Казусът около съмненията в достоверността на данните за телевизионните рейтинги доведе до позиция на Сдружението за модерна търговия - обединение на най-големите търговски вериги в страната, които са сред основните рекламодатели на медийния пазар. 

От сдружението напомнят, че получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите. 

"В България достоверността на тази информация от години е поставяна под въпрос от различни участници в процеса. След дълъг период, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на  пийпълметрични данни, от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик. За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха", се посочва в позицията на Сдружението за модерна търговия. 

Организацията посочва, че достоверността на пийпълметричните данни е важно изискване за прозрачност на средата и призовават за "действия към осигуряване на доверието". 

"Логично е следващата стъпка да бъде мащабна дискусия, основана на най-добрите световни практики и опита, експертизата, отговорността и изискванията на всички участници в този процес – телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.

Вярваме, че доверието на всички заинтересовани страни следва да бъде осигурено като се гарантира безпристрастност на данните, прозрачна методология, възможност за регулярен контрол и механизми за медиация при спорове", се казва в писмото. 

NOVA се прехвърли на ГАРБ. Защо сега и какво може да означава?

Междувременно, Американската търговска камара в България (AmCham) също излезе с позиция по повод предложението на bTV за възстановяването на Потребителския комитет, който да обедини всички телевизионни оператори, агенции и рекламодатели. 

"Американската търговска камара в България намира за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки", се казва в писмото на организацията, към която се причисляват близо 340 компании. 

Смятаме, че само в открит и постоянен диалог между участниците на пазара, от една страна, така и с вслушване на обратната връзка и позиции на техните клиенти (рекламодатели), е постижимо изграждането на обновена система за измерване на аудиторията на българския тв-видео-уеб пазар, която разполага с акуратни и обективни данни, се казва още в позцията на AmCham. 

bTV предлага пазарът заедно да одитира тв рейтингите


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Александър Николов: Битовите потребители ще получат 25% компенсация за декември и 1/3 за януари

Азербайджан обещава по-големи количества газ за България през зимата

Конгресмен от САЩ допусна санкции срещу България заради ветото над Скопие

Клаудия Тени е съпредседател на групата за приятелство със Северна Македония и на Македоно-американското общество

Законодателните промени за съдебната реформа ще са готови за обществено обсъждане до седмица

Закрива се спецсъдът и спецпрокуратурата, променя се работата на ВСС и КПКОНПИ се трансформира

Преди 7 г. Австралия не пусна и Флойд Мейуедър

Върховенството на закона в Австралия - или как отказаха виза на боксьора заради сексуално насилие

Надежда Йорданова: Има сигнали срещу Гешев, които могат да са аргумент за отстраняването му

"Събираме още данни, за да се задействаме с отстраняването на главния прокурор", каза министърът

Джокович: Ще съдействам на властите, не исках фокусът да пада върху мен

Премиерът на Австралия защити решението на съда да депортира сърбина

Петков: Ще обявим парите от министерства и агенции към медии

Премиерът коментира здравните мерки, бунта на "Възраждане", темите за цената на енергията и Северна Македония