Ако досега брандовете са разчитали на лоялността, популярността, асоциациите и възприятията на потребителите за качество, то настроенията през 2021 г. показват критична промяна.

Компаниите трябва да действат много по внимателно в полето, в което се пресичат културата, обществената полза и целите на бизнеса им.

"Брандовете трябва да бъдат "за хората" и да са "насочени от хората". Защо? Защото доверието в бранда стои на по-високо място от любовта към бранда".

Това е изводът от годишния доклад на глобалната комуникационна компания Edelman, изготвен след изследване на мнението на 14 000 потребители от 14 държави по света - Бразилия, Канада, Китай, Франция, Германия, Индия, Япония, Мексико, Саудитска Арабия, Южна Африка, Южна Корея, ОАЕ, Великобритания и САЩ.

Докладът дава доста подробна картина, на база на която са направени няколко ключови извода за потенциала за растеж на брандовете.

На първо място - мнозинството от хората вярват, че имат влияние да променят компаниите по такъв начин, че те да работят в полза на обществото, а не просто за индивидуалните нужди на клиентите си.

86% от потребителите смятат, че брандовете трябва да заемат активна позиция отвъд тясното поле на собствените си продукти и бизнес. Те вече трябва да бъдат фактор за промяна на цялостната среда и да действат своевременно.

Над 60 на сто от запитаните хора казват, че са по-привлечени към брандове, които работят за превръщането на света в едно по-добро място, като намалява делът на хората, които предпочитат марките да се концентрират само върху индивидуалните ползи за потребителя.

От компаниите се очаква да заемат активна позиция по конкретни обществени теми, като в противен случай рискуват да изгубят доверието на аудиторията си. Приоритизирането на тези проблеми се различава в отделните държави, но няколко теми се отличават навсякъде: справедливо данъчно облагане, мерки за борба срещу климатичните промени, помощ за преодоляването на бедността, подобряване на достъпа до здравеопазването, защита на човешките права в световен мащаб и др.

54% от респондентите очакват брандовете да публикуват позиции при важни развития в рамките на не повече от 2-3 дни. Потребителите очакват и лична ангажираност от изпълнителния директор на компанията с коментар, а не само обща комуникация по големи обществени теми.

Изграждането на доверие в корпоративния имидж има значение: 40 на сто от хората казват, че са спрели да купуват продукти, които иначе са харесвали, защото нямат доверие на производителите им.

Хората с висока покупателна способност са тези, които са най-склонни да прекратят връзките си с компании, които са изгубили доверието им.

Брандовете трябва да спазват баланс, когато избират кой да говори от тяхно име - експерти, "хора като мен" и инфлуенсъри.

За 68 на сто от хората става все по-важно да могат да се доверят на един бранд, отколкото в миналото.

Доверието е ключов фактор във всички възрастови групи, но най-вече това важи за младите хора между 18 и 34 г., където 75% от респондентите казват, че са все по-взискателни към поведението на компаниите.

За 32% липсата на доверие би бил критичен проблем, когато преценяват кои брандове да купят или ползват - повече от мнението им за това дали брандът има добра репутация, дали лесно може да се намери и дали предлага висококачествено обслужване на клиентите си.

Изследването на Edelman показва ясна връзка между доверието в бранда и растежа на бизнеса - 61% от хората са готови да препоръчват марката на приятелите си и да говорят за нея в социалните мрежи, ако тя е заслужила пълното им доверие, 57% ще поръчат нов продукт или услуга от сигурен бранд, а 31% са готови да споделят лични данни или да участват в събитяи, спонсорирани от съответната компания.

43% казват, че биха останали лоялни на бранда, ако му имат доверие - независимо дали изпадне в затруднена ситуация.



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Откриха следи от мистериозната пантера в Шуменското плато – животното се укрива там от седмици

Изготвен е профил на евентуалния собственик на дивото животно

11:08 - 22.06.2025
Живот

Жени Маркова: Най-добрият начин да помогнем на бебето да се роди, е да не му пречим

Какво е дула и как тя помага на жените през бременността и след това

10:15 - 22.06.2025
Важно днес

„Всички носят отговорност“ – Гроздан Караджов за инцидента с блокираните пътници на летище „Васил Левски“

Министърът подчерта, че има системен проблем с обслужването

09:55 - 22.06.2025
Важно днес

САЩ атакуваха ядрени обекти в Иран, Тръмп заплаши с още удари

„Или ще има мир, или ще има трагедия за Иран“, заяви президентът Доналд Тръмп

08:50 - 22.06.2025
Спорт

Розови стени, шум, студен душ и 1:0 от съблекалнята - мръсните номера във футбола

10 колоритни футболни истории как се сломява съперник още преди мача

08:34 - 22.06.2025
Важно днес

Тече операция по изваждане на суперяхтата на Майк Линч, потънала край Сицилия

Разследващите се надяват да открият причините за трагедията, при която загинаха седем души

17:56 - 21.06.2025
Важно днес

300 пътници бяха блокирани в ръкав на летище „Васил Левски“ в продължение на час

СОФ Кънект прехвърли вината върху наземните оператори

16:45 - 21.06.2025
Спорт

Руски треньор обвини България в липса на демокрация. За Станка скандалите са “тъпотии”

През миналата олимпийска година борбата беше сред спортовете, донесли най-много медали на България

16:06 - 21.06.2025