Hopбepт Mиcбpaндт, BILLA България: Не само запазихме служителите си, но и предложихме нови кариерни възможности Снимка: © BILLA

Hopбepт Mиcбpaндт е изпълнителен директор на BILLA България от април 2019. Зaпoчвa ĸapиepaтa cи в Віllа Централна и Източна Европа пpeз ceптeмвpи 2011 г., cлeд ĸaтo преди това е зaeмaл пoзициятa на изпълнитeлeн диpeĸтop в Lіdl Pyмъния. Пpeминaвa пpeз пoзиции ĸaтo глaвeн oпepaтивeн диpeĸтop в Віllа Pyмъния и Віllа Xъpвaтия. От 2014 г. е изпълнитeлeн диpeĸтop на компанията в Xъpвaтия, а три години по-късно става глaвeн oпepaтивeн диpeĸтop в Віllа Чexия.

"Булевард България" разговаря с Hopбepт Mиcбpaндт за икономическите последици от Covid-пандемията, равносметките за 2020 и плановете на компанията за 2021:


Каква е и каква предвиждате да бъде икономическата ситуация в България през 2021, погледната през бизнеса на BILLA?

Последната година беше истинско предизвикателство. Въвеждането на извънредната епидемиологична обстановка наистина ни изправи пред сериозни предизвикателства. Това, което ни струваше преодоляването на трудностите, беше много допълнителна мисъл за хората и допълнителна инвестиция в работна сила.

Изключителната ситуация, в която бяхме поставени, показа колко важен и незаменим стълб на икономиката представлява търговията на дребно. В момент, в който компаниите в други сектори освободиха значителна част от своите служители, ние не само запазихме нашите, но и успяхме да предложим нови кариерни възможности за постоянна заетост.

2021-а година няма да бъде лесна за България. Икономическата ситуация в страната ще бъде белязана от здравната и социална криза. Във времена на свиване на доходите, обръщаме изключително внимание към това какво пазаруваме, по колко и откъде, възприятието за супермаркетите търпи промени. Ние трябва да се адаптираме към тях като припомним на клиентите онова, към което се стремим – разумни цени и възможност за спестяване на средства.

Как адаптирате собствените си търговски политики към тези очаквания?

Тук наистина ключова е думата „адаптация“. Като голяма международна компания, ние от BILLA трябва да сме бързи, гъвкави и с готовност да посрещаме всички новости… независимо дали те са свързани с икономическата ситуация в страните, в които оперираме, или друг основополагащ фактор за сферата на търговията. Политиките ни са насочени не само към оправдаване на очакванията, които нашите клиенти имат, но и към прогнозиране на техните бъдещи нужди. Адаптираме ги, като не спираме да работим в посока развитие на лоялната ни програма, промоционалните ни инструменти, реновираме все повече обекти и те предлагат повече услуги и по-приятно пазаруване. Голямото разнообразие от нужни стоки за дома успешно допълва мисията ни да бъдем гарант за качество за всеки бюджет.

За хората със сигурност е добре да спестяват, но как се отразява това на производителите и доставчиците, с които се договаряте?

Системите ни за доставка и преговори с доставчици са изградени така, че продуктите да достигат до клиентите на достъпни цени, без от това да страда качеството им. Очакваме все повече да се засили търсенето на стоки, произведени в България. Това е и причината компанията ни да си партнира вече повече от 20 години с родни производители.

Един от отделите, които постоянно се стремим да развиваме, е този за свежи плодове и зеленчуци. Гордеем се много и със собствения ни бранд BILLA Градини, който дава възможност на клиентите ни да избират от голямо разнообразие свежи плодове и зеленчуци, отгледани от български земеделци, в съответствие със специалната ни програма за намаляване на пестицидите. Тези непрестанни усилия на компанията стимулират партньорите ни и развиват техния бизнес.

Как разрешавате казуса "добро качество на ниски цени". Възможно ли е?

Точно така - често използваме в кампаниите си посланието „В BILLA вярваме, че всеки заслужава качество на добра цена“. И наистина вярваме в него! Именно заради това имаме изградена система за проследяване и актуализация на формирането на цени на пазара, дори в рамките на един ден. Да, напълно възможно е да запазим досегашното качество и да гарантираме достъпни цени за нашите клиенти.

Предвиждате ли в близко бъдеще да имате онлайн магазин и система за доставки?

Kлиентите имат много високи очаквания и претенции към нас заради голямото ни разнообразие и високо качество. Не можем да станем партньор на някого за онлайн търговия, без да сме сигурни, че ще предоставим услугата не само в София, а и в цялата страна. Имаме много добре развит онлайн бизнес на BILLA в Австрия и на REWE в Германия. Това е собствен бизнес, без партньорство с трети страни.

Краткосрочно в BILLA България гледаме като първа стъпка към партньорство, чрез което да предложим онлайн покупки. Водим и някои преговори. Имаме и отдел за търговия на едро, т.е. ние си партнираме с клиенти, които зареждат онлайн платформите си за крайни клиенти с продукти от нас. А средносрочно, в следващите три години, гледаме в посока да развием модел на онлайн пазаруване, който ние ще управляваме сами.

Работи ли BILLA Card по начина, по който очаквахте?

Към 10 септември 2020 броят на потребителите, част от програмата ни за лоялност – BILLA Card, бяха над 1 милион души. Изключително горди сме, че за толкова кратък период от време близо половината от тях ни се довериха отново и подновиха своята карта. За времената, в които се намираме, отчитаме това като голям успех. Очакваме тази тенденция да продължи и през първите месеци на 2021-а година. Както вече споменах, от стъпването си на българския пазар, не спираме да влагаме време и енергия, за да удовлетворим нуждите на клиентите си, предоставяйки им богато разнообразие от продукти, отлично качество и достъпни предложения.

Смятате ли, че Covid пандемията ще промени по някакъв начин вашия бизнес модел и начините за пазаруване дори и след като затихне?

Персонализираният подход винаги е бил част от бизнес модела на компанията. Нека не забравяме, че през 2020-а зарадвахме клиентите с обновена програма за лоялност – BILLA Card, която дава възможност за дигитален достъп до персонализирани оферти, които биват подбирани на база предишни пазарувания. Въпреки това нововъведение, ние не спираме да се подобряваме. Основен фокус в развитието на BILLA през следващите години ще бъде разширяването на магазинната ни мрежа.

Имайки това предвид, не забравяме и за последиците от Covid-пандемията. Неминуемо след като всичко затихне, начините за пазаруване ще останат променени. Ето защо въвеждаме каси на самообслужване във все повече наши обекти из страната. Системите са съобразени изцяло с поведението на купувачите и са създадени, за да улеснят процеса на покупка. Така, от една страна, клиентът има възможност сам да проследява сметката си, а от друга - пpeĸият ĸoнтaĸт мeждy cлyжитeлитe и пaзapyвaщитe се свежда дo минимyм.

Въвеждането на новите каси, в допълнение с вече съществуващите традиционни такива, изпраща ясно послание, че непрестанно се стремим да улесним нашите клиенти, като превръщаме пазаруването в по-приятно и лесно преживяне.

Работили сте на различни пазари в ЦИЕ - кой пазар е най-близък до българския?

Трудно бих могъл да сложа под общ знаменател различни пазари. Във времена на световна здравна криза, обществените нагласи и възможности са почти невъзможни за прогнозиране. Това е нещо, с което трябва да се справяме всеки ден. Смело мога да заявя, че REWE Group не инвестира по-малко на българския пазар в сравнение с останалите европейски държави, в които оперира.


Да си "eco-friendly" е модерно, но и много важно: Как BILLA дава пример за опазване на природата


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Експлозия избухна в най-голямата рафинерия в Румъния

В района на рафинерията се издигат гъсти облаци черен дим

11:37 - 29.03.2024
Важно днес

Анкетна комисия за "Турски поток" поискаха ПП-ДБ

Министерството на енергетиката не може да отговори къде е картата

11:34 - 29.03.2024
Живот

Терапевтът ви не помага? Опитайте с кон

Конете помагат не само на нас, но и ние на тях

11:00 - 29.03.2024