2013 г. досега, сме се опитвали да не го допускаме, виждам днес с очите си как се случва", каза той.

Свиленски критикува както ГЕРБ, така и ПП-ДБ за това, че вчера са имали възможност да включат темата за законодателни промени в дневния ред на правната комисия, но не са го сторили.

"А днес правите декларации колко било важно. Хайде да спрем с лицемерието. Хайде да сложим темата там, където и е мястото“, призова той.

"ГЕРБ замете мерките за по-безопасна София, а се активизира след поредния инцидент"

Темата за пътната безопасност влезе и в извънредно заседание на Столичния общински съвет, свикано именно заради катастрофата на бул. "Сливница", при която 18-годишен шофьор уби двама младежи. Представителите на ГЕРБ в местната власт решиха да потърсят отговорност за пътните инциденти от служебния вътрешен министър Иван Демерджиев.

В своя позиция групата на "Демократична България" критикува тези намерения, като посочва, че партията на Бойко Борисов се опитва да измести фокуса от себе си.

"Поредният трагичен епизод с фатален край от войната по пътищата в София предизвика закъсняла реакция след години бездействие на ръководството на Столична община. Всъщност много преди случилото се местната власт на ГЕРБ и ВМРО тотално неглижира пътната безопасност в София и апелите на опозицията в СОС да се вземат адекватни мерки", се казва в съобщението.

Общинските съветници от ДБ изтъкват, че още през 2020 г. са разработили План за пътна безопасност на София, който отчита значимия ръст на фатални инциденти в столицата и предлага конкретни решения. Документът обаче продължава да остава без реакция от местната власт, олицетворена в ГЕРБ и ВМРО.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

“Барса” се забавлява в Шампионска лига. ПСЖ с обрат във Франция

Реваншите изглеждат протоколни

00:04 - 10.04.2025
Спорт

Треньорът на “Черно море” атакува журналистка - не ѝ било работа да коментира играта

Според Илиан Илиев е "срамно" журналист да изказва мнението си

22:49 - 09.04.2025
Спорт

Магомед Рамазанов донесе и европейско злато на България

Първи медал за България от Европейското в Братислава

21:56 - 09.04.2025
Важно днес

Тръмп спря тарифите за ЕС и обяви 125% мита за Китай

В сряда вечер той обяви в социалната си мрежа Truth Social, че вдига митата за Китай до 124 % с незабавен ефект

20:47 - 09.04.2025
Политика

Снимка на деня: Палецът, с който ГЕРБ вкара БСП в правата линия

14 депутати от левицата аха да привикат Даниел Митов да отговаря за контрабандата в Пловдив

19:07 - 09.04.2025
Важно днес

Оставки в АПИ, но шефът на пътната агенция остава непоклатим

Отговорността за лошото състояние на пътя спря до "директор дирекция"

17:38 - 09.04.2025
Политика

Кметовете в тестето на "Новото начало", или как се печели местна власт без избори

Делян ПеевскиВ вече има и кмет на областен център

17:31 - 09.04.2025
Политика

Соя, мотоциклети и портокалов сок - менюто, с което ЕС смята да обложи САЩ

14 страни членки можеха да блокират решението, но Будапеща остана сама

16:57 - 09.04.2025