Големите търговски вериги и AmCham призоваха за прозрачна ТВ пийпълметрия

Казусът около съмненията в достоверността на данните за телевизионните рейтинги доведе до позиция на Сдружението за модерна търговия - обединение на най-големите търговски вериги в страната, които са сред основните рекламодатели на медийния пазар.

От сдружението напомнят, че получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите.

"В България достоверността на тази информация от години е поставяна под въпрос от различни участници в процеса. След дълъг период, в който медии, рекламодатели и агенции работиха с два източника на пийпълметрични данни, от няколко месеца рекламната индустрия разчита на един доставчик. За съжаление, това не сложи край на съмненията в обективността на измерванията, нито на споровете по темата, които през последните месеци се задълбочиха", се посочва в позицията на Сдружението за модерна търговия.

Организацията посочва, че достоверността на пийпълметричните данни е важно изискване за прозрачност на средата и призовават за "действия към осигуряване на доверието".

"Логично е следващата стъпка да бъде мащабна дискусия, основана на най-добрите световни практики и опита, експертизата, отговорността и изискванията на всички участници в този процес – телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.

Вярваме, че доверието на всички заинтересовани страни следва да бъде осигурено като се гарантира безпристрастност на данните, прозрачна методология, възможност за регулярен контрол и механизми за медиация при спорове", се казва в писмото.

NOVA се прехвърли на ГАРБ. Защо сега и какво може да означава?

Междувременно, Американската търговска камара в България (AmCham) също излезе с позиция по повод предложението на bTV за възстановяването на Потребителския комитет, който да обедини всички телевизионни оператори, агенции и рекламодатели.

"Американската търговска камара в България намира за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки", се казва в писмото на организацията, към която се причисляват близо 340 компании.

Смятаме, че само в открит и постоянен диалог между участниците на пазара, от една страна, така и с вслушване на обратната връзка и позиции на техните клиенти (рекламодатели), е постижимо изграждането на обновена система за измерване на аудиторията на българския тв-видео-уеб пазар, която разполага с акуратни и обективни данни, се казва още в позцията на AmCham.

bTV предлага пазарът заедно да одитира тв рейтингите


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024