Една от линиите на столичното метро може да бъде продължена с още една спирка, за да стигне в бъдеще подземната железница и до Студенският град. Идеята обаче все още е само на ниво проучване, а финансиране за нея няма, стана ясно от думите на изпълнителния директор на общинското предприятие "Метрополитен" Стоян Братоев пред БНТ.
"В момента правим проучване и имахме предварително гледане на регулационния план по бул. "Черни връх" да продължи още една спирка, пресичаща "Симеоновско шосе" и продължаваща до Студентски град. Остава да се довършат инженерните мрежи към него, за да мине за официално гледане", каза Братоев в събота.
Споменаването на хипотетичния план идва на фона на старт на строителството на един от дългоочакваните лъчове на метрото в София - продължението на линия 3 - "Горна Баня - Хаджи Димитър" - така че да обхване кварталите "Гео Милев", "Слатина", да стигне до зала "Арена София", бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. Този проект попадна сред приоритетните в Плана за възстановяване и устойчивост на България, финансиран е от Оперативна програма "Транспорт". За пускане на допълнителна спирка, която да обслужва Студенския град обаче няма осигурено финансиране - затова на този етап става дума само за намерение и идея, стана ясно още от думите на Братоев.
Трасето на Линия 3, което предстои да бъде изградено, е в зелен пунктир на картата.
Важността на един участък от метрото се определя от пътниците, които пътуват по линият, каза още директорът на столичното метро. Новите 5 спирки от третия лъч се очаква да обслужват над 750 000 пътници, което е средното натоварване на линиите на метрото. Той "ще минава и през територии, които не са добре обслужени транспортно", обясни още Стоян Братоев.
Строителството се очаква да отнеме 3 години и 9 месеца за цялото ново трасе до Окръжна болница, а първата копка беше направена преди седмица. Няма да има слягания и деформации, успокои Братоев гражданите, които имат опасения за нарушаване на инфраструктурата на София по време на строежа.
Инженер Братоев припомни, че в надпреварата за строежа на метрото са взели участие 14 фирми. Увери ни също, че фирмите които са спечелили обществените, поръчки са били внимателно подбрани в зависимост от цената, която са предложили. "Спечелиха с добри цени и доказани технически условия. Важно е да отбележа, че ще се изградят общо 350 паркоместа на буферни паркинги", каза Братоев.
Обществените поръчки на "Метрополитен" за продължението на линия 3 бяха спечелени от обединение с участието на "Джи Пи Груп" за частта през "Слатина", която включва станции 5 и 6. Стойността е 111.9 млн. лева. Първите четири метростанции ще се строят от консорциуми, в които влиза компанията "Трейс груп холд". Тук стойността на договора е 168,3 млн. лева. Сред изпълнителите на проекта е и консорциум между компаниите "Ултрастрой", турската "Доуш иншаат ве тиджарет" и "Виа конструкт груп" - цената на този контракт е 190 млн. лева.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: