"Имаш право на България" - идеята на български граждани в САЩ да повишат избирателната активност на парламентарния вот на 4 април - спечели злато от наградите EFFIE 2021 в категорията "Социална, медийна, политическа реклама".

Кампанията съвпадна с рекордно висока активност на българите в чужбина по време на изборите, а призивите за участие във вота "Имаш право на България" се разпространяваха не само в Америка, но и в други страни по света.

Сред организаторите на кампанията са Ваня Божилова-Креймър (Чикаго), Станислав Русев (Лос Анджелис), д-р Христо Димитров (Германия).

The Smarts са отличени като агенция, застанала зад кампанията - управляващият партньор Радослав Бимбалов надгражда с идея за уеб страница и видеоклип, като дава и името "Имаш право на България". Paragraph 42 е PR-агенцията, а e//marketing са дигиталната агенция на инициативата.

"Имаш право на България": Как българи в чужбина направиха невиждана кампания за изборите

С общо 5 награди (2 златни, 2 сребърни и една бронзова) EFFIE отличи Noble Graphics за "Най-ефективна агенция на 2021". На второ място е агенцията proof, а третото място се дели с равен брой точки от McCann Sofia, The Smarts и Initiative Bulgaria.

Ето и кои са победителите от EFFIE Awards 2021.

Стоки

Злато - ,,Навън с Пиринско'' на Пиринско
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медийна агенция: Initiative Bulgaria
Experiential marketing: 121 Agency
Дигитална агенция: proof.
Продуцентска къща: Switch

Сребро - ,,Легендарен вкус" на ШУМЕНСКО.
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Продуцентска къща: Switch

Бронз - ,,Take it veggie" на Kaufland
Клиент: Кауфланд България ЕООД енд Ко. КД
Агенция: Noble Graphics
Дигитална агенция: Knoway

Услуги

Сребро - Програма СЕГА от Пощенска банка
Клиент: Пощенска банка АД
Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София
Дигитална агенция: Диджитал Ай Ди

Финалист - Mastercard UNIVERSE – първата метална кредитна карта, издавана от банка в България на Пощенска банка
Клиент: Пощенска банка АД
Агенция: ББДО Груп/Графити ББДО
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
PR агенция: ББДО Груп/Проксимити София
Дигитална агенция: Диджитал Ай Ди

Промоции

Сребро - ,,Zoolandia'' на Kaufland
Клиент: Кауфланд България ЕООД енд Ко. КД
Агенция: Noble Graphics
Дигитална агенция: Knoway
Медийна агенция: Zenith Media
Медийна агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД
Инфлуенсър агенция: TalentМedia

Социална, медийна, политическа

Злато - ,,Имаш право на България'' на Българи в САЩ / Bulgarians in USA
Агенция: The Smarts
PR агенция: Paragraph 42
Дигитална агенция: e//marketing

Корпоративни комуникации

Злато - ,,Бъди себе си'' на TELUS International Bulgaria
Клиент: TELUS International Bulgaria
Агенция: proof.
Маркетинг консултации и проучвания: BluePoint
Медийна агенция: Initiative Bulgaria
PR агенция: d:istinkt

Маркетинг при актуални събития

Сребро - ,,Booktrips'' на MasterCard
Клиент: MasterCard Europe SA
Агенция: McCann Sofia

Бронз - ,,Истинската чаша'' на IKEA
Клиент: IKEA
Агенция: The Smarts

Положителна промяна

Злато - ,,Вагон за отдих'' на Пиринско
Клиент: Carlsberg Bulgaria
Агенция: Noble Graphics
Медийна агенция: Initiative Bulgaria
Experiential marketing: 121 Agency
Дигитална агенция: proof.
Продуцентска къща: Switch

Сребро - ,,Най-сладкият начин да спасиш света'' на Mastercard
Клиент: Mastercard Europe SA
Агенция: McCann Sofia

Финалист - ,,Говори открито срещу насилието над жени'' на AVON BULGARIA
Клиент: ЕЙВЪН КОЗМЕТИКС БЪЛГАРИЯ ЕООД
Агенция: proof.
PR агенция: d:istinkt

Най-ефективна агенция: Noble Graphics

Най-ефективен рекламодател: Carlsberg Bulgaria

Най-ефективна търговска марка: Пиринско



Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Даниел Лорер: Варненският кмет е като Елвис Пресли - мислят го за жив, но никой не го е виждал

"Българите в чужбина ще се върнат последни, едва след като оправим държавата"

"Медиана" вдигна ГЕРБ за 10 дни с почти 4%

Резултатите са при избирателна активност от около 35%