Не е само Стивън Кинг: Големите рекламодатели замразяват плащанията към Twitter Снимка: © Getty Images

Докато Илон Мъск търси начини да увеличи приходите на Twitter за сметка на най-известните му потребители - платформата започва да губи пари от единствения си голям източник на финансиране.

Мъск твърди, че компанията вече има "огромен спад" на приходите заради оттеглянето на рекламодатели "под натиска на активистки групи" - "въпреки че нищо не се е променило с модерацията на съдържанието и направихме всичко, за да умиротворим активистите".

"Това е изключително сбъркано! Те се опитват да унищожат свободното слово в Америка", оплаква се още той.

Милиардерът не посочва каква е конкретната щета от спрените рекламни договори, но вече няколко големи компании обявиха публично, че замразяват отношенията си с Twitter, докато не се изясни какво ще се случва в платформата при новия ѝ собственик.

  • Сделката за Twitter, която Илон Мъск беше принуден да приеме след множество приливи и отливи на ентусиазъм, притиснат от съдебен процес, му струва 44 милиарда долара.

CNBC съобщава, че две от компаниите-съперници на Tesla - General Motors и Audi - са решили да спрат временно разходите си за реклама в Twitter. Големият производител на хранителни стоки General Mills също е сред рекламодателите, които са се оттеглили от отношенията си със социалната мрежа.

Гигантът в рекламния бизнес Interpublic Group препоръча на своите клиенти да спрат всички платени публикации в Twitter поне за една седмица, докато не се получи по-голяма яснота за плановете на платформата за повишаване на доверието и сигурността на потребителите.

Mondelez, Pfizer и цялата група Volkswagen се присъединиха към временния бойкот на Twitter.

Основните подозрения на рекламодателите са свързани с това, че новото управление на Twitter ще остави много по-слаба модерация на съдържанието в унисон с либертарианските разбирания на собственика му.

  • Според вътрешна информация най-богатият човек в света иска да съкрати около 3700 служители на Twitter, което е около половината от работната ръка, за да намали разходите - част от тях разбраха, че са уволнени в петък.
  • Това доведе до насрещни искове заради нарушението на изискването за предизвестие на работниците.

Самият Мъск не си помага в последните дни, като се включва в безсмислени спорове с популярни личности като Стивън Кинг или представителката на лявото крило на Демократите в Конгреса Александрия Окасио-Кортез, които открито го критикуват за намеренията му да ги таксува по 8 долара на месец за верификация на профилите.

Журналистът Кристофър Инграм описва накратко финасовата ситуация на Мъск:

  • Дългово обслужване: 1 млрд. долара
  • Оперативни разходи: 4 млрд. долара
  • Абонамент за Twitter Blue: 8 долара
  • "Някой, който е силен в икономиката, може ли да ми помогне да направя бюджет върху това?", коментира той.

Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024