Hyundai Inster: джобен размер, големи възможности Снимка: © Мира Дерменджиева за BoulevardBulgaria.bg

Hyundai Inster е директна покана за размисъл дали това не е това точният размер автомобил, подход за времето, в което живеем?

Hyundai позиционира електрическия Inster като градски боец – малък, маневрен и функционален. И за разлика от много „city cars“, които често изглеждат като компромис, тук усещането е, че някой добре си е поиграл с дизайна: малко пространство, пълно с умни решения.

С дължина под 3.85 метра и електрически мотор с до 115 к.с., Inster заема ниша, която в Европа отдавна чакаше да бъде запълнена – истински малък електромобил, който не изглежда като плод на детска рисунка, нито е прекалено скъп.

Тази кола е като швейцарско ножче.

Пробегът ѝ е достойните за уважение 360 км (по WLTP) – при по-голямата батерия от 49 кВтч – което прави Inster напълно годен за извънградски импровизации.

Моделът е една идея по-висок от обикновен автомобил и малко по-нисък от SUV.
Интериорът на Inester носи духа на по-големите IONIQ модели – минималистичен, функционален, с дигитално табло и 10.25-инчов централен дисплей, без претенции към лукс, но и без усещане, че нещо важно липсва.

Вътрешното пространство е организирано така, че вторият ред седалки се плъзга напред и сгъва, така че да можете да натоварите от сърф дъска до коледна елха.

Оптимизацията на пространството е част от стратегията на Hyundai за продажбите на Inster: пакетът VAN, който се предлага за модела с 49 кВтч батерия, включва:

  • преграда зад предните седалки, с няколко възможности за закрепване – така че се обособява ясно разделение между шофьорската зона и пространството отзад;
  • свръхтонирани задни стъкла – за повече уединение и сигурност;
  • устойчива гумена постелка, която покрива не само багажника, но и гърба на задните седалки, когато са сгънати.

Всичко това превръща Inster в нещо като мини електрически ван, който може да се използва за доставки, работа, или просто за хора, които често превозват багажи, големи кучета и въобще обемисти неща.

Добавете към картината и системата V2L (Vehicle-to-Load), която ви позволява да зареждате лаптоп или кафе машина директно от батерията на колата, и можем да кажем, че тази малка градска кола, всъщност е чудесен мобилен офис, дори спътник за къмпинг.

Това не е просто „глезотия“, а наистина полезна функция, особено за хора, които пътуват или работят на терен. Колата става буквално като power bank на колела.

Във версията си Premium, Inster е оборудван с LED осветление, 6 високоговорителя в купето и термопомпа за батерията.

Термопомпата не създава топлина от нулата, както го правят обикновените нагреватели), а събира и преразпределя топлина.

При ниски температури батериите губят ефективност. Термопомпата ускорява зареждането при студено време; поддържа пробега, като намалява енергийната загуба от отопление и подобрява цялостната издръжливост на батерията в дългосрочен план.

В този смисъл Inster звучи повече като роднина на IONIQ, отколкото като наследник на i10.

Тази наглед малка кутия идва с доста сериозен арсенал от удобства: адаптивен круиз контрол, асистент за движение по магистрала, камера за умора на водача, дигитален ключ, амбиентно осветление и панорамен люк.

Това с дигиталния ключ може би изисква обяснение - от една страна имате опцията да отключвате с приложение на телефона, от друга имате и опцията за карта - изглежда като най-нормална кредитна карта, която е напълно функционален метод за достъп до автомобила.

С ускорение от 0 до 100 км/ч за 10.6 сек (за 115 к.с. версията), Inster няма да ви залепи към седалката, но и няма да сте последен на опашката. Поведението на колата в града е почти перфектно – с радиус на завой 10.6 м лесно завивате по тясна улица, обръщате в еднопосочна с един замах, или влизате в паркомясто без да коригирате по 3 пъти.

Електромобилът има и елекроусилвател, пропорционален на скоростта – воланът става „по-лек“ при ниски скорости и „по-твърд“ при високи скорости (например на магистрала), за да се осигури по-добър контрол и стабилност.

Ако искате да пестите батерия, може да потренирате с рекуперацията с i-Pedal режим, която се включва от перата (paddle shifters) зад волана.

На 100 kW зарядна станция Inster се зарежда от 10% до 80% за под 30 минути – достатъчно, за да си вземете кафе и да отговорите на няколко мейла. А с 11 kW бордово зарядно, зареждането у дома отнема около 4 часа и половина.

Интересно е и оборудването Cross, което е с по-агресивни брони, странични прагове и 17-инчови джанти.

INSTER започва от 49 900 лв. с ДДС, но дори най-щедро ъпгрейднатата Premium версия с всички пакети (зимен пакет, LED светлини, двуцветен таван и Cross визия) и двуцветно купе остава под 70 000 лв. – нещо все по-рядко срещано за нов електромобил с реален пробег над 300 км.

Ако търсите първа електрическа кола, Inster e един много рационален избор. Този Hyundai не се прави на “голям” и в това има нещо освобождаващо – кола, която не ви казва „виж ме“, а „ползвай ме“. И го прави добре.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Русия готви отговор на украинските дронови атаки, каза Тръмп след телефонен разговор с Путин

„Това беше добър разговор, но не и такъв, който ще доведе до незабавен мир“, написа Тръмп

20:42 - 04.06.2025
Политика

Правителството на Мелони прие спорен закон, който ограничава протестите

Законът предвижда по-сурови наказания за действия по време на демонстрации

19:45 - 04.06.2025
Европейски дневници

ЕС планира да удължи правото на престой за 4 милиона украинци до 2027 г.

Европейската комисия призова и за програми за доброволно завръщане на желаещите да се върнат в Украйна

18:58 - 04.06.2025
Важно днес

НЗОК предупреди за фалшиви имейли с вируси, изпращани от нейно име

Институцията не изпраща поща за здравноосигурителен статус

18:31 - 04.06.2025
Еврото - въпроси и отговори

Пътят към еврото - всичко, което трябва да знаем

Институтът за пазарна икономика публикува стъпките за въвеждане на еврото в България

17:31 - 04.06.2025
Важно днес

Борисов сравни еврозоната с Шампионската лига и каза, че ни е завел "при белите държави"

Делян Пеевски благодари на Владислав Горанов

17:26 - 04.06.2025
Важно днес

Иван Гешев бил приятел с Пепи Еврото, разговаряли за пури и литература, разказа пред съда Илияна Кирилова

Гешев искал да се търсят свидетели с конкретни показания, включително по “Барселонагейт”

16:30 - 04.06.2025
Важно днес

Кадър на БСП, замесен в скандал с държавни разноски, оглави Държавната агенция за бежанците

Иван Иванов е бивш зам.-министър на отбраната в два кабинета и областен управител на София. Сега поеме още един ръководен пост

16:10 - 04.06.2025
Политика

Правителството е в режим на плавно въвеждане на еврото от 1 януари 2026

Кабинетът определи деня като "исторически" и обеща мерки да не се спекулира с цените

16:07 - 04.06.2025