Един от трудните уроци на 2020 г. беше, че „ако те няма онлайн, те няма никъде“.

Необходимостта от дигитализация на бизнеса придоби реални очертания, след като много търговци се изправиха пред невъзможността да продават по стария начин – в магазини, молове и други търговски обекти. Поддържането на онлайн магазин се превърна не просто в стратегия за повече продажби, но и във въпрос на оцеляване.

България, неподготвена в много отношения за кризата, се оказа благоприятно място да мигрираш бизнеса си онлайн. Една от причините за това е CloudCart – български стартъп, който предлага платформа за създаване на онлайн магазин. Според основателите на CloudCart това е една от най-изгодните, иновативни и интегрирани в света услуги в този сегмент.

Платформата свързва онлайн магазините с различни партньори: доставчици, банки и финансови институции, маркетинг инструменти и рекламни агенции, счетоводни и правни услуги и др. Именно тази цялостна екосистема, която непрекъснато се разраства, отличава CloudCart от всички съществуващи до момента. Тя прави продукта интересен и иновативен.

Когато в началото на миналата година CloudCart попада в класацията на Топ 3 продукти за електронна търговия на списание Newsweek и Statista, създателите на стартъпа Николай, Петър и Евгени дори не си дават сметка за случилото се.

Имейлът, с който им съобщават новината, се загубва в морето от служебна поща. Това звучи още по-нереално предвид факта, че те не са подавали заявки за участие, а бизнесът им тогава се развива предимно на национално ниво. Вероятността да бъдат забелязани отвъд океана е малка. Но фактите са факти – CloudCart е на трето място в класацията, която отличава лидерите в бизнеса на електронна търговия. Създадена е на база на информация, събрана от немския портал Statista, специализиран в пазарни и потребителски данни.

Как се случва така, че един бизнес, основан преди едва 4 години, привлича вниманието на световните експерти? Какво означава да мислиш два хода напред и защо бизнесът е мисия, чиято цел е много по-голяма от печалбата на пари?

Развитието на платформата CloudCart е една от обнадеждаващите истории за 2020 година, защото показва в една трудна година, че бизнесът може не само да печели, но и да помага.

За Евгени Йорданов, който e партньор и Chief Digital Officer в компанията, решението да стане част от приключението CloudCart изглежда на пръв поглед ексцентрично. Евгени се развива професионално извън България и работи от години за някои от най-големите компании в света - част от тях и във Fortune 500. Не се поколебава обаче да прекъсне тази кариера и да започне нещо свое, от нулата, в стартъп, при това в България.

„В предишните ми компании бях стигнал до високия мениджмънт с десетки, понякога и стотици служители под себе си. Това, което ме привлече в CloudCart, беше възможността отново да бъда ежедневно на фронтовата линия редом с моите колеги.

"Не ме разбирайте погрешно - лидерската позиция винаги е била желана, но мисля, че намерих това, което търсех. Харесвам динамиката и доста по-голямата оперативност на малка, но безкрайно интересна и перспективна компания, каквато е CloudCart. В над 15-годишния си професионален опит до момента, рядко съм срещал толкова силно оперативни лидери, каквито са моите партньори Николай и Петър, с които заедно ръководим CloudCart. И тримата имаме ясна и конкретна цел - да бъдем най-бързата и лесна за употреба платформа за електронна търговия на европейския и световен пазар“, казва Евгени.

Тесните специалисти зад иновативната платформа и тяхното постоянство са в основата на успеха на компанията. Братята Николай и Петър Илиеви увличат екипа в бизнеса си и дават онази искра, която всеки от хората им влага в работата си.

Те описват CloudCart като мултифункционална SaaS платформа, която създава цялостна екосистема за устойчив бизнес в онлайн търговията. CloudCart е платформа, предназначена за всички търговци, които искат да преминат на онлайн пазара. Именно екосистемата е това, което отличава платформата от конкурентите й, предлагащи подобни услуги. Казваме „подобни“, защото философията, на която почива изграждането на платформата за електронна търговия, по думите на създателите ѝ, не прилича на нищо друго, създавано до този момент.

CloudCart помага на търговците да създадат пълнокръвна система за продажби, като предлага услуги, които покриват целия спектър на бизнеса – от маркетинг и реклама, през складови наличности и счетоводни документи, до интеграция с познатите методи на плащане, както и с всички популярни компании за доставка.

Във всяка държава елементите на системата са адаптирани спрямо локалния пазар. Например – в българската платформа CloudCart са интегрирани всички платежни средства, които са характерни за страната, и всички методи и компании за доставки, които оперират на нашия пазар. За румънския пазар в платформата са предефинирани и интегрирани еквивалентните доставчици за страната.

Тази интеграция улеснява търговците и позволява на всеки, независимо от подготовката и уменията, сам да изгради собствен онлайн магазин, като спестява разходите си за посредник. Така навлизането в онлайн търговията става по-достъпно включително и за търговци, които не са технологично подготвени. В услуга на клиентите е и помощният център на CloudCart.

Принципът, на който работи CloudCart, е абонаментна услуга. Сред партньорите на CloudCart са Mastercard, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия и Банка ДСК. В края на миналата година те обявиха инициативата „Успешни заедно. Развий своя бизнес онлайн“. Проектът ще спонсорира 130 избрани участници в стартирането или мигрирането на техния бизнес онлайн – безплатно, с ексклузивен достъп до пакет от преференциални предложения от страна на всеки един партньор на проекта. Набирането на кандидати* започна на 7 януари 2021 г. и има за цел да подкрепи предприемачите, производителите и търговците в България в условията на кризисната ситуация.

Вече не е новина, че онлайн пазаруването е бъдещето, казват Николай и Петър. Въпросът сега е как търговците могат успешно да направят трансфера от физическите към онлайн продажбите.

Как започва всичко? Идеята се появява през 2011 г. Но още преди това двамата братя имат опит в бранша, след като през 2005 г. основават дигиталната агенция за създаване на сайтове и портали Webmedia.bg. След натрупване на стабилна биография и списък с клиенти, те решават, че е време да отидат още по-далеч и започват да развиват CloudCart. В началото екипът от шестима програмисти създава основата на софтуера, а три години по-късно започва неговото програмиране. CloudCart става реалност през 2016 г.

Сега екипът вече е над 30 души, а признанията на световно ниво са показател за успеха на начинанието. Николай споделя, че класацията на Newsweek не е имала пряк ефект върху приходите на компанията, но е "страхотна възможност да се позиционираме навсякъде като лидери в категорията, както пред потенциални клиенти, така и пред инвеститори".

"Номинация като тази носи изключителна мотивация на целия екип да продължава да преследва мечтата си в електронната търговия”, казва той.

Всеки от двамата братя има своя ресор. Николай отговаря за финасовата част, а Петър е технически експерт и проджект мениджър.

Целта в началото е управлението на един онлайн магазин да се прави с няколко клика, спестявайки време, средства и човешки ресурс. Днес създателите на CloudCart не спират да усъвършенстват своя бизнес. Онлайн средата се променя с всяка година и изискванията към търговците стават все повече.

Николай и Петър мислят няколко хода напред: „Ние сме иноватори и гледаме да водим тенденциите, а не да ги следваме. Всеки ден се стараем да ставаме все по-добри, за да можем да помагаме на колкото се може повече търговци”, казва Николай.

Помощта идва под най-различни форми – дизайн, създаване на лого, закупуване на домейн, настройки на магазина, доставки, плащания, вътрешна оптимизация, Google и Facebook реклама, и др.

Най-голям брой клиенти на CloudCart идват от индустрии като: модна, хранително вкусова, електроника, техника, козметика, бебешки стоки и др. Според Николай всяка четвърта онлайн поръчка, случваща се в България, става в някой от бизнесите, използващи CloudCart.

95% от клиентите на компанията са български търговци.

„Наскоро една клиентка ни беше изпекла и пратила няколко сладкиша от другия край на България - Добрич, а нашата централа се намира в София - за да ни почерпи за това, че е доволна от всичко, което сме направили за нея и нейния бизнес. Усещането на прекия ефект от ежедневната работа върху живота на толкова много хора ни носи голямо удовлетворение. Това ни показва, че сме на прав път и ни мотивира да излезем на международния пазар“, разказва Евгени.

Логичната цел оттук насетне е завладяването и на чуждестранни пазари (след българския) и създаването на връзка между бизнеси от различни краища на света.

Скоро платформата заедно с цялата ѝ екосистема ще е достъпна на гръцкия и на румънския пазар. След тях идва ред и на други 4 страни, в които CloudCart си е поставил за цел да се развива до края на годината. И макар това да е сериозно предизвикателство за един стартъп на 4 години, младите предприемачи не планират да спират.

„В днешно време успяват бизнесите, които си поставят цели, по-големи от това просто да спечелят пари".

Затова сериозните компании на пазара се стремят да имат ясна мисия и да са в помощ на клиентите си и обществото, когато могат.

"За нас е важно да помагаме на бизнеса и да оставим следа в електронната търговия в България и по света”, казва Николай.

Какво прави самият той, когато не спомага за промяната на търговията? Прекарва време със семейството си и слуша аудио книги. Препоръчва “Магическата стълба към успеха” на Наполеон Хил: „книга, която има силата да промени човешкото мислене и да покаже пътя на успеха, който можеш да постигнеш чрез функциите на колективната мисъл.”

„Все по-често, когато ме попитат с какво се занимавам, отговарям шеговито, но и сериозно - "с реализирането на мечти". И отговарям по този начин, защото искрено вярвам, че технологиите помагат ние да сме по-добри във всичко, което правим.


* За да получат своя пакет с едногодишен абонамент за онлайн магазин и услуги, представителите на бизнеса трябва да кадидатстват на специалната страница в сайта на ИАНМСП, откъдето могат да разберат дали проектът е подходящ за тях. В реализирането на тази помощ към българските малки и средни бизнеси, "КлаудКарт” АД предоставят безвъзмездно част от услугите си и намаляват драстично цената на други, за да достигне тя до максимално много бенефициенти.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

БНБ пуска нова монета, посветена на българската гайда

Монетата ще се продава на цена от 156 лв.

12:48 - 22.11.2024
Живот

Стани част от бегачите в отбора на ASICS FrontRunner България. Кандидатстването вече е отворено

Търсят се хора с разнообразни истории, нива на опит и страст към движението

12:30 - 22.11.2024
Важно днес

Европрокуратура разследва измама за финансиране на реставрация на църква в България

При извършени обиски в Бургас, Петрич, Рила и София са иззети документи и доказателства.

12:14 - 22.11.2024
Технологии

Биткойн достигна исторически рекорд от $100 000

Биткойн е поскъпнал с около 130% тази година

11:07 - 22.11.2024
Бизнес

Mastercard Touch Card на Алианц Банк България - иновация, която се усеща

Има ли място интуицията в дигиталната икономика? Може ли с едно докосване да се отключи един нов свят?

11:06 - 22.11.2024
Важно днес

Доналд Тръмп номинира нов кандидат за главен прокурор

Решението идва часове след като първоначалният му кандидат за поста, бившият конгресмен Мат Гейц, се оттегли

09:46 - 22.11.2024