Инфлуенсъри учат деца на онлайн безопасност в играта Digital Scouts Снимка: © Yettel

Как се разпознават фалшивите новини, можем ли да се предпазим от онлайн тормоз и да си осигурим сигурност в интернет - на всичко това ще се учат деца и тийнейджъри в петото издание на образователната игра Digital Scouts.

Инициативата се завръща в последната седмица на август, а нейни организатори са Yettel и Националният център за безопасен интернет (Safenet). Целта е подрастващите да обогатят знанията си за опасностите, които дебнат онлайн, а обучението е под формата на куиз игра.

Участниците ще могат да проверят дали умеят да разпознават рисковете в мрежата и знаят ли как да се защитават, докато сърфират в нея.

В новото издание на Digital Scouts игрите са разделени в четири категории - „Непознати онлайн“, „Фалшиви новини“, „Сигурност и защита в интернет” и „Онлайн тормоз”. Различните теми ще ангажират младите с информация за най-често срещаните заплахи в интернет и начините за предпазване от тях.

За да се превърнат в ,,дигитални скаути" и да запомнят по-лесно ценните съвети и насоки в играта, на помощ на децата идват и едни от най-популярните инфлуенсъри, споделят от телекома.

В подкрепа на Digital Scouts е влогърът Анди, известен с Youtube канала си ,,Анди студио" с 698 хил. абонати. Той е част от началото на кампанията през 2020 г.

Други любими на тийнейджърите лица, част от кампанията, са BambyGal, Борислав Вълов (Ей Бо) и Милен Колев. В петото издание на играта инфлуенсърите ще формират няколко отбора.

„Кибер нетфлуенсърите” ще представят всички потенциални опасности онлайн. „Пазителите на пароли“ ще споделят съвети за създаване на сигурни пароли и как да ги пазим, за да имаме добре защитени профили. Към отборите на дигиталните скаути се включват и борещите се с фалшивите новини – „Кликбейт противниците“, както и „Справедливите”, които твърдо застават срещу онлайн тормоза, нередностите и фалшивите профили в интернет.

Според проучване на Yettel от 2022 г. 88% от децата са онлайн всеки ден през повече от едно дигитално устройство. Това е причината социално отговорната кампания на оператора да е съсредоточена в интернет – средата, която децата разпознават като своя и в която прекарват голяма част от времето си.

Експертите на Safenet, са разработили съдържанието на куиза, стъпвайки на дългогодишения си опит в полето на онлайн безопасността и обучението на деца и юноши.

Целта на партньорството ни с Yettel е заедно да създадем устойчиви знания за дигиталния свят и да развием ключови умения у деца и тийнейджъри. Искаме те да бъдат по-сигурни и уверени, че се справят успешно в онлайн пространството и че могат да се защитят, особено когато става дума за опасностите, с които се сблъскват “, каза Антоанета Василева, координатор в Центъра за безопасен интернет.

"Сътрудничеството с Центъра за безопасен интернет ни помага да обогатим съдържанието и да съчетаем обучаващия елемент с интерактивния мащаб на Digital Scouts. Така създадохме цялостно образователно приключение в дигиталния свят. В крайна сметка всеки подрастващ, когото ангажираме, ни доближава до бъдещето, в което дигиталната осведоменост и онлайн безопасността се сливат“, коментира Боян Иванович, директор „Корпоративни комуникации“ в Yettel България.

Петото издание на Digital Scouts ще достигa младежите чрез микс от съдържание в най-посещаваните от тях социални медии като TikTok, Instagram и YouTube. Там деца и тийнейджъри ще получават практически знания и ценни съвети за безопасно сърфиране от инфлуенсърите на кампанията.

Предстоящото издание ще отбележи и премиерата на мобилното приложение Digital Scouts (Google Play и App Store) в края на август.

Играта е част от инициативите, които операторът реализира в изпълнение на една от целите в своята Стратегия за устойчиво развитие - всяка година да ангажира 40 000 деца с темата за онлайн безопасност и да изграждането на дигиталните умения на 10 000 души.

Тийнейджърите от "Млада България": Поколение оптимисти


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024