Над 300 души на живо и онлайн проследиха годишното събитие на International Advertising Bureau (IAB). На 11 ноември IAB Digital Day 2022 събра на едно място в Sofia Event Center български и световни лектори по темата “Постоянната промяна”/Constant Change.
За първи път българска публика успя да се срещне на живо с представител на Meta. Специален гост бе главният творчески директор на компанията Фабио Сейдл, който пристигна в София от Ню Йорк за форума.
„Има 5 начина да приемем промяната“, каза Сейдл. „Да предвидим бъдещето, означава да си го представим; да слушаме повече, отколкото да говорим; да включим многообразие от таланти; да гледаме на него като на възможност и да инвестираме в естествен интелект.“, бяха посланията на Сайдл.
Събитието Constant Change имаше за цел да постави основните въпроси за това как промяна се отразява в различните аспекти на дигиталния бизнес и комуникациите, но и на професионалния и личния ни живот. Как се приема тази промяна, как се адаптират хората към нея и какво влияние имаме върху бъдещето?
Освен представител на Meta, на сцената в София своята визия за промяната дадоха представители на Google и Viber.
Всички говорещи се обединиха около тезата на бележития български социолог проф. Георги Фотев, че дигиталната революция е най-голямата и фундаментала ревюлюция до момента в историята на хората, защото тя засяга фундамента на човека.
Професор Фотев и момчетата от украинската агенция Banda - Максим Боритко и Егор Петров събраха овациите на публиката в залата.
Максим и Егор разказваха за създаването на ключовата кампания “Be brave as Ukraine”, която има за цел да повдигне духа на украинския народ, но и да направи хората по света съпричастни към съдбата на страната им, която в последните месеци се бори за своето бъдеще.
“Be brave as Ukraine” е едно просто и бързо послание, което прескача обичайните срокове за брейнсторминги, не е продукт на голям екип или на поредица от одобрения в рамките на дълга корпоративна верига. Два телефонни разговора и няколко човека около масата създават послание, което стига до рекламните пана в най-големите световни столици по света. Това е тренд, който рекламата може ползва - да съкрати времето от идеята до производство, беше тезата на двамата украинци.
„За всеки рекламист е мечта негов криейтив да е на тези локации, за съжаление на нас ни се случи по толкова тъжен повод“, каза Егор Петров, основател на Банда.
Тяхната история за силата на маркетинга в полза на доброто успя да докосне публиката и изправи цялата зала на крака.
Темите за иновативни платформи и технологични решения бяха представени от Стоян Иванов от Evedo.co, Атанас Райков от Viber, Chaim Berko от anzu.io и Габриела Кирова и Анджелики Болеки от Googlе. Киров и Болеки представиха интересна статистика от Google Search, според която 8 от 10 търсения в мрежата са за качество и само 2 от 10 са за цена.
Провокативна и визуално интригуваща беше и лекцията на фотографа-архитект Димитър Караниколов, който през собствения си професионален път показа, че времето не е линейно. Той постави и силен акцент върху това как социалните медии форматират изкуството и превръщат в бизнес до вчера тривиални неща.
Психоаналитикът проф. Орлин Тодоров обърна гледната точка от технологията към човека. Има три начина да гледаме на технологиите и на бъдещето - песимистичен - машините ще ни превземат, реалистичен и оптимистичен, каза проф. Тодоров и препоръча да изберем реализма с елементи на оптимизъм.
Силно предизвикателна презентация направи и Иван Брозович от Mediabrand Централна и Източна Европа, който с много чувство за хумор постави въпроса: Какво не е наред с медийните конкурси.
„Тази Коледа отново ще работя, защото компаниите ще искат нещо невиждано, нечувано и неправено досега. Ще пуснат конкурса в края на декември, а ние ще трябва да презентираме в средата на януари. Накрая ще одобрят отново нещо сигурно и по-скоро средно като качество, и познато, отколкото оut of the box“, разказа Брозович.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: