IAB отчете Digital Day 2022 като най-успешното събитие в историята на организацията

Над 300 души на живо и онлайн проследиха годишното събитие на International Advertising Bureau (IAB). На 11 ноември IAB Digital Day 2022 събра на едно място в Sofia Event Center български и световни лектори по темата “Постоянната промяна”/Constant Change.

Фабио Сейдл, IAB Digital Day 2022

За първи път българска публика успя да се срещне на живо с представител на Meta. Специален гост бе главният творчески директор на компанията Фабио Сейдл, който пристигна в София от Ню Йорк за форума.

„Има 5 начина да приемем промяната“, каза Сейдл. „Да предвидим бъдещето, означава да си го представим; да слушаме повече, отколкото да говорим; да включим многообразие от таланти; да гледаме на него като на възможност и да инвестираме в естествен интелект.“, бяха посланията на Сайдл.

Събитието Constant Change имаше за цел да постави основните въпроси за това как промяна се отразява в различните аспекти на дигиталния бизнес и комуникациите, но и на професионалния и личния ни живот. Как се приема тази промяна, как се адаптират хората към нея и какво влияние имаме върху бъдещето?

Фабио Сейдл, IAB Digital Day 2022, Sofia event center

Освен представител на Meta, на сцената в София своята визия за промяната дадоха представители на Google и Viber.

Всички говорещи се обединиха около тезата на бележития български социолог проф. Георги Фотев, че дигиталната революция е най-голямата и фундаментала ревюлюция до момента в историята на хората, защото тя засяга фундамента на човека.

IAB Digital Day, публика, овации, професор Георги Фотев

Професор Фотев и момчетата от украинската агенция Banda - Максим Боритко и Егор Петров събраха овациите на публиката в залата.

Максим и Егор разказваха за създаването на ключовата кампания “Be brave as Ukraine”, която има за цел да повдигне духа на украинския народ, но и да направи хората по света съпричастни към съдбата на страната им, която в последните месеци се бори за своето бъдеще.

“Be brave as Ukraine” е едно просто и бързо послание, което прескача обичайните срокове за брейнсторминги, не е продукт на голям екип или на поредица от одобрения в рамките на дълга корпоративна верига. Два телефонни разговора и няколко човека около масата създават послание, което стига до рекламните пана в най-големите световни столици по света. Това е тренд, който рекламата може ползва - да съкрати времето от идеята до производство, беше тезата на двамата украинци.

 Максим Боритко и Егор Петров Banda, IAB Digital Day

„За всеки рекламист е мечта негов криейтив да е на тези локации, за съжаление на нас ни се случи по толкова тъжен повод“, каза Егор Петров, основател на Банда.

Тяхната история за силата на маркетинга в полза на доброто успя да докосне публиката и изправи цялата зала на крака.

Темите за иновативни платформи и технологични решения бяха представени от Стоян Иванов от Evedo.co, Атанас Райков от Viber, Chaim Berko от anzu.io и Габриела Кирова и Анджелики Болеки от Googlе. Киров и Болеки представиха интересна статистика от Google Search, според която 8 от 10 търсения в мрежата са за качество и само 2 от 10 са за цена.

Димитър Караниколов - IAB Digital day 2022

Провокативна и визуално интригуваща беше и лекцията на фотографа-архитект Димитър Караниколов, който през собствения си професионален път показа, че времето не е линейно. Той постави и силен акцент върху това как социалните медии форматират изкуството и превръщат в бизнес до вчера тривиални неща.

Психоаналитикът проф. Орлин Тодоров обърна гледната точка от технологията към човека. Има три начина да гледаме на технологиите и на бъдещето - песимистичен - машините ще ни превземат, реалистичен и оптимистичен, каза проф. Тодоров и препоръча да изберем реализма с елементи на оптимизъм.

Силно предизвикателна презентация направи и Иван Брозович от Mediabrand Централна и Източна Европа, който с много чувство за хумор постави въпроса: Какво не е наред с медийните конкурси.

„Тази Коледа отново ще работя, защото компаниите ще искат нещо невиждано, нечувано и неправено досега. Ще пуснат конкурса в края на декември, а ние ще трябва да презентираме в средата на януари. Накрая ще одобрят отново нещо сигурно и по-скоро средно като качество, и познато, отколкото оut of the box“, разказа Брозович.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Meta официално прекратява програмата си за проверка на факти в САЩ

Meta премахва проверката на факти и въвежда бележки без контрол върху съдържанието

10:15 - 07.04.2025
Важно днес

Еврокомисарят по правосъдието e в България, за да обсъди върховенството на закона

Посещението е във връзка със следващия доклад на ЕК

09:29 - 07.04.2025
Важно днес

Как обвиненият за нападението от Мургаш избяга от болницата в Курило?

Полицията твърди, че обвиняемият е "буйствал и леко наранил двама полицаи", докато те са го транспортирали обратно

09:19 - 07.04.2025
Важно днес

Сняг и до -5 градуса тази седмица. По-топло време през уикенда

Валежите от сняг и дъжд продължават и в понеделник

08:31 - 07.04.2025
Политика

Вучич възложи на лекар без политически опит да състави следващото правителство в Сърбия

По време на обръщението си президентът се похвали, че ще се срещна с Тръмп през май

08:07 - 07.04.2025
Важно днес

Пазарите по целия свят се сриват, а Тръмп смята митата за "лекарство" (Обновена)

Повече от 50 държави са започнали преговори със САЩ за облекчаване на митата

07:35 - 07.04.2025
Култура

С продажбите на "Времеубежище" в Украйна Георги Господинов подпомага защитата на страната

"Времеубежище е спасило няколко човешки живота"

20:07 - 06.04.2025
Спорт

Сангаре вкара за първи път от 7 месеца

"Левски" се бетонира на второто място

20:02 - 06.04.2025
Важно днес

ЕС решава как да отговори на Тръмп, докато 50 страни искат преговори за митата

Очаква се контрамерките на ЕС да са на стойност до 28 млрд. долара

17:28 - 06.04.2025