Нискотарифната авиокомпания WizzAir трябва да представи спешен план за недопускане на закъснения и отмяна на полети от / до България.
Новината идва след среща на директора на "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) Анелия Маринова и представители на унгарското ръководство на превозвача.
По данни на ГВА - от началото на 2023 г. са получени над 500 жалби от пътници на WizzAir заради отменени или прекомерно закъснели полети, т.е. със забавяне от над 2 часа.
Над 200 от тези жалби не са били обработени от авиокомпанията, твърдят от ГВА, като от WizzAir обясняват този пропуск с "грешка в информационната система".
Един от случаите на конфликти между пътниците и авиокомпанията стана известен през месец май, когато пасажерите на полет от Абу Даби отказаха да слязат от самолета, след като заради дълго закъснение преди излитането екипажът е изпуснал графика на летище София и се наложи да кацне във Варна.
За месец юли 2023 г. има 38 отменени полети от летищата в България, като 69 са изпълнени с извънредно закъснение.
От ГВА са се договорили с WizzAir да започнат редовни срещи с цел "навременен обмен на информация" и да разгледат предложените в бъдещия план мерки за справяне със ситуацията на летищата.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: