- Мъск съкращава около половината от работната сила на Twitter;
- Служители завеждат колективен иск срещу Twitter;
- Байдън нарече Twitter "машина за лъжи";
- Големите рекламодатели изтеглят рекламите си.
Twitter Inc махна половината от служителите си в петък. Мъск опита да успокои потребителите и бизнеса, че най-ограничени са съкращенията в екипа, отговорен за предотвратяване на разпространението на дезинформация. В същото времето рекламодателите обявиха, че замразяват разходите си за реклама заради опасения относно модерирането на съдържанието.
От туитове на служители на социалната медия се разбира, че са уволнени екипи, отговарящи за комуникациите, управление на съдържанието, човешките права и етиката на машинното обучение, както и някои продуктови и инженерни екипи.
Този ход слага край на седмица на хаос и несигурност относно бъдещето на компанията при новия собственик Илон Мъск - най-богатия човек в света, който написа в Twitter в петък, че услугата преживява „огромен спад в приходите“ след оттегляне на рекламодателите.
Мъск обвини за загубите организации за граждански права, които притискат водещите рекламодатели в Twitter да предприемат действия, ако в социалната медия не бъде защитена модерацията на съдържание - опасения, силно актуални в контекста на ключовите избори за Конгрес във вторник.
Twitter has had a massive drop in revenue, due to activist groups pressuring advertisers, even though nothing has changed with content moderation and we did everything we could to appease the activists.
— Elon Musk (@elonmusk) November 4, 2022
Extremely messed up! They’re trying to destroy free speech in America.
„За съжаление няма избор, когато компанията губи над 4 милиона долара на ден“, написа Мъск в Туитър за съкращенията, добавяйки, че на всички засегнати са предложени тримесечни обезщетения.
Компанията мълчеше за размера на съкращенията до късно през деня, когато ръководителят на отдела за безопасност и почтеност Йоел Рот туитна потвърждение на вътрешните планове, прогнозирайки, че съкращенията ще засегнат около 3700 души, или 50% от персонала.
Сред освободените са били 784 служители от централата на компанията в Сан Франциско и 199 в Сан Хосе и Лос Анджелис, показват документи от агенцията по труда в Калифорния.
Рот казва, че орязването на служителите засяга около 15% от неговия екип, който отговаря за предотвратяване разпространението на дезинформация и друго вредно съдържание, и че Туитър запазва „основните възможности за модериране“.
Мъск обеща да възстанови свободата на словото и да не допусне Twitter да се спусне в „ада“. По време конференция на инвеститорите в Ню Йорк в петък, Мъск нарече натиска от страна на активистите „атака срещу Първата поправка“.
Президентът Джо Байдън каза в петък, че Мъск е закупил медийна платформа, която бълва лъжи по целия свят.
„И сега за какво се тревожим всички: Илон Мъск излиза и си купува нова играчка, която бълва лъжи по целия свят... В Америка вече няма редактори. Няма редактори. Как да очакваме децата ни да разберат какъв е залогът?"
Големите рекламодатели от няколко месеца споделят опасения относно поглъщането на Twitter от Мъск.
Марки, включително General Motors Co (GM.N) и General Mills Inc (GIS.N), обявиха, че спират да рекламират в Twitter, докато не видят новата посока на платформата.
Хаосът в Туитър продължава: С анонимни имейли Мъск започва да уволнява хиляди служители
Не е само Стивън Кинг: Големите рекламодатели замразяват плащанията към Twitter
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: